Toon posts:

3 verschillende adressen op 1 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort met 2 vrienden in een appartement wonen en wij nemen alle3 een pc mee. Wij verdienen ons geld met online poker, maar hebben nu het volgende probleem. De site waarop wij spelen verbiedt het als er meerdere pc's vanaf hetzelfde IP-adres tegelijk zijn ingelogd.
Is het op 1 of andere manier mogelijk om het adres wat wij van onze provider krijgen in 3en te splitsen? Dus dat het lijkt alsof we allemaal een ander los abonnement hebben.
Of is er een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Neej, je modem is voor je ISP slechts 1 abo, er zit waarschijnlijk niets anders op dan meerdere internetverbindingen op te zetten/ aan te schaffen.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Er zijn abo's waar je op 1 modem meerdere IP's kan hebben...

Verwijderd

of je connect via verschillende proxy's

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het moet dus wel mogelijk zijn? Ik heb op internet gezocht, maar ik kon niet echt heel veel wijzer worden van hoe meerdere proxy's werken. Is het daarmee mogelijk om te doen lijken dat we verschillende ISP's hebben?

Weet jij misschien ook bij welke providers je meerdere IP's kan kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:10:
Bedankt voor de reacties. Het moet dus wel mogelijk zijn? Ik heb op internet gezocht, maar ik kon niet echt heel veel wijzer worden van hoe meerdere proxy's werken. Is het daarmee mogelijk om te doen lijken dat we verschillende ISP's hebben?

Weet jij misschien ook bij welke providers je meerdere IP's kan kopen?
SurfSnel ADSL, 8 IP's op verzoek.
http://www.surfsneladsl.nl/cms/surfsneladsl/control.cfm

Wel raar, vroeger kreeg je er standaard 5, tegenwoordig moet je ook nog eens een 10tje administratiekosten betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas! Op uw locatie is SurfSnelADSL niet beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Als meerdere (public) IP's op 1 ISP niet lukt, zou het dan mogelijk zijn om alle drie een eigen abonnement in 1 huis te nemen?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

In theorie wel, maar je moet dan ook drie verschillende telefoonlijnen laten aanleggen als die er nog niet zijn, al dan niet met abonnement van KPN. Op één telefoonlijn kan namelijk maar één ADSL-aansluiting worden opgeleverd. Je kunt ook een kabelinternetaansluiting en een ADSL-aansluiting aanvragen, dan heb je alvast twee IP-adressen, voor de derde moet je dan nog even verder zoeken ;).

Een andere oplossing waar je aan zou kunnen denken is het aanvragen van een zakelijke (A)DSL-aansluiting: daar zijn meerdere IP-adressen vaak wel mogelijk. Die aansluitingen zijn vaak wel wat duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Op onze locatie is volgens mij alleen een Chello/UPC verbinding mogelijk. Dit is toch breedband en geen ADSL?

Verwijderd

wat ook tot de mogelijkheden behoort:

2 hostingpakketten(je hebt al 1 ip van je ISP), en je hoster als proxy gebruiken - in theorie zou dit goed mogelijk moeten zijn..
maar goed een beetje kennis van zaken is in dat geval ook wel vereist.

-edit: spelfout verwijderd.

-edit2: heb even rond gekeken, er bestaan ook betaalde proxy servers.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 18:13 ]

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 21:56
Waarom neem je geen proxy dan ?
Ik heb in het verleden vaak gebruik gemaakt van een anonymous proxy adres wanneer ik weer eens was gebanned ergens.

Check google maar na, er zijn er genoeg ;).

Verwijderd

'vaak gebruik gemaakt van een anonymous proxy adres wanneer ik weer eens was gebanned ergens.'

zinloos, 99% van alle open /anonieme proxy servers is (super) traag, als je een 'fixed' cq constante verbinding nodig hebt voor bv. een java applet.. etc. etc. etc.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
meerdere mogelijkheden...
- vpn verbinding
- proxy
- TOR: http://tor.eff.org/ :)

je hoeft echt geen 3 abbo's te nemen iig ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:56:
Op onze locatie is volgens mij alleen een Chello/UPC verbinding mogelijk. Dit is toch breedband en geen ADSL?
Breedband zegt meer iets over de snelheid. Smallband is modem/inbel (tot ISDN 128k), hierna schakel je over naar breedband (de naam zegt het al, bredere band om te downloaden).

