Toon posts:

crash na inpluggen ethernetkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik had een paar uurtjes geleden een ethernetkaart in mn pc geplugt, maar toen ik alles weer goed had aangesloten en de pc opstarte, kwam die niet verder na het ''welkom'' scherm (ik gebruik windows xp). Ik had alle kabels er eens uithaald en er weer opnieuw ingedaan maar ik kreeg steeds hetzelfde probleem en als ik de pc via veilige modus opstartte, liep ie ook vast. Ik dacht: misschien ligt het aan de ethernetkaart, dus haalde ik hem er weer uit. Daarna deed mn pc het weer goed.

De ethernetkaart die ik erin plugte was de 2de ethernetkaart die in mn pc zat en de ethernet kaart had ik uit een pc gehaald die ongeveer 4 jaar oud was.

Kan iemand me misschien vertellen wat ik fout heb gedaan?

alvast bedankt.

ps: ik heb nog een vraagje over hoeveel verschillende ethernetkaarten er zijn. Ik had eerst een PCI kaart, maar die paste niet in een slotje. Ik had toen naar AGP ethernetkaarten gezocht, maar daar kon ik niets over vinden. Zijn er dus 2 verschillende PCI kaarten?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 20:26 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Je moet wel eens wat doordrukken he :P

Maarre.. heb je niet toevallig een ISA kaart?

En anders haal je even een pci ethernet kaartje bij de pc boer, die dingen zijn 5 euro ofzo.

[ Voor 35% gewijzigd door Romke op 16-09-2006 20:50 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Je geeft veel te weinig informatie om een simpel antwoord mogelijk te maken.

Het kan misschien een IRQ probleem zijn. Steken er nog andere pci kaarten in je systeem? Steek bij voorkeur geen pci kaart in het pci slot naast je agp slot. Die delen namelijk ook IRQs. Als er nog andere pci kaarten gebruikt worden kan je eens proberen om andere poorten te gebruiken. Ke moederbord wijst dan andere IRQs toe. Als je nog andere PCI kaarten gebruikt en je kan nog in je bios dan kan je eventueel daar ook nog 1 en ander manueel toewijzen.

Ja er bestaan verschillende PCI kaarten. De eerste implementatie van PCI ondersteunde alleen 5 volt. Tegenwoordig kan je zowel 5 als 3.3 volt kaarten gebruiken. Om problemen te vermijden staan er kleine 'tussenschotjes' in de pci sleuf zodat men niet per ongeluk verkeerde kaarten gebruikt.

Daarnaast bestaan er nog 33 Mhz en 66 Mhz, en 32 en 64 bit pci kaarten. Een 64 bit PCI sleuf heeft enige extra contacten, maar men kan er gewoon 32 bit kaarten in steken. Het moederbord zorgt ervoor dat alles in goede banen geleid wordt.

PCI is in de loop van tijd aangpast. Als ik me niet vergis is de huidige implementatie aan versie 2.3 toe. Veel moderne kaarten, vooral wifi kaarten, zijn op de modernere implementaties gebaseerd en kan men niet gebruiken in moederborden die een paar jaar oud zijn.

AGP (Accelerated Graphics Port) dient uitsluitend voor videokaarten, dus je kan blijven zoeken naar andere dingen die daar in passen.

En er is natuurlijk ook nog een ander ding dat ervoor kan zorgen dat je pc niet opstart als die kaart er insteekt. Hij kan gewoon stuk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het antwoord, denk dat ik dan een nieuwe ga halen, ze zijn inderdaad niet duur. Ik wilde gewoon even kijken als jullie misschien een antwoord op mijn probleem hadden.