Toon posts:

[css] background-image: wordt niet in divs geplaatst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een container div een achtergrond plaatje zetten met

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#bodyblock  
{
       background-image: url(bckgrnd.jpg); 
       background-position: bottom left; 
       background-attachment: fixed; 
       background-repeat: no-repeat;
}

nu wil het plaatje maar niet tevoorschijn komen dus had ik voor de grap in plaats van de betreffende div een * weggezet.
Nu komt het plaatje in alle headers en paragraphs en lists voor maar in geen enkele div!

iemand een idee wat ik verkeerd doe?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Als je er zeker van bent dat het path klopt (css in een andere map?) dan hebben we meer nodig, zoals overige css en je html code. Dat komt dus mooi samen in bijvoorbeeld een online testcase.

Het enige wat ik nu kan 'raden' is dat je div buiten beeld valt, waardoor de achtergrond niet zichtbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
excuses

mijn host is weer eens down, dus ik heb een voorbeeldje bij mijn vrouw d'r site online gezet:

http://heathervanhelvoort.com/test/2D.html

http://heathervanhelvoort.com/test/template.css

Verwijderd

Je zet hier

code:
1
2
3
4
5
6
7
 #hdr, #bar,#l-col, #bodyblock, #cont, #ftr
 {
  background:#99C;
  border:1px solid #666;
  margin: 10px;
  color: black;
 }

De background terug met de kleur #99c, hiervan moet je maken background-color: #99c; dan zal het denk ik wel werken.

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Je selector staat zowieso nog verkeerd, zet hem eens terug op de div :) De css kan wel wat efficienter:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#bodyblock {
  background: #99C url('bckgrnd.jpg') no-repeat fixed bottom left;
}

Verwijderd

Topicstarter
frappant!

dankuzeer, dat lost die boel hier in ie6 op maar nu zie ik het plaatje nergens in firefox, misschien niet zo blij met de ster, ff kijken of dat het is

mijn dank is ieg al groot!

Verwijderd

die selector is idd heel fout :+ snel weghalen.

Verwijderd

Topicstarter
hehe,

de urls zijn geupdate, bij mij werkt het nu in ie6 maar niet in FF, zeer frappant

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Haal die bgcolor eens weg uit je body element, het is nergens voor nodig als je css gebruikt. Hetzelfde voor die align's en dergelijke, die je gewoon met text-align kunt regelen in css.

Verwijderd

Dit werkt wel in FF en IE: background: #99C url('bckgrnd.jpg') no-repeat bottom left;

Zelf een beetje proberen kan geen kwaad gewoon onderdeel voor onderdeel testen totdat je het probleem vind.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 23:36 ]

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Fixed is idd niet nodig en lost het op; dit kan je ook zelf testen met bijvoorbeeld de Developer toolbar in firefox of de IE equivalent. Zowieso my bad dat ik de fixed er in had gelaten :P

Verwijderd

Topicstarter
sjonge jonge, ik zie het, dankjewel

grappig genoeg had ik dat al geprobeerd vóór ik dankzij jou door had dat die ander background de boel in de war stuurde.

bedankt! _/-\o_

die toolbar heb ik onlangs geinstalleerd, ik moet em wat veelvuldiger gaan gebruiken wellicht

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 23:40 ]

Pagina: 1