Vista Installatie stop na eerste reboot!

Pagina: 1
Acties:

• Sayaret
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02-2022
PC: asus a7n8x--x
AMD Athlon 2600+
2x 512 geheugen
Ati Radeon 9700
200gig Maxtor hardeschijf (S-ata)
250gig Maxtor hardeschijf (S-ata)

Probleem:
Installatie vanuit Windows xp gaat goed tot dat hij op 27% en zijn eerste reboot moet doen om verder te gaan. Hij start gewoon op en komt in de laadbalk van Windows Vista en blijft eeuwig doorladen en er gebeurt verder niks, Ik heb het geprobeerd op beide harddisks te installeren en beide lukken niet.

Nu heb ik het ook gewoon geprobeert door gewoon de DVD te booten zonder windows xp te gebruiken en het rare is dat hij de ene harddisk helemaal niet ziet en de andere krijg ik een melding: 'Windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation' en daar kan ik dus ook niet op installeren. Het rare is dus ook dat ik het via windows xp wel verder schop dan dit en wanneer ik windows xp niet gebruik ik niet eens kan beginnen met installen.

Nu heb ik werkelijk waar elk topic hier al bekeken en kan ik hier geen oplossing voor vinden, ik heb ook geprobeert 1 harddisk los te koppelen (beide geprobeerd) maar dat helpt verder ook helemaal niks.

Verder kwam ik erachter dat wanneer ik het via windows xp installeerde de boot ook helemaal veranderd werd in de bios, normaal staat die op eerste boot van de 250gig schijf, en wanneer ik vista installeer is oppeens de 200gig schijf de eerste boot en de DVD de 2e boot, terwijl ik niks heb veranderd in de bios.

Ik hoop dat jullie mij misschien wat verder willen helpen! Ik weet dat de DVD gewoon goed werkt en gebrand is omdat vista het wel doet op de pc van mijn broer.

Groeten,

Johannes :)

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Schijf die je wil gebruiken in Windows Xp formateren, in BIOS als Primary boot device aangeven.

Bovenstaande heeft bij mij geholpen (ik had dezelfde foutmelding)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'