[PC] El Matador

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hoi...
Ik speel sinds kort het spel El Matador maar ik kon niets vinden over dit spel op dit forum.
Mischien wil iemand die handig is hier een mooie topic over maken?
Hieronder de info wat ik heb kunnen vinden.

************** EL MATADOR ***************

HOMEPAGE:
http://www.elmatador.net

HET VERHAAL:

Colombia, South America

All agents at DEA South-American headquarters get killed in a brutal assault. The new drug gang called La Valedora stick to their aim - become the most powerful drug mafia in the area - and everybody who gets in their way is eliminated with no grace.

When standard procedures fail, the DEA send their best man.

Victor Corbet is a special mission agent, whose task is to eliminate the boss of La Valedora and destroy this drug cartel. His fellow fighters are members of Bogota Anti-drug Department - captain Carlos Enterador and lieutenant Mia Rodriguez.

Together, they need to face the drug mafia in a bloody single-winner fight.

SCREENSHOTS:
Afbeeldingslocatie: http://www.elmatador.net/images/Gallery/JUN06/JUN06_screenshot_ElMatador04_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmatador.net/images/Gallery/APR06/APR06_screenshot_ElMatador04_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmatador.net/images/Gallery/APR06/APR06_screenshot_ElMatador05_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmatador.net/images/Gallery/FEB06/FEB06_screenshot_ElMatador05_small00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmatador.net/images/Gallery/JAN06/JAN06_screenshot_ElMatador05_small00.jpg

SYSTEEM EISEN:

Minimum requirements (minimum graphical detail)

1.5 GHz Pentium 3 \ AMD Athlon class processor
128 MB DirectX 9 compatible AGP graphics card with HW pixel & vertex shaders support (nVidia GeForce 4, ATI Radeon 8500,...)
512 MB RAM
2.5 GB hard drive space
Windows XP
Sound Blaster compatible sound card
DirectX 9
Recommended requirements (medium graphical detail)
~3 GHz Pentium 4 \ AMD Athlon class processor
256 MB DirectX 9 class AGP graphics card with pixel and vertex shaders v2.0 support (GeForce6,Radeon 9800 Pro,...)
1024 MB RAM
EAX enabled sound card
2.5 GB hard drive space
Windows XP
DirectX 9

DEMO 1:
- http://files.filefront.co.../;5439720;;/fileinfo.html
- http://www.fangaming.com/...php?fileid=217&gameid=129
- http://www.gamespot.com/p...00&sid=6156099&mode=demos

DEMO 2:
- http://files.filefront.co.../;5439723;;/fileinfo.html
- http://www.fangaming.com/...php?fileid=218&gameid=129
- http://www.gamespot.com/p...00&sid=6156108&mode=demos

ERVARING:
Ik speel het spel pas sinds kort maar het heeft wel iets wat mij aanspreekt.
Het draait soepel in de binnen locaties met alles op max (Athlon 3500+,1 gig mb,X800XT PE) en het speelt lekker vlot.
Echter in de buiten levels is alles op max een drama.
Tot zover heeft het weinig nieuws te bieden maar des ondanks is het spel zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Ik heb 'm geïnstalleerd en de tutorial gespeeld.

Mooi water in zuid-amerikaanse jungle setting met bullettime.

Het ziet er wel goed uit, Far Cry meets Max Payne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel irritant vind is dat ik mijn 3e en 4e muisknop niet kan instellen, wat ik in andere shooters wel kan doen...

Verder wel een leuk gamepie ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik ben net in wat buitenlevels gekomen maar dat ziet er wel erg goed uit hoor.
Helaas is dit ook te merken aan mijn FPS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14
Is zeker niet eens zo'n gek spelletje. Ziet er best goed uit, zelfs op 1280x1024 terwijl mijn native resolutie 1680x1050 is, en het speelt eigenlijk heel makkelijk weg. Af en toe gaat het aimen niet helemaal zoals je zou willen, omdat je meer vanaf de zijkant kijkt, maar dat houdt het een beetje spannend :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Ook mooi, demo 1 gedownload, 900nogwat MB, speel je die ff binnen 5 minuten uit?!

WTF?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-10 15:58

Steffy

Ayreonaut

Spel ff gespeeld, ik kan er niet echt positief over zijn. Nou zijn FPS nooit mijn games geweest op enkele na maar het is qua sfeer en verhaal bij lange na geen Max Payne bv, het is MP in FC jasje maar alles wat MP bijzonder maakte mist hier. Het ziet er ook niet echt bijzonder uit, wel aardig en het draait ook wel prima maar het is niet wat ik er van verwachte, het is geen FC en ook bij lange na geen MP. Ik vind meestal een shooter vrij snel bagger slechts enkele komen in aanmerking voor een positief oordeel maar deze hoord daar niet bij.

