Maxtor 200GB dood?

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 22:24
hallo allemaal,

omdat mijn computer erg traag begon te worden heb ik mijn computer maar eens opnieuw geinstalleerd. Ik heb mijn C-partitie helemaal gekopieerd naar mijn D-partitie en toen ben ik windows maar eens opnieuw gaan installeren.

Dit ging allemaal perfect, windows formateerde de C-schijf, windows kopieerde de windows bestanden naar de C-schijf en windows startte opnieuw op...

Alleen toen startte CHKDSK op met de melding dat de D-partitie gechecked moest worden.. dus naja ik dacht, als het moet.., dan moet het ;)

Toen kwamen er allemaal meldingen van:
deleting orphan file record segment *****
Dit heb ik door laten gaan van segment 17.000 tot iets van 19.000 en toen bedacht ik bij mezelf van :? dit is niet goed... dus toen heb ik de computer opnieuw opgestart en windows nogmaar eens opnieuw geinstalleerd..

Toen stond er bij partities:
C- partitie (NTFS) (20003 MB free)
D- partitie (unknown) (174329 MB free)

mijn hele D-partitie is dus leeg...
het ergste is dat hier heel belangrijke data opstaat...

als ik windows setup doe dan gaat CHKDSK weer al die orphan files deleten.. dat lijkt me niet goed....

wat moet ik nou doen?? Ben ik alles kwijt?? :?

ik weet het echt niet meer....

hieronder nog wat gegevens van mijn computer:
Moederbord: Asus P5GD1
Geheugen: 2x 512MB Dual Channel van Corsair
Harde schijf: 200GB SATA Maxtor 8MB buffer 7200 RPM
Processor: Intel P4 630 3.0GHz 1024 kB L2 cache
Videokaart: EN6200GE 128MB

dat lijkt me wel genoeg...

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt,

bartosiej

Verwijderd

normaal vraag CHKDSK toch als je dat wilt doen, "druk op een knop om te annuleren..". of is dat nu niet op dat moment? ik zou gewoon windows installeren dan op je C en kijken wat je can recoveren van je D want als er unknown staat is je partitie verwijderd.

voro het recoveren van bestanden kan je getdataback gebruiken

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Ik had dat ook een keer en toen ging hij bij mij alle `zwevende bestanden` deleten zoals windows ze toen noemde.
deleting orphan file record segment *****
Orphan file, k weet niet of dat hetzelfde is als een zwevend bestand, maar deleting klink niet echt prettig in de oren. K ga aan je reactie te lezen er even vanuit dat je geen backups hebt gemaakt.

Suc6 bij deze en anders sterkte ;)

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:28
Volgens mij ben je niets kwijt.

Dit heeft te maken met het feit dat jouw computer de schijf niet als 200 GB kan herkennen op het moment, totdat windows geinstalleerd is . Probeer die scandisk af te breken en gewoon windows erop installeren, dan zou het vanzelf goed moeten gaan.

Ik heb dit ook eens gehad, bij mij bleek de data prima in orde te zijn, echter, het werdt niet goed herkend op de een of andere manier, dit heeft mss ook te maken met het feit dat je NTFS gebruikt.

Echter, als ik me niet vergis is het WEL verloren data als hij echt expliciet meldt dat er dingen verwijderd zijn. hij herkend het niet , dus alles wat op D staat zal hij eraf gooien als je 'm door laat lopen. probeer dit dus te voorkomen.

Weet niet zeker of dit bij jouw het geval is , maar zo ging het bij mij iig wel.. erg vervelend.. Btw, volgens mij kan dit ook nog te maken hebben met service pack 1 / 2 , maar kan zijn dat ik er nu helemaal naast zit. tis al weer een poos geleden..

[ Voor 34% gewijzigd door Visgek82 op 17-09-2006 00:15 ]

Verwijderd

ok ik zat fout vrees ik :(

windows xp herkend die standaar schijven die zo groot zijn?(ik moest die vroeger toch altijd installerne of wel een reghack doen eerdat mijn 200gb hd volledig werd herkent) Hij herkend ze toch kleiner? als je geen service pack1 hebt? of vergis ik me nu zo fel? :? dat kan ook nog :X

Dus mijn vraag welke versie van windows ben je aan het installeren?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 00:17 ]

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 22:24
Ik ben nu windows professional aan het installeren (zonder SP1 of 2)

Ik hoop eigenlijk dat jullie gelijk hebben !!

ik ga nu maar eens proberen om windows met SP2 te installeren.. kijken of dat wel lukt..
Pagina: 1