[Vista] Windows XP terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.023 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474

Topicstarter
Beste mensen,

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik na een paar dagen toch wel uitgekeken op windows Vista omdat ik een paar belangrijke programma's niet aan het draaien krijg. Opzich is Vista echt heerlijk om mee te werken. Maar omdat ik deze programma's echt nodig heb wil ik het liefs XP terug zetten, daarom heb ik dus mijn Windows.old bewaard. Nu was ik al aan het zoeken op het forum maar ik kwam maar een antwoord op mijn vraag tegen en die was niet echt duidelijk. het was het volgende bericht:

"

Alle bestanden van een bestaande Windows-installatie (inclusief documenten en instellingen) worden dus geplaatst in een map Windows.old, vanuit de Herstelconsole kan je die volledig terugplaatsen, voor als je genoeg van Vista hebt
Vervolgens moet je even je boot.ini aanpassen en commando ""c:\boot\fixntfs.exe -xp" uitvoeren en je oude Windows is hersteld

"

Wat ik dus niet snap is wat je moet aanpassen aan je boot.ini en waar je fixntfs.exe -xp moet uitvoeren en hoe je in de Herstelconsole komt.. Zou iemand mij het iets beter willen uitleggen?

Wat ik reeds al heb gedaan: Google gezocht alleen krijg ik niet het resultaat hoe het precies moet en GoT ook al afgezocht..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
De herstelconsole kun je inkomen door van de installatiecd te booten en dan in het begin op R te drukken, dan kom je in de recovery console. Je boot.ini hoef je, lijkt me, niet eens aan te passen, het zou gelijk moeten werken. Mocht het dat niet doen, dan typ je eveneens in de herstelconsole
bootconfig /rebuild
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474

Topicstarter
Oke dat is logisch, maar moet ik dan de XP cd pakken of de Vista cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

iets?
http://neosmart.net/blog/archives/188
Er loopt ook een Vista topic.. daar bij aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13
Anoniem: 116474 schreef op zondag 17 september 2006 @ 10:18:
Oke dat is logisch, maar moet ik dan de XP cd pakken of de Vista cd?
Denk dat het niet echt uitmaakt, maar ik zou wel de Vista CD pakken, aangezien Vista nog niet bestond ten tijde van XP ;).