[iBook G3 12"] Beeldscherm heeft kuren

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22
Ik heb hier een iBook'je G3 liggen (die overigens nog perfect werkt). Maar hij heeft soms wat kuren op het scherm. Als ik hem opzet doet hij het (vaak/meestal) goed. En dan kan hij soms kuren beginnen vertonen in het scherm. Dan lopen alle beeldlijnen door elkaar. Afhankelijk van hoe men de iBook dan vastneemt veranderd het beeld.

Aan wat zou dit kunnen liggen? Ik dacht zelf aan een slecht contact binnen in het toestel.

Maar voor ik het toestel open doen, had ik graag even nog jullie reacties gehad.

Hieronder een foto van hoe het er uitziet (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://www.mellon.be/ibook_thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Superflip op 17-09-2006 10:56 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dus als je met je scherm wiebelt komt ie weer goed?. dan is het inderdaad een beeldschermaansluiting die niet werkt/doorgesleten is.

• Superflip
matiasjansen schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:23:
Dus als je met je scherm wiebelt komt ie weer goed?. dan is het inderdaad een beeldschermaansluiting die niet werkt/doorgesleten is.
Het beeld veranderd. Goedkomen doet het echter nooit... Maar het is merkbaar duidelijk dat door de bewegingen het beeld veranderd. Soms slechter soms beter...

Verwijderd

Dat moet inderdaad een slecht contact punt zijn dan. ik zou hem in RMA sturen indien u nog garantie heeft. Heeft u nog garantie?

• Superflip
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:27:
Dat moet inderdaad een slecht contact punt zijn dan. ik zou hem in RMA sturen indien u nog garantie heeft. Heeft u nog garantie?
Het is een toestel van 2001/2002 (weet het niet exact meer). Dus helaas...

Heb net even gekeken of ik de juiste tools had om hem te demonteren, maar jammer genoeg niet. Weet iemand waar ik zo'n setje kan kopen met die exotische maten van inbussleuteltjes.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
het is een bekend probleem, ook wel 'het logic board probleem' genoemd. Er is van apple een verlengde garantieperiode voor ingezet, maar misschien ben je daar al overheen. In alle gevallen moet je apple bellen met je probleem.

http://www.apple.com/support/ibook/faq/

hier staat alle informatie over het repair programma van Apple voor jou iBook.

edit: het probleem is trouwens de videochip die losschiet als je linksonder drukt. het moederbord wordt met een repair verstevigd, want nu kan ie te ver buigen waardoor je videochip 'unseated' raakt.

[ Voor 22% gewijzigd door 1Mark op 17-09-2006 12:57 ]

• Superflip
markclausing schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:54:
edit: het probleem is trouwens de videochip die losschiet als je linksonder drukt. het moederbord wordt met een repair verstevigd, want nu kan ie te ver buigen waardoor je videochip 'unseated' raakt.
We zijn er ooit een Apple store mee binnen gegaan, en zij stelden toen dat er sowieso minstens 300 euro kosten aan waren. Maar het klonkt toen nogal ongeloofwaardig en we dachten dat het een ander probleem was.

Maar in feite kan ik hem gewoon even controleren en zien dat de chip er goed in zit en frame zelf wat verstevigen?

[ Voor 52% gewijzigd door Superflip op 17-09-2006 14:18 ]

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
nou als je binnen dat reparatieprogramma valt, dan is het gratis.
zelf reseaten en verstevigen met plastic kan ook, alleen de oplossing van apple is wel beter (nieuw moederbord ;) )

probeer eerst apple support nog met dit reparatie programma om aan te wijzen en als dat echt echt echt niet lukt, doe het dan pas zelf.
Pagina: 1