Movies folder 'magic' weg

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Ik zit hier met de laptop van m'n zusje, en die heeft een Nederlandse versie van OSX.
Ze heeft de 'Films' map weggegooid, en als je zelf een nieuwe maakt is de 'magic' eraf.

Er zit dus geen icoontje meer op. Als je een nieuwe map 'Movies' aanmaakt, dan herkent OSX het wel weer als de default map voor films (met icoontje automatisch goed), echter, 'Movies' staat zo krom tussen de nederlandse teksten.

Een 'Films' map maken en dan het icoontje handmatig wijzigen kan natuurlijk, maar volgens mij is het dan geen 'echte' movies map (die door het OS herkend wordt als de plaats voor films).

Ik had al wat rondgezocht, en een filetje gevonden met de NL localization strings, maar daar staat netjes 'Movies' => 'Films'. Daar ligt het dus niet aan.

Iemand nog een beter idee om dit te fixen?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Switch even naar engels osx, restart, maak die map movies aan, restart, switch naar nederlands, restart, als het goed is klopt de boel dan.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
[hier stond onzin]

Hmm, het reboot gebeuren werkt niet. Ik probeer het wel met de DS_Store kopieer methode van R0BK3

[ Voor 74% gewijzigd door SiliconError op 17-09-2006 13:29 ]

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:28
Maak een map aan 'Movies' en kopieer de ~/.DS_Store van een andere gebruiker naar jouw thuismap. Geen restarts nodig.

Edit: de Finder hierna eens restarten, zal misschien wel geen kwaad kunnen. :) (Applemenu: Forceer stop…)

[ Voor 32% gewijzigd door R0BK3 op 17-09-2006 13:52 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Even uitloggen en inloggen is op zich beter dan de finder force-quitten als 't niet nodig is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Nou, ik heb alle 'kapotte' directories weggehaald, en uit het andere profiel gehaald. Alle rechten goedgezet, en nu doet 'ie het weer.

Wordt het blijkbaar ergens in de directory zelf opgeslagen?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

Juist, in de .DS_Store file :)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
kun je met OSX geen directories renamen? dan kon je gewoon "movies"maken, en de naam wijzigen?

Verwijderd

Het hoeft toch niet perse een standaard filmmap te zijn, als je de locatie om op te slaan zelf uitkiest kun je ze daar toch ook neerzetten.
Pagina: 1