cHELLo/UPC is kabelverbinding, geen adsl. Ik ben geen voorstander van kabelinternet (monopoly per regio (geen keuze voor meerdere aanbieders), braq systeem hardwarematig gezien, etc).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:19
Wat mij opvalt is dat nog niemand gevraagd heeft naar deze zin:
Wij verdienen ons geld met online poker

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 22:28
nijn-01 schreef op maandag 18 september 2006 @ 00:49:
Wat mij opvalt is dat nog niemand gevraagd heeft naar deze zin:

[...]
Sja, als hij dat leuk vindt? Lekker n00bs uitkleden, kan best rendabel zijn.

Anyway, een betaalde proxy lijkt me in dit geval het meest geschikt. Je wil natuurlijk wel enige betrouwbaarheid, en met wazig gratis spul is dat _niet_ te garanderen.

Ik heb zelf trouwens geen enkel probleem met kabelverbindingen tov adsl, volgens mij net zo snel/betrouwbaar voor je euro. En dat monopolie heb je ook geen last van in de kwaliteit van de dienst.

[ Voor 18% gewijzigd door cryforhelp op 18-09-2006 00:58 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-03 16:08

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Business DSL van xs4all, daar kan het mee, godsgruwelijk duur in vergelijking met normaal ADSL, maar je kan meer ip-adressen aanvragen. Daarnaast heb je ook 99,9% uptime garantie. Ook niet verkeerd als je je geld met online pokeren verdiend (geen inet = geen geld).
Anyway, een betaalde proxy lijkt me in dit geval het meest geschikt. Je wil natuurlijk wel enige betrouwbaarheid, en met wazig gratis spul is dat _niet_ te garanderen.
Nadeel van proxies kan zijn, dat je niet de enige bent met dat IP of dat het IP bij voorbaat al geblokkeerd is. Tenzij je bij zo'n proxy gegarandeerd een uniek IP krijgt, anders is het maar gokken (de ironie) of niet iemand anders op hetzelfde idee is gekomen.

[ Voor 46% gewijzigd door nhimf op 18-09-2006 01:01 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
DeeJayV schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:10:
meerdere mogelijkheden...
- vpn verbinding
- proxy
- TOR: http://tor.eff.org/ :)

je hoeft echt geen 3 abbo's te nemen iig ;)
-het instellen van een vpn verbinding ziet er aardig simpel uit, maar lost dit mijn probleem wel op? We delen dan ons internet, maar voor de pokersite lijkt het dan toch nog steeds alsof we op 1 IP spelen?

- ik merk wel dat je voor een proxy enige kennis van zaken nodig hebt. Ik heb op internet gelezen, maar ik kan er eigenlijk niet echt wijs uit worden hoe zoiets nou precies werkt. Weet iemand waar zoiets duidelijk (dus leesbaar voor pcNoobs) staat uitgelegd?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:16
Die VPN is wel leuk, je zet dan gewoon een PC neer op een andere locatie. De site ontvangt dan het IP van die locatie in plaats van je eigen locatie.

Verwijderd

Topicstarter
Dit lees ik op de proxyserver Wikipedia:

Publieke IP-adressen op het internet zijn schaars en kosten dus geld. Door gebruik te maken van een proxyserver kunnen de computers op het bedrijfs- of thuisnetwerk een intern (gratis) IP-adres toegewezen krijgen.

Dus elke computer krijgt dan toch geen uniek publieke IP?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 18:56

Barrycade

Through the...

Wat nu niet echt duidelijk wordt is of je wel überhaupt ADSL kan krijgen op die locatie.
Zo ja: 2 telefoonlijnen aanvragen met 2x ADSL en 1 kabel abbo. Of 3 lijnen en dan 3x ADSL.

Zijn de kosten ook makkelijker te splitsen: iedereen vraagt zijn eigen lijntje aan.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kijk eens:
Afbeeldingslocatie: http://codecaster.nl/got/proxypoker.gif
Gratisch en voor niks.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

Jimbolino

troep.com

publieke proxy's zijn geen optie, aangezien die meestal gebanned worden/zijn. En ze zijn ook niet betrouwbaar genoeg om geld mee te verdienen.

wat je evt kan doen is UPC nemen (icm telefonie) en 1 iemand via internet en 2 via telefoonmodem inbellen.
Ik weet niet of je bij UPC onbeperkt kunt bellen voor een vastbedrag, maar anders kun je dat wel via voipbuster.

