oke.. ik zie dat er veel onduidelijkheid is.. ik heb niet precies aangegeven wat ik wilde hebben en wat mijn budget is.. waar het voor gebruikt wordt en hoelang het mee moet gaan..
het systeem wordt gebruikt voor alledaagse dingen, dus vooral word, excel, powerpoint, msn, en af en toe eens een leuke game....
het budget is rond de 650 euro... een verschil van 30 euro is toegestaan maar hoger niet, lager mag altijd...
het systeem moet ongeveer 2 jaar zeker wel draaien...
en alles moet nieuw, de oude pc is voor mijn zusjes, dus zelf het toetstenbord en beelscherm moet nieuw...
wat ik nu heb..
19 inc nec tft monitor - 220 euro
nvidea 7300 gt - 89 euro
seagate barracuda .10 320 gb - 76 euro
aopen dvd brander - 32 euro
xgear mundo kast met 400w voeding - 30 euro
logitech internet wireless desktop - 24 euro
2 keer systeem fan - 6 euro
nu moet daar nog een proc bij , een moederbord en en geheugen..
proc 1.
intel pentium D 805 - 95 euro
512 mb ram - 55 euro
asus p5vd2-mx - 55 euro
proc 2.
intel pentium D 820 - 120 euro
512 mb ram - 55 euro
asus p5vd2-mx - 55 euro
proc 3.
amd ahtlon 3800 + -99 euro ( aanbieding lokale pc winkel)(s939)
512 mb ram - 55 euro
asus a8v vm- 45 euro
proc 4.
amd ahtlon 3800+ - 160 euro ( azerty) ( en een beetje overbudget)
512 mb ram - 55 euro
asus 18v vm - 45 euro
wat moet ik nou nemen, want de een zegt dit en de ander dat, ik denk toch dat de dual core wint, misschien niet op de oude spellen, maar zeker op de nieuwe dual core games.... ik heb veel test vergeleken, maar de een is hier beter en de ander daar, maar ik denk toch met het ook op de toekomst dat een pentium D het beste is methet oog op het budget...

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:26:
[...]
Als dit je ervaring is bij computerwinkels kan ik toch echt alleen maar concluderen dat je tot nu toe niet echt bij goede computerwinkels langsgeweest bent. Als een klant bij mij komt met die wens, is het eerste wat ik vraag wat de klant op dit moment al met de computer doet, en wat de toekomstplannen zijn.
Als je daar op je juiste manier op doorvraagt kom je er snel genoeg achter wat de klant daadwerkelijk met het systeem van plan is, en vervolgens kun je een systeem samenstellen wat exact aan de wensen van de klant voldoet zonder dat het gelijk absurd duur wordt.
Vat dit aub niet op als belediging jegens jouw persoon, maar het is soms wel irritant om te zien dat mensen de vooroordelen klaar hebben over verkopers, terwijl het meestal een kleine groep is die in een winkel staat die er geen snars verstand van hebben en idd direct naar het duurste systeem stappen (uit eigen ervaring als mystery shopper).
OT:
De TS heeft niet gezegd dat het stroomverbruik minimaal moet zijn, als ik dan zijn verhaal zo lees zou ik hem idd de dual core aanraden, omdat hij later toch voldoende ram bij gaat prikken. De extra performance is zeker mooi meegenomen voor dat geld.
Performance blijft toch een beetje subjectief, ik kon met mijn vorige 2800+ alles prima doen, ook multitasken met verschillende programma's was geen enkel probleem. Als je systeem goed geoptimaliseerd is kun je soms met een gemiddeld systeem toch leuke prestaties halen als je niet te veeleisend bent. That said ben ik toch wel blij met mijn nieuwe C2D systeem want ik merk wel dat alles net iets soepeler gaat en vooral dingen als encoden e.d. gaan ineens stukken sneller.
Samenvattend: de TS wil volgens mij een leuk systeempje, dat niet al te duur is, en de eisen mbt tot de rest van het systeem staan al vast. In mijn ogen is dan de 820 idd de beste keus voor dat systeem.
tnx, het geeft eindelijk eens wat duidelijk :]
[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 17-09-2006 13:34
]