[XP] Freeze bij kopiëren bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Sinds 2 dagen heb ik problemen bij het kopiëren van bestanden, mijn PC blijft dan totaal hangen (freezed) en daar is niets anders aan te doen dan te restarten. Dit gebeurt enkel bij het kopiëren van bestanden (bij bestanden van +500mb praktisch altijd).

- Wat ik heb gedaan is schijf op fouten gecontrolleerd, er waren geen fouten te vinden
- Memtest86 4 uren laten lopen vanuit met opstartbare ISO, geen enkele fout gevonden
- Dan schijf gedefragmenteerd

Helaas allemaal tevergeefs, weet iemand hier raad mee? Ik kan geen oorzaak vinden.

Korte omschrijving van PC:

Athlon 2400+
kingston 256 mb geheugen
120 gb hdd maxtor , 320 gb hdd seagate
msi geforce6200 128mb

Bij downloaden loopt hij blijkbaar wel niet vast, heb de hele nacht tegen 600-800kb/sec gedownload

[ Voor 6% gewijzigd door Galactic op 17-09-2006 09:23 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Al de laatste mobo-drivers geïnstalleerd? Die kun je het beste downloaden van de site van je chipsetfabrikant, bijv. NVidia of VIA.

• Galactic
Dat heb ik geprobeert, maar dat is niet de oorzaak want het probleem is er niet mee verholpen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zien de schijven erin uit PowerMax en Seatools? En kijk eens als je uitroeptekentjes hebt bij Apparaatbeheer en op welke mode ze staan (PIO/UDMA).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30
De IDE drivers van NVIDIA willen wel eens problemen geven. Als je die gebruikt ga dan terug naar de Microsoft IDE drivers.

Bekijk de logs van XP eens of daar iets nuttigs in staat. Wat voor moederbord gebruik je?

Test de HD's eens met de test tools van de betreffende fabrikanten.

• Galactic
Het betreffende moederbord is ECS KT600A (kt600 chipset).

- De schijven heb ik vannacht nog getest, en ook hier is niets mis mee. Aan drivers zou het niet mogen liggen, want ik gebruik al meer dan 1 jaar dezelfde drivers.

- Het enige waar ik zou kunnen opkomen is de temperatuur, omdat het nu bij mij binnen toch makkelijk 6-8 graden warmer is dan in augustus. Ik heb nu dus ook gekeken naar de temperatuur van de CPU, die is best warm (55c) maar niet echt kritiek warm lijkt me.

- Ik heb ook eens een ander geheugenreepje geprobeert, en helaas geen resultaat.

De oorzaak is dus helaas nog niet gevonden. Hij heeft het probleem trouwens op alle 3 schijven, waarvan 2 ATA en 1 SATA.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Het zou ook kunnen dat de northbridge oververhit is. Voel eens of het koelblok warm of zelfs heet aanvoelt.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30
Om eens een andere angle te nemen. Additionele drivers die bij IDE/ATAPI apparaten worden geinstalleerd. Bijvoorbeeld: een driver om brandfunctionaliteit aan een programma te verschaffen. Standaard zie je vier drivers bij IDE/ATAPI apparaten geinstalleerd:
cdrom.sys
imapi.sys
redbook.sys
storprop.dll

Alle andere kunnen potentiele probleemmakers zijn.

Ik heb me maanden suf gezocht voor onverklaarbare 10s freezes in mijn eigen systeem en nog wat vage dingetjes. Het bleek dat één driver dit veroorzaakte: PxHelp20.sys van huize Roxio/Sonic Solutions, .

Lees mijn reactie in deze draad eens voor nadere uitleg: http://forums.viaarena.co...px?catid=6&threadid=72216

• Galactic
Ik heb nu de CPU ondergeklokt, nu geen vastlopers meer. In het weekend ga ik de koeler nog eens reiningen (doe ik toch elk half jaar dus ik zou het raar vinden moest het komen door het overdreven veel stof). Allemaal heel vaag vind ik het, gelukkig ga ik binnen 4 weken een nieuwe PC aanschaffen.
Pagina: 1