Toon posts:

vreemd adsl probleem geen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heeft mijn vriendin volgende probleem.

ze heeft windows (fam edit.) opnieuw geinstalleerd. een cd-rom speler vervangen door een dvd-speler.
daarna zoals gewoonlijk de modem (sagem f@st 800) aangesloten op de usb (usb drivers zijn geinstalleerd en geen conflicten/probs in device man.)

na installatie van de isp software gaan beide leds (power en adsl) aan ze hoort een piep uit de kast en de adsl led gaat dan uit. er is een driehoek rechtsonder in beeld die normaal groen is en nu rood.

als ze via de door de software aangemaakte snelkoppelin de verbinding probeert te openen krijgt ze de melding error 680 no dial-tone.

verder is er geen hub, ook geprobeerd om zonder telefoon aan te sluiten, nieuwe usb / telefoon kabels, nieuwe modem gehaald.

ook heb ik haar gevraagd de dvd tijdelijk los te koppelen ivm vermogen etc maar dat gaf verder ook geen ander resultaat. bovendien heeft de verbinding altijd goed gefunctioneerd.

de modem is niet te zien onder -telefoon en modemopties- wel in device manager (geen uitroeptekens etc)

iemand enig idee in welke hoek wij moeten zoeken ?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:18
als adsl led uitgaat vermoed ik dat modem geen goed line sync krijgt, verklaard de 680 geen kiestoon

je had ook met een nieuw modem geprobeerd, was dat ook een sagem of een ander merk en zoja met welk ander merk en wat voor melding kreeg je daarmee?

Verwijderd

Topicstarter
ander merk was een trust (weet niet welke is in spanje) en ze heeft een nieuwe modem van dezelfde type die ze eerst had van de isp gekregen (safem f@st 800).
ze heeft alle usb ingangen geprobeerd. kan het iets van de telefoon maatschapij zijn. ik dacht het icoon dan geel moest zijn (wel modem detectie geen adsl van centrale)

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 17:18
Sagem 800 handleiding
Controlelampjes "ADSL" uit en "PWR" aan
> Controleer of het lijnsnoer juist is aangesloten, en aan de modem, en aan de telefoonlijn
> Contacteer uw Internet Provider of de ADSL-dienst op uw lijn is aangesloten
Samengevat geen line sync

[ Voor 79% gewijzigd door Ceaser op 17-09-2006 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost lag inderdaad aan de line sync. bleek dat bij toeval zowel de usb als ook de telefoonaansluiting niet meer goed werkten. beide problemen opgelost.

topic kan gesloten worden