Leuk idee wel: gewoon random ergens naar toe en er proberen fotografisch iets moois van te maken.
Wat algemene tips (buiten het consistent overhellen naar rechts wat al genoemd was).
-Probeer eens wat alternatieven standpunten, alles lijkt vanuit ooghoogte genomen en als je hierin wat variatie aanbrengt krijg je vanzelf wat meer spanning in je foto's.
-Minder is soms meer: probeer niet te veel op de foto te krijgen en concentreer je op een onderwerp. Als je een mooie scene ziet bedenk dan eerst wat je er mooi aan vind en breng niet gewoon je camera naar je oog en knal. Probeer te benadrukken (d.m.v. focus, compo, etc.) wat je dan mooi of interessant vind.
#1 Vind ik meteen de beste plaat uit je serie. Het kunstlicht geeft een wat urban sfeertje en er zit mooie diepte in de foto (de lijnen van de lampen en de reling voegen hier aan toe).
#2 Ik vind hem wat saai en hij lijkt niet helemaal scherp. De schaduw onder de boom geeft een erg groot donker vlak. Moeilijk te belichten scene zo te zien. Misschien had je nog iets minder lucht in de foto kunnen meenemen zodat de boel wat minder contrast krijgt (en je schaduw meer detail).
#3 Beetje een standaard winkelstraatje. Ik zou hier de mensen mijn onderwerp maken en bijvoorbeeld met een klein diafragma (en dus lange sluitertijd) de camera op de grond leggen en met de zelfonspanner een foto nemen. De straat zal dan mooi scherp worden en de mensen geblurd. Hierdoor krijg je meer dynamiek en een wat levendigere plaat denk ik. Het lage standpunt geeft dan waarschijnlijk wat minder een toeschouwer gevoel en plaatst de kijker meer 'in' de straat.
#4 Goed je onderwerp geisoleerd en dit is wat ik eerder bedoelde met minder kan meer zijn. Onderwerp had wel wat interessanter mogen zijn.
#5 Ook hier zou ik door mijn knieen zijn gegaan om 'de grootsheid' van de kerk te benadrukken. Een mooi voorgrond object zou die ouderwetse lantaarnpaal rechts kunnen zijn. Voordeel van meer naar rechts, dichterbij en naar beneden zou zijn dat je wat storende elementen kwijt raakt (de afgekapte huizen rechts en links bijvoorbeeld).
#6 Ik hou wel van dit soort vervallen details. Jammer van die te nette fietsen die niet helemaal bij het vervallen muurtje / deurtje past en die voor mij weinig toevoegen aan de compo (zelfs wel storend zijn). Gewoon oppakken en verplaatsen die hap

.
#7 Prima plaat. Enige wat ik op kan merken is dat het denk ik de compositie ten goede zou komen als de boog vorm boven de rechter deur ook helemaal in beeld was geweest.
#8 Mooi belicht. Symmetrie zou hem sterker maken denk ik.
#9 Voor de registratie van je dag een prima plaat. Overbelichte links boven vind ik too much.
#10 Ook hier had je door een ander standpunt wat van de storende elementen buiten je foto kunnen houden. Het busje en de pijp zijn nu wat storend en ontnemen uitzicht op het plein. Die duif(?) is wel weer een mooie toevoeging.
Mijn algemene indruk is dat je iets te weinig tijd neemt voor je foto's en te snel afdrukt en verder gaat. Kijk ook vooral terug naar je genomen foto's en probeer te zien wat er beter kan, neem hem dan opnieuw met die punten in je achterhoofd.
Veel commentaar en ik probeer je zeker niet te ontmoedigen. Hoop dat je er wat mee kunt.