Toon posts:

pc op geaard stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de helpdesk waar ik mijn pc gekocht heb belde over het sporadisch vastlopen van mijn pc tijdens diverse applicaties, werd mij gevraagd op de pc op een geaard stopcontact was aangesloten, en zo nee of ik dat dan wilde doen. Hebben mensen hier ervaring mee, dat dat problemen oplost, of heeft men mij met een kluitje in het riet gestuurd.

Alvast bedankt voor de info!

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:24
Nou, dan kun je uitsluiten dat het de ongeaardheid :) geen problemen heeft en het schijnt nog weleens te helpen ook. Het moet eigenlijk zowiezo. Maarja
Wij raden het in de winkel in ieder geval altijd aan.
Je kunt trouwens ook flinke opdonders krijgen als je pech hebt en je raakt de kast aan.

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39
Ja je kan problemen krijgen door niet te aarden.

Als er geen geaarde WCD in de buurt is.

Dit is simpel optelossen door te aarde aan de verwarming.
Schraap een stuk van de leiding kaal en plaats daar een klem om en verbind die met aarde.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als je wilt weten of het nu heeft dat je je PC gaat aarden, moet je voor de gein es de achterkant van je PC beet pakken, en met de andere hand pak je de kachel beet (wel bij beide een kaal stuk ijzer).

Misschien voel je dan wat :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Op dinsdag 30 januari 2001 11:34 schreef jelmervos het volgende:
Als je wilt weten of het nu heeft dat je je PC gaat aarden, moet je voor de gein es de achterkant van je PC beet pakken, en met de andere hand pak je de kachel beet (wel bij beide een kaal stuk ijzer).

Spannend >:)

Powered bij meergranenbrood.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 30 januari 2001 11:35 schreef picobyte het volgende:

[..]
Spannend >:)
idd, ik heb het eens geprobeerd met een ouwe 386 een paar jaar geleden, niet normaal. Soms waren het beste klappen!

Verwijderd

Mijn oude pc kon je echt niet vastpakken als hij in een ongeaard stopcontact zat!
Bij m'n andere heb ik daar geen last van.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou zowieso je pc altijd (proberen) te aarden, geeft een beter gevoel en je hebt geen last van statische elektriciteit. Is ook veiliger en beter voor de hardware.

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 12:25 schreef jelmervos het volgende:

[..]
idd, ik heb het eens geprobeerd met een ouwe 386 een paar jaar geleden, niet normaal. Soms waren het beste klappen!
Dat had ik ook met deze pc voordat ik hem geaard had.

Ik aard alle pc's, zeker als er een sblive inzit(die is al een keer naar de eeuwige tweakervelden gegaan omdat m'n pc niet geaard was).
Vooral geluidskaarten kunnen beschadigd raken als de pc niet geaard is.
(en paralelle poorten, en moederborden en videokaarten)

• Cyborg-BG-
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

Damn.... mijn laptop is niet geaard;(

hoe kan dat dan???

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, een laptop hoef je dus niet te aarden. Tot nu toe nooit een geaarde laptop gezien, aangezien de fabrikanten een ongeaarde stekker meegeven.

Kunt blijkbaar geen spanningsverschil opbouwen omdat de trafo extern is. :?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op dinsdag 30 januari 2001 12:25 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Zou best wel eens een spanningsverschil van 110 volt kunnen zijn.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Nou, ik had zelf ook een instabiele PC terwijl het toch wel allemaal A-kwaliteit was...
Proc-voltage omhoog enz. enz., vanalles geprobeerd maar het hielp niet. Met 3Dmark liep 'ie vast. Totdat ik hem zo'n drie weken geleden aardde, en voila: sindsdien is 'ie niet meer vastgelopen en hij is ook ineens beter to overklokken >:)
Maar goed, eerst d8 ik ook :?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Vilenin heeft geen geaarde stopcontacten in de buurt en geen CV. Vvvvviiiilelelelenin krijgt rereregelmatig oplalalalzers.

:(

Deurknoppen zijn mijn vijvijvijvijvand.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Mijn P2@504 loopt al 2.5 jaar op een ongeaard stopcontact.

Bij LAN parties is aarde zwaar aan te raden, die netwerkkabels geven je anders nogal straffe schokken.

Als er geen aarde op je kamer is, kun je trouwens ook de verwarming gebruiken (koperdraadje van je kast naar de verwarming trekken). Die is traditioneel ook altijd geaard (omdat de pomp elektrisch is).

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 30 januari 2001 11:34 schreef jelmervos het volgende:

heb ik ook een keer geprobeert en dat was niet zo prettig, maar achteraf viel het eigenlijk wel mee

verder zijn hier bijna alle peecee's geaard
Pagina: 1