De volgende situatie:
- 2003 SBS server (dus met AD, Exchanges, DNS, etc)
- 2003 Standard R2 ingericht als Terminal Server en hangt ook in het domein
De domeingebruikers kunnen inloggen op de terminal-server. Echter zij hebben hierop te veel rechten. De rechten wil ik voor op de volgende punten beperken voor de domeingebruikers:
- niet (minimaal) lezen en schrijven naar de lokale schijven van de terminal server
- de mogelijkheid dat ik als beheerder de bureaubladen kan beheren
- de domeingebruikers mogen geen software installeren op de terminal server
- outlook moet per gebruiker automatisch de juiste instellingen krijgen.
Nu ben ik zelf een heel eind gekomen dmv de lokale GPO (dus op de terminal server), echter de aanpassingen hierin worden ook doorgevoerd voor de administrator (mijzelf dus). Dit wil ik niet.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen en wat is hiervoor de meest gebruikelijke methode?
- 2003 SBS server (dus met AD, Exchanges, DNS, etc)
- 2003 Standard R2 ingericht als Terminal Server en hangt ook in het domein
De domeingebruikers kunnen inloggen op de terminal-server. Echter zij hebben hierop te veel rechten. De rechten wil ik voor op de volgende punten beperken voor de domeingebruikers:
- niet (minimaal) lezen en schrijven naar de lokale schijven van de terminal server
- de mogelijkheid dat ik als beheerder de bureaubladen kan beheren
- de domeingebruikers mogen geen software installeren op de terminal server
- outlook moet per gebruiker automatisch de juiste instellingen krijgen.
Nu ben ik zelf een heel eind gekomen dmv de lokale GPO (dus op de terminal server), echter de aanpassingen hierin worden ook doorgevoerd voor de administrator (mijzelf dus). Dit wil ik niet.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen en wat is hiervoor de meest gebruikelijke methode?