1,2ghz T-Bird 100 of 133 mhz bus?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb net m'n 1,2 ghz T-Bird binnen, kan iemand zeggen of deze 100/200 of 133/266 bus heeft?
Dit staat er op:
A1200AMS3B
AXHA0101CPBW
F3283830070

Thanx!

webOS all the way!

Verwijderd

100, 133 Mhz TBird's zijn er nog niet, komen pas over 1,5 maandje

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Moet normaal op beide werken

Verwijderd

100.
Er staat een B achter,
Een c is een 133 versie.
En als het een 133 was dan zou de standaard multiplier 9x zijn, en niet 12x.

Verwijderd

Maar je kunt natuurlijk de multiplier unlocken en van 12 naar 9 zetten en dan de FSB op 133 zetten voor dezelfde 1,2Ghz, maar toch sneller door de hogere bandbreedte!
De vraag of er al 133 Mhz FSB AMD's zijn is dus ja, zoals je in alle tests kan lezen....alleen ze worden nog niet zo verkocht....B-)

Verwijderd

Je kan de multiplier met een gelockte processor altijd verlagen. For Real.

Verwijderd

Zijn de L1 bruggen verbonden -> unlocked!
zoniet Locked. Heb mijne net gekocht en jawel hoor unlocked! (graficall)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Jup!

Weet toevallig dat die van Hermanvh ook unlocked is (gozer woont hier 3 huizen verderop)

Maar het schijnt dat die 1,2 om de haverklap nog crashed en registry fouten geeft (er zat eerst een duron 700 op z'n MSI plank, weet even niet meer welk type MSI)
Gaan er geruchten rond over een partij 1,2's waarbij de Core binnenin al 'deels gebroken' is en daardoor om de haverklap crashed? Of is dit bull?:? Lijkt mij zelf vrij sterk eerlijk gezegd, omdat ik denk dat je met een gebroken Core niet ver komt.|:(

Hoor het morgen wel. Trusteh!:Z

• Daylights

Daylights

Ohw ja...

Wat is dat trouwens met dat icoontje (zoals Griebus) wat iedereen hier ineens schijnt te hebben?? Wat stelt het voor, of waar dient het voor??

Verwijderd

Ivm overleiden van Irrelevant (zie www.tweakers.net ) Respect da man.

Verwijderd

Ja, die 1,2 is unlocked, alleen de 2 van de l3 en 2 van de l4 zijn doorgelaserd, de l1 en l2 zijn gewoon verbonden :)

Ik heb gisteren dus mijn Duron 700 vervangen door T-Bird 1,2 ghz, nu wil ie win2k/98 niet meer draaien:r

Moet ik alles re-installen? Beetje vaag.... Bij een ander mobo is dat logisch, maar bij een andere CPU heb ik het nog nooit gehad:?

Ik heb btw een MSI K7T Master... Beetje rampboard:(

SCSI controller wil ook niet werken onder win2k:(

Ik denk dat ik m maar ga ruilen een KT7A RAID
en een losse U160 controller :)

• Daylights

Daylights

Op maandag 29 januari 2001 23:35 schreef Griebus het volgende:
Ivm overleiden van Irrelevant (zie www.tweakers.net ) Respect da man.
Mijn excuses, dat wist ik niet.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op maandag 29 januari 2001 23:29 schreef Daylights het volgende:
Jup!

Weet toevallig dat die van Hermanvh ook unlocked is (gozer woont hier 3 huizen verderop)

Maar het schijnt dat die 1,2 om de haverklap nog crashed en registry fouten geeft (er zat eerst een duron 700 op z'n MSI plank, weet even niet meer welk type MSI)
Gaan er geruchten rond over een partij 1,2's waarbij de Core binnenin al 'deels gebroken' is en daardoor om de haverklap crashed? Of is dit bull?:? Lijkt mij zelf vrij sterk eerlijk gezegd, omdat ik denk dat je met een gebroken Core niet ver komt.|:(

Hoor het morgen wel. Trusteh!:Z
Een klein reukje binnenin de core ?
Dan doet tie gewoon helemaal niets.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ik heb al een aantal 1200's in handen gehad en ze waren allemaal unlocked.
Dat zou mischien een paar dingen kunnen zeggen:
1) AMD geeft er niet veel meer om dat er (kan) worden overgeclocked.
2) de meeste (huidige) mainboards kunnen vaak niet >12,5x.
3) De 1200 MHz kan niet veel verder worden overgeklokt. (was ook al zo bij de 1GHz-jes) (5 a 10% CPU-winst vind ik niet interessant, wanneer je een hoop stabiliteit inleverd en een multiplier van 12x hebt(Je CPU staat dan toch de helft van de tijd te wachten op I/O))
4) ze willen een soepele overgang hebben van de KT133 naar de KT133a en de AMD-760 (zodat klanten en dealers hun "oude" 100MHz modellen tenminste ook op 133 bus kunnen draaien.)

Verder heb ik niet de indruk gekregen dat de 1200 zo'n instabiele CPU is. (niet dat ik er stapels getest heb ofzo)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1