Het makkelijkste is gewoon om adsl te nemen (business dsl). Doe even een postcode check en kijk wat er beschikbaar is waar je woont.

Een 3e optie is om colo servertje op te hangen, dit kost je 30 euro per maand, maar je hebt wel 3 (of meer) ip adressen. Een vpn tunneltje heb je zo gemaakt.

Of je vraagt aan de buren of ze voor 5 euro per maand een draadloos routertje neer willen zetten.

Kortom: mogelijkheden genoeg

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 18-09-2006 12:51 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
het kan toch echt niet zo moeilijk zijn om een provider te vinden die meerdere ip adressen kan afleveren? Hier in België levert Telenet (kabel) standaard 2/4 ip adressen en bij edpnet (koperpaar) ken je een abonnement nemen met meerdere fixed ip's. In Nederland moet dat dus ook zeker mogelijk zijn, en is veel eenvoudiger dan te beginnen klungelen met proxy servers etc.

Verwijderd

Topicstarter
erg mooi schema! zoiets is dus de bedoeling, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets in elkaar zet.

Ik zag zojuist op tiscali-business dat je extra IP-adressen kan kopen:
Routed subnet met 8 IP adressen

Dit betekent dus dat je 8 publieke adressen krijgt toch? Kost 25euro ex BTW extra per maand.
Dat zou een hoop geklungel besparen :)

• cryforhelp
Dat is het inderdaad, er werd net ook al gerefereerd naar xs4all zakelijk, doet hetzelfde.

Wel godsgruwelijk duur waarschijnlijk en wees je er terdege van bewust dat dat 30 euro per maand is, 360 euro/jaar _extra_. En dat is bovenop de hoge kosten van een zakelijke aansluiting.

Noch proxies, nog vpn's zijn eenvoudig. Overigens lijkt het opzetten van een vpn in de praktijk erg op het opzetten van een proxy. Je gaat allebei naar een ander punt om daar een IP te pakken.

Gewoon via dhcp meerdere ip's kunnen krijgen is wel het makkelijkst.
Bel anders je kabelprovider even of ze dat niet ook kunnen leveren, soms wordt het tegen bijbetaling wel eens gedaan.

Verwijderd

ik heb hier 3 pc's staan... alle drie op internet achter een hub met iedere een eigen ip... wij gebruiken het ook voor online spelletje waar ieder eigen ip moet hebben dus denk dat dat voor jou ook geschikt is.
het is gewoon via de kabel bij @home... middelste abbo geloof ik... niet de goedkoopste ook niet duurste...

cheers :D

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:58
@Home krijg je aan A B en C adres, elk hun eigen IP idd.

• cryforhelp
LiquidSmoke schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:37:
@Home krijg je aan A B en C adres, elk hun eigen IP idd.
Al 3 jaar niet meer als nieuwe klant. Alleen oude klanten mogen zoiets nog gebruiken.
Of je moet vriendjes daar hebben natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
helaas @home is niet beschikbaar waar wij gaan wonen. maar ik heb daar ook geen vriendjes dus het maakt niet uit.

het is nu even wachten op het antwoord van tiscali en ik zal nog wel meer ISP's vragen of we meerdere IP's kunnen krijgen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 18:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:46:
Ik ga binnenkort met 2 vrienden in een appartement wonen en wij nemen alle3 een pc mee. Wij verdienen ons geld met online poker, maar hebben nu het volgende probleem. De site waarop wij spelen verbiedt het als er meerdere pc's vanaf hetzelfde IP-adres tegelijk zijn ingelogd.
Is het op 1 of andere manier mogelijk om het adres wat wij van onze provider krijgen in 3en te splitsen? Dus dat het lijkt alsof we allemaal een ander los abonnement hebben.
Of is er een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt!
Er zijn al genoeg antwoorden gegeven. Zoek een ISP die je meerdere Public IP's geeft en je bent klaar.
Verder werken wij niet mee aan het omzeilen van de AV van aanbieders van diensten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.