Opvragen telefoongesprekken

Pagina: 1
Acties:
  • 4.549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hallo

Ik had al wat gezocht maar óf met de verkeerde termen óf ik zoek gewoon niet goed genoeg maar ik kan het in ieder geval niet vinden. Mijn vraag is of het mogelijk is om gesprekken terug te halen bij een telecom provider. Zelf denk ik van niet maar mijn vader vroeg dit vanwege een belangrijk gesprek van een week geleden. Het gesprek is dus wel door hem zelf gevoerd maar ik meen me iets te herinneren dat beide partijen het eens moeten zijn als er uberhaupt een gesprek wordt opgenomen.

Iemand die mij hier meer duidelijkheid over kan geven?

B.v.d

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Ja. Je telecomprovider.

• Satch
  • Niet online
Het lijkt me niet dat enige Telecomprovider alle gesprekken opneemt en dan gaat bewaren.
En als ze dat überhaupt doen zullen ze dat niet gaan zeggen :P

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Al 2 totaal verschillende antwoorden. Iemand die wat duidelijkheid kan scheppen? (Bron?)

Verwijderd

Ik bedoel niet 'ja dit kan', maar 'ja, je telecomprovider kan hierover duidelijkheid brengen'

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Uiteraard worden niet alle gesprekken opgenomen, tenzij je getapt wordt.

Dit zou de prijzen van de abonnementen wel erg hoog opdrijven, en is wettelijk ook niet toegestaan.
Overigens is wel op te vragen naar welk nummer is gebeld en de tijdsduur van het gesprek.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
AvOn schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 21:35:
Uiteraard worden niet alle gesprekken opgenomen, tenzij je getapt wordt.

Dit zou de prijzen van de abonnementen wel erg hoog opdrijven, en is wettelijk ook niet toegestaan.
Overigens is wel op te vragen naar welk nummer is gebeld en de tijdsduur van het gesprek.
Zo'n vermoeden had ik dus al. Bedankt voor je antwoord.

Verwijderd

Nee, dit kan niet. Simpelweg omdat de maatschappijen geen gesprekken opnemen, behalve op verzoek van de rechter.

Verder kun je gewoon gesprekken opnemen en later in een procedure gebruiken, een rechter bijvoorbeeld is hier niet helemaal ontvankelijk voor. Maar blijkt uit het gesprek dat je uitlokt dan word het tegen je gebruikt !

Maar je begeeft je op glad ijs. Ik weet niet in wat voor situatie dit allemaal afspeelt maar je kan ook de verkeerde tegen het lijf lopen die het niet zo leuk vind wat je doet. Represailles achteraf is denkbaar. Mocht het om een zakelijk geschil gaan, ga en blijf dan altijd te werk gaan met papier, dat heeft de meeste kracht in procedures. Gaat het om andere malafide zaken dan dient je vader zich gewoon te richten op de politie en eventuele aangifte doen. Mocht het gaan om personeel wat, bijvooebeeld aan de telefoon meld, nou, dan ga ik toch lekker de ziektewet in, dan zijn daar weer andere instantie's voor om ze aan te pakken, namelijk prive detective's. Deze komen vaak met onomstotelijke bewijslast wat zwaar telt in een geschil. Afijn, hoop dat je er wat aan hebt, overal is een oplossing voor ;)

Glad ijs, weet er alles van, maar heb zo ook eens een gesprek opgenomen van een werkgever die ik later gedaagd heb voor het gerechtshof. Heb de zaak mede gewonnen door het opgenomen telefoongesprek, ondanks dat ik vooraf niet heb aangegeven dat het gesprek werd opgenomen. De rechter nam het mee als bewijslast, aangezien de werkgever onrechtmatig een grote druk op me uitvoerde en stelde daarbij dat de schending van de privacy in deze minder zwaar telde. Soms werkt het recht dan ook recht :)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Mwah die situatie is te lastig en te complex om uit te leggen maar we weten wel wat we doen.

(Eventueel wil ik je wel het een en ander uitleggen op MSN hoor)

Bedankt voor je uitleg iig, ik weet wel genoeg nu :)

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 16-09-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om te bewijzen dat een gesprek heeft plaatsgevonden is vaak enkel de specificatie van je telefoonrekening voldoende.
wat de inhoud betreft, kan aanemelijk worden gemaakt dat een bepaalde conversatie heeft plaatsgevonden door het tijdstip en de duur van het gesprek.

het is niet zo dat dan zwart wit komt vast te staan dat wat jij beweert ook is gezegd maar als je aanemelijk kan maken dat er een gesprek heeft plaatsgevonden helpt dat vaak ook.

opnames van gesprekken zijn rechtmatig bewijsmateriaal, het is dan wel van belang wat is opgenomen zo mogen ze bijvoorbeeld geen persoonlijk karakter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Nee t gaat niet om het tijdstip / nummer dat en wanneer 't gebeld is. Puur om de inhoud.

Maar zoals ik al zei, ik weet voldoende :)

Pagina: 1