*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
[removed]
Gewoon zorgen dat je motor goed warm wordt en Vpower om de aangekoekte rommel rondom je kleppen weg te branden.
Even reclame-code-commissie gefixedsilencedead schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:43:
Ik heb zelf ook sinds een maand een 10 jaar oude auto waar alleen maar zeer korte stukjes zijn gereden. Heb een paar keer Vpower/Excellium/Ultimate getankt en af en toe flink door trekken. In de file rijdt ik altijd een erg laag toerental, en dat deedt die in het begin niet en nu kan ik makkelijker een laag toerental rijden.
Gewoon zorgen dat je motor goed warm wordt en Vpower/Excellium/Ultimate om de aangekoekte rommel rondom je kleppen weg te branden.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Anoniem: 105758
Ververs ff alles, olie, filter, bougies. En gooi er een busje reiniger bij een halve tank. En dan vlot rijden, wordt het ook meteen weer schoon.
Succes verzekerd,
Dat zou je kunnen proberen.
Levert voor die tank brandstof waarschijnlijk wel een wat hogere temperatuur op , dus check eerst je koelvloeistof
Abort, Retry, Quake ???
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb er niet voor geleerd, ik probeer alleen logisch na te denken
Mijn vorige auto was echt van een oud vrouwtje geweest (weinig mee gereden, zelden op de snelweg, altijd in de garage gestaan, binnenbekleding was als nieuw), en die ging niet harder dan 110km/h op de snelweg. Fiesta 1.1.
Gewoon rustig mee rijden, niet in 1x tot de grond trappen, maar langzaamaan steeds harder.
Weekje 110km/h rijden op de snelweg, volgende week 115km/h proberen, dan 120km/h proberen, en zo steeds een beetje harder. Ook al kan hij harder, niet doen, motor moet eerst 'wakker worden'.
Toen ik hem weg deed ging hij 130km/h
Bij mijn Trabant (ook van een oud vrouwtje geweest) resulteerde het te vlug te hard doortrappen na een half jaar in een kapotte motor, lagers kapot en een vreselijk tikgeluid. Voor e.1000,- een nieuwe motor in gezet
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Die ervaring heb ik zelf ook. Ik begon een tijdje na de aanschaf te merken dat m'n Alfa 145 sneller werd. Toen ik het hier met de garagehouder over had zei hij dat dit goed mogelijk was maar dat ik dan wel "flink door rijd". (ik weet alleen niet wat hij daar exact mee bedoelde; hoog in de toeren trappen of hoge snelheden).redwing schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:38:
Tijdje veel op de snelweg rijden, dus op langere stukken de motor goed warm laten worden. Vaak gaat ie dan vanzelf wat beter rijden
Anoniem: 9942
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 9942 op 17-09-2006 13:24 ]
Wind mee...Anoniem: 9942 schreef op zondag 17 september 2006 @ 13:18:
Snelweg werkt inderdaad prima en kan zelfs vrij snel gaan. Een paar jaar geleden ben ik met een geleende Suzuki Alto (die normaal alleen voor boodschappen/stadsverkeer gebruikt werd) naar Oostenrijk op vakantie gegaan. Op de heenweg ging dat ding maximaal 110. Op de terugweg haalde hij 130Na de vakantie viel het de eigenaar ook op dat hij wat beter optrok en rustiger liep.
Eerst gewoon ff 15-20 de auto verhoogd stationair laten draaien (das ongeveer de beschrijving) met de Flush bij de oude olie toegevoegd. Daar lost het vuil in op. Daarna Olie + olie filter verversen en bij de nieuwe olie het flesje treathment erin gooien.
Daarna lekker heel lang stuk gaan rijden, goed warm rijden en de motor steeds laten wennen aan hogere toerentallen. Kijk ook even naar de distributieriem etc, als die weinig is gebruikt (de auto dan
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Anoniem: 135195
hij heeft een apk en grote beurt gehad bij aflevering, in hoeverre zijn er dan al dingen aan gedaan?Meneer aard schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:48:
Ik zou eerst een motor flush uitvoeren (Forte bijvoorbeeld). Die lost de troep op die aangekoekt is. Zeker bij korte afstanden etc. Is een pakket wat je kan kopen, daar zit een Flush en een Treathment in.
