Toon posts:

Waarom kan ik niks downloaden en installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb net een nieuwe computer gekocht en heb er meteen allerlei problemen mee,
allemaal gedoe met internet enzo, heb ik eindelijk internet krijg ik meldingen wanneer ik een gedownload file wil instaleren
zoals:
Extracting file failed. it is most likely caused by low memory (low disk space for swapping file) or corrupupted Cabinet file.
Dat stond er toen ik msn messenger wou instaleren, bij Java zei die dat ik te weinig ruilgeheugen had ofzo, en de google toolbar (pop up blocker) die deed die dan weer wel,

Heeft iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen?
Dankjewel

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:59
Heb je genoeg ruimte vrij op de c: schijf?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En wat heb je zelf al ondernomen met die foutmelding? Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd uit te vinden wat er voor kan zorgen dat je low disk space hebt?
Verder geef je wel erg weinig informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ik heb nog 42,2 GB vrij op schijf c:

ik weet niet wat ze ermee bedoelen, aangezien er nog ruim 40 GB vrij is, en dan staat erachter (low disk space for swapping file)

Ik weet niet waar ik moet kijken,,

Wat wil je nog meer weten van informatie?

Werkgeheugen 1024MB
Harde schijven C: 60 totaal, 42,2 GB vrij
D: 130 totaal, 81,5 GB vrij
Moederboord: Asus A8N SLI SE

Dankje

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-02 18:22
Dit zou wel eens problemen met je geheugen kunnen zijn, probeer memtest86+ eens te draaien.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:49
Omschrijf eens je "gedoe met internet"
"Java had te weinig ruilgeheugen "ofzo... geef eens de echte error, schrijf ze desnoods op een briefje...
voor de rest, ben je zeker dat je zoveel geheugen hebt in die computer, of is dat informatie die je erbij kreeg toen je je pc kocht?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Kan het zijn dat je swap/page -file uitgeschakeld staat?

Ookal het lijkt mij wel dat je aan 1024 MB genoeg zou moeten hebben, maar het zou toch kunnen dat windows probeert te swappen en je swap uitstaat.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben 100% zeker van dat ik 1024 MB ddr geheugen heb, als ik onder eigenschappen van my computer kijk geeft die het ook op, in windows taakbeheer zit ik nu rond de 2- 5 % van memory usage.
Waar kan ik dat testen met memtest86+