Het is wel aardig maar na 5 minuten was het voor mij weer genoeg en dan ben je achteraf blij dat je het niet gekocht hebt, een demo zegt soms te weinig omdat het vaak de werkelijke kwaliteit niet weer geeft vandaar mijn oplossing en ik denk dat iedereen die wel kent maar ik zal daar dan geen geheim van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Steffy schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:32:
Spel ff gespeeld, ik kan er niet echt positief over zijn. Nou zijn FPS nooit mijn games geweest op enkele na maar het is qua sfeer en verhaal bij lange na geen Max Payne bv, het is MP in FC jasje maar alles wat MP bijzonder maakte mist hier. Het ziet er ook niet echt bijzonder uit, wel aardig en het draait ook wel prima maar het is niet wat ik er van verwachte, het is geen FC en ook bij lange na geen MP. Ik vind meestal een shooter vrij snel bagger slechts enkele komen in aanmerking voor een positief oordeel maar deze hoord daar niet bij.

Het is wel aardig maar na 5 minuten was het voor mij weer genoeg en dan ben je achteraf blij dat je het niet gekocht hebt, een demo zegt soms te weinig omdat het vaak de werkelijke kwaliteit niet weer geeft vandaar mijn oplossing en ik denk dat iedereen die wel kent maar ik zal daar dan geen geheim van maken.
Ten eerste is het geen FPS, maar een Third Person Shooter net als Max Payne.

Het heeft de physics en bullettime net zoals Max Payne en ook behoorlijk gedetailleerd uitgewerkt.

Maar dan in een Zuid-Amerikaanse setting waar je begint in een club waar je het cocaïne drugscartel van onderaan naar boven volgt, je begint bij de kleine dealer en gaat steeds hogerop de drugsbaronnen vermoorden. En dat in steeds andere settings, hotel, binnenstad, jungle, etc.

Daarin is het een goed geslaagde game, de graphics zijn goed, de muziek is opzwepend en er zit een goed verhaal in, toch echt een aanrader, behalve als je niet van veel schieten houdt zoals Steffy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14
vosss schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:01:
Ook mooi, demo 1 gedownload, 900nogwat MB, speel je die ff binnen 5 minuten uit?!

WTF?! 8)7
Wel erg jammer dat de (eerste) demo bestaat uit maar één klein leveltje. Het kostte me wel aardig wat tijd om 'm uiteindelijk uit te spelen, omdat ik steeds doodging, maar ik had toch wel verwacht dat de hele demo 2 of 3 keer zou lang zou zijn.

Maar ik vind het wel een heel vet spel, speelt lekker weg en ziet er strak uit. Dus nu ben ik de 2e demo aan het binnenhalen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-10 15:58

Steffy

Ayreonaut

Epitome schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:45:
[...]

Ten eerste is het geen FPS, maar een Third Person Shooter net als Max Payne.

Het heeft de physics en bullettime net zoals Max Payne en ook behoorlijk gedetailleerd uitgewerkt.

Maar dan in een Zuid-Amerikaanse setting waar je begint in een club waar je het cocaïne drugscartel van onderaan naar boven volgt, je begint bij de kleine dealer en gaat steeds hogerop de drugsbaronnen vermoorden. En dat in steeds andere settings, hotel, binnenstad, jungle, etc.

Daarin is het een goed geslaagde game, de graphics zijn goed, de muziek is opzwepend en er zit een goed verhaal in, toch echt een aanrader, behalve als je niet van veel schieten houdt zoals Steffy.
Ik vind het verhaal voor zover ik er van kan spreken nogal bagger, slechter kan bijna niet in mijn ogen, verder is het sfeer loos, het schieten is ook niet echt fijn. Je ramt zo 100 kogels een kamer in zonder iets te raken. Verder vind ik het er niet erg goed uit zien, het is minder mooi dan sommige spellen van 3 jaar gelden. Maar graphics boeien niet echt, het verhaal is bagger en lijkt te komen uit een goedkope Steven Seagal film. Ik voel totaal geen sfeer, geen betrokkenheid bij het spel. Ik stopte na een half uur prutsen zomaar om een echt leuk spel te gaan spelen. Muziek was aardig en kwam wel op de goeie momenten maar als het spel het daar van moet hebben weet ik niet wat tegenwoordig bepaald wat een goed spel is. Het is leuk voor echt shooter fans maar als je zoekt naar een kwaliteits game die jou een aantal uren vermaak gaat voorschotelen ben je aan het verkeerde adres. Het komt bij mij een beetje over tijdens het spelen als een goedkope Console poort, het voelt niet lekker, het speeld gewoon niet fijn. Ik game nu straks al 20 jaar en heb al heel wat voorbij zien komen maar dit past niet in mijn straatje.

En dat van de FPS klopt idd, het is een TPS, slecht geslapen dan maak je wel eens fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mij lijkt t wel een vet spel, vanavond ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Steffy schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:48:
Ik vind het verhaal voor zover ik er van kan spreken nogal bagger, slechter kan bijna niet in mijn ogen, verder is het sfeer loos, het schieten is ook niet echt fijn. Je ramt zo 100 kogels een kamer in zonder iets te raken. Verder vind ik het er niet erg goed uit zien, het is minder mooi dan sommige spellen van 3 jaar gelden. Maar graphics boeien niet echt, het verhaal is bagger en lijkt te komen uit een goedkope Steven Seagal film. Ik voel totaal geen sfeer, geen betrokkenheid bij het spel. Ik stopte na een half uur prutsen zomaar om een echt leuk spel te gaan spelen. Muziek was aardig en kwam wel op de goeie momenten maar als het spel het daar van moet hebben weet ik niet wat tegenwoordig bepaald wat een goed spel is. Het is leuk voor echt shooter fans maar als je zoekt naar een kwaliteits game die jou een aantal uren vermaak gaat voorschotelen ben je aan het verkeerde adres. Het komt bij mij een beetje over tijdens het spelen als een goedkope Console poort, het voelt niet lekker, het speeld gewoon niet fijn. Ik game nu straks al 20 jaar en heb al heel wat voorbij zien komen maar dit past niet in mijn straatje.

En dat van de FPS klopt idd, het is een TPS, slecht geslapen dan maak je wel eens fouten.
Hoe kan je nou oordelen dat een game een slecht verhaal heeft als je het maar een half uur hebt gespeeld? Dan ben je nog met het eerste chapter bezig, tenzij je op easy speelt misschien.

Het speelt in ieder geval veel beter dan The Godfather en dat is de duurste game ooit gemaakt...

Dát is pas een voorbeeld van een console port, iets waarbij bij El Matador geen sprake is omdat dit een puur een PC game is.

Wat betreft het schieten, je moet ook aimen (LMB) of bullettime gebruiken of een bullettime jump maken en schieten. Dat werkt heel goed, je raakt je tegenstanders een stuk beter in bullettime.

De graphics zijn prima, op 1600x1200 met alles op high, net zoals de physics en de muziek met HW .

Ik game al meer dan 20 jaar en ik vind dit een kwaliteitsgame die me zeker minimaal 8 uur kan boeien, het steekt in ieder geval boven de gemiddelde third person shooter uit, die ik minder dan een uur speel.

offtopic:
Derde persoon enkelvoud tegenwoordige tijd eindigt trouwens op een t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog exclusive features in deze game??
of is het vrij standaard knalle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:11:
zijn er nog exclusive features in deze game??
of is het vrij standaard knalle?
Nou als het hele spel net zo makkelijk is als de demo dan weet ik wel een exclusieve feature:

Ik vond het spel echt zo makkelijk dat ik het met de muis in mijn linker hand heb uitgespeeld (ik ben rechts) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Steffy schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:48:
[...]

Hmmmm...ik ben het niet met je eens dat het er slecht uit ziet.
De indoor levels zijn wat minder spectaculair,maar de buiten levels zijn gewoon goed tot erg mooi..
Het is inderdaad weinig nieuws onder de zon en dit kan mischien de grootste manke zijn van het spel.
Maar als je een lekkere shoot 'm up zoekt met goede tot zeer goede grafics dan is dit zeker iets wat je zal bevallen.
Persoonlijk vind ik hem JUIST fijn spelen.
Het voelt soepel (als je FGX kaart het trekt) aan en speelt lekker vlot weg.

Verwijderd

gister t spel even gespeeld...
beetje max payne lookalike
graphics vind ik indd slecht voor een spel van deze tijd :/ , al heb ik alleen de 1e missie gezien en de tuto.
verhaallijn weet ik nog nix van, kga het denk wel eve spele vanavond om een beter oordeel te kunne geven. :)

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Grappig spelletje, zit redelijk in elkaar.
Niks bijzonder verder, gfx zijn redelijk goed

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:45

Format-C

Tracing Rays

Ik vond de graphics juist wel aardig.

Op een X1900XTX met ALLES @ highest @ 1280x1024 iig wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 20-09-2006 15:18 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Verwijderd

zo te horen wordt het niet echt veel gespeeld

• Epitome
Ik heb hem uitgespeeld, dus er valt nog weinig over te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb het spel 'uitgeprobeerd'. Na de tutorial begon ik met dat level in die BaraCuda Club. Nou, ik vond het erg kut! Het spel schokte af en toe gewoon :? BF2 en CS:s kan ik wel alles op high draaien maar dit spel niet?

Verder vind ik de gameplay belabberd. Wapens schieten kut, granaten gooien werkt niet lekker en het is me teveel tekenfilm achtig. Ook zijn de schaduwen helemaal fucked up bij mij 8)7

Niks voor mij dus, het spel is inmiddels alweer van mijn PC af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:24:
Ik heb het spel 'uitgeprobeerd'. Na de tutorial begon ik met dat level in die BaraCuda Club. Nou, ik vond het erg kut! Het spel schokte af en toe gewoon :? BF2 en CS:s kan ik wel alles op high draaien maar dit spel niet?

Verder vind ik de gameplay belabberd. Wapens schieten kut, granaten gooien werkt niet lekker en het is me teveel tekenfilm achtig. Ook zijn de schaduwen helemaal fucked up bij mij 8)7

Niks voor mij dus, het spel is inmiddels alweer van mijn PC af.
Met welke kaart draai je het dan ?
Ik speel het met een 7950GX2 vlot op 1600-1200 4AA 16AF alles max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
uuuh een Radeon X800 :*)
Pagina: 1