Eerst gewoon ff 15-20 de auto verhoogd stationair laten draaien (das ongeveer de beschrijving) met de Flush bij de oude olie toegevoegd. Daar lost het vuil in op. Daarna Olie + olie filter verversen en bij de nieuwe olie het flesje treathment erin gooien.
Daarna lekker heel lang stuk gaan rijden, goed warm rijden en de motor steeds laten wennen aan hogere toerentallen. Kijk ook even naar de distributieriem etc, als die weinig is gebruikt (de auto dan) kan het rubber uitdrogen. Vervangen is dan raadzaam, als ie knapt dan is het niet goed.
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Alleen de distributieriem. Je motor schoonmaken hoort daar echt niet bij.Tusk schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:23:
[...]
hij heeft een apk en grote beurt gehad bij aflevering, in hoeverre zijn er dan al dingen aan gedaan?
Een luie motor is een motor die nooit echt goed warmgedraaid is, en daardoor vervuild is door diverse afzettingen in het blok. Door motorreinigingsspul erin te mikken en hem (als hij goed warm is natuurlijk) flink door de toeren te halen maak je de motor weer "schoon" en verbranden die oude afzettingen, waardoor je motor weer lekker soepel loopt. Daarom kan zo af en toe eens flink gassen nooit kwaad.
Luie motoren zijn vaak stadsauto's, of auto's waarin alleen lam mee gereden is.
Aannames zijn fataal.
Ik heb dus in die 2 weken die auto helemaal af lopen raggen om de pit er weer in te krijgen, al zijn 4 banden waren zo goed als op, en hij moest ze dan ook vervangen...
Het bleek gewoon helemaal geen zin gehad te hebben, want toen hij terug kwam reed hij nog net zo slecht.
Bleek dus gewoon een motor afstelling te zijn zo bleek later.

Was ook zo sloom als de pest, dus ik maar trappen, tot een gegeven moment dat ik de olie dop eraf haalde terwijl de moter draaide, er blauwe rook uit kwam, oeps... beetje te hard doorgetrapt
Maar snel verkocht toen.
De Nederbelg !
Anoniem: 105758
. Daarbij hoef je echt geen rubber op de weg achter te laten. Of de toerenteller in het rode vlak te laten komen.
De mijne (1.1 uit '87) ging op een gegeven moment tegen de 150 (begon ook een stuk lager toen ik hem kreeg)Resistor schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:42:
Gewoon rustig mee rijden, niet in 1x tot de grond trappen, maar langzaamaan steeds harder.
Weekje 110km/h rijden op de snelweg, volgende week 115km/h proberen, dan 120km/h proberen, en zo steeds een beetje harder. Ook al kan hij harder, niet doen, motor moet eerst 'wakker worden'.
Toen ik hem weg deed ging hij 130km/h
Ik merkte het altijd goed als ik de auto van mijn schoonmoeder meehad tijdens vakanties (ik had zelf bovenstaande Fiesta 1.1 en die was niet echt geschikt om lange afstanden mee te rijden) Die auto reed altijd alleen maar korte stukken binnen de stad, en die reed op de terugweg altijd stukken harder als op de heenweg, en we kregen ook iedere keer weer de vraag wat we met die auto deden dat ie weer zo lekker reedCaponi schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:44:
[...]
Die ervaring heb ik zelf ook. Ik begon een tijdje na de aanschaf te merken dat m'n Alfa 145 sneller werd. Toen ik het hier met de garagehouder over had zei hij dat dit goed mogelijk was maar dat ik dan wel "flink door rijd". (ik weet alleen niet wat hij daar exact mee bedoelde; hoog in de toeren trappen of hoge snelheden).
Het gaat trouwens niet om het afraggen van de auto (dus veel toeren, hard optrekken e.d.) maar om het goed warm worden van de motor, dus het zit 'm vooral in die langere stukken rijden (liefst op de snelweg)
[ Voor 6% gewijzigd door redwing op 17-09-2006 22:30 ]
[removed]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
als ie een tijdje op temp is wat sportiever optrekken en wat meer toeren laten maken gaat prima..
maar wel zorgen dat ie echt een tijdje op temp is zeker als ie het niet gewend is..
mijn auto loopt nu steeds beter..na 10.000 KM.
de laatste tijd tank ik Vpower en dat bevalt mij echt goed!
Jij rijd een trabant......Resistor schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:42:
Bij mijn Trabant (ook van een oud vrouwtje geweest) resulteerde het te vlug te hard doortrappen na een half jaar in een kapotte motor, lagers kapot en een vreselijk tikgeluid. Voor e.1000,- een nieuwe motor in gezet(maar nu wel 36pk in plaats van de standaard 24pk
)
te stoer! (serieus!)
V-power is niet zo veel beter dan 95 naar mijn gevoel. BP Ultimate levert wel een merkbaar verschil in mijn auto. Gewoon altijd 98 tanken is sowieso het beste. Is in verhouding niet veel duurder omdat je wat zuiniger rijd.
Ik weer niet of je injectie hebt....maar je kunt bij de gemiddelde autozaak een goedje kopen wat e injectoren reinigd. Kost niet erg veel, je kunt het gewoon in een volle tank mikken. Bij mijn vorige 21 jaat oude BMW scheelde dat aardig wat. Bij mijn huidige is het niet nodig
[ Voor 36% gewijzigd door Bram77 op 17-09-2006 22:50 ]
Voor de TS: de wagen goed warm rijden en rijdt in het begin gewoon de normale snelheden maar langdurig, jaag de motor vooral niet in de toeren. Controleer hierbij ook vaak de olie. Na een tijdje goed warm gereden te hebben kan de motor stelselmatig hoger in de toerenjagen maar belast de wagen niet te zwaar. Je moet toerental niet direct 2000rpm verhogen maar 1000rpm hoger en dat een kilometer of 100 aanhouden.
De motor wordt lui doordat die niet goed warm wordt gereden icm met te lage toeren te maken. Daardoor komt de zuiger minder hoog in de cilinder. Hierdoor ontstaat er een stootrand in de cilinder omdat de slijtage van de cilinder niet gelijkmatig is. Ga je direct hoog in de toeren (zoals Jellabie dat dus deed) dan slaat de zuiger tegen die rand waarbij de zuigerveren een serieuze slag krijgen door die stootrand. De zuigerveren slijten hierdoor met alle gevolgen vandien.
Als de motor weer een beetje los zit moet je de olie wisselen omdat er veel aanslag en gekoekte delen los zijn gekomen en in de olie zit.
[ Voor 71% gewijzigd door Chevy454 op 17-09-2006 23:19 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Of berg af. Oostenrijk ligt iets hoger dan NL
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Kan wel zijn, maar je kunt een motor wel al een stuk soepeler en beter laten rijden door die afzettingen weg te branden door de motor regelmatig goed warm te rijden. Wil inderdaad niet zeggen dat de luiheid compleet uit je motor is, maar het is wel al een hele verbeteringChevy454 schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:13:
Volgens mij weten sommige mensen niet wat een luie motor precies inhoud. Daar helpt geen enkel goedje voor. Het helpt wel tegen de neveneffecten van een luie motor zoals afzettingen maar daarmee is de luiheid niet mee weg.
[removed]
Het is maar wat je een liefhebber noemt.jmderonde schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:23:
Ik merkte bij mijn huidige auto ( Opel Calibra) pas later dat mijn auto ook op rijdersgebied van een liefhebber was geweest. Niet alleen in 13 jaar slechts 80.000km gereden, maar ik merkte ook dat de auto steeds zuiniger en vlotter ging rijden ( ik rijd best wat afstanden)
Aannames zijn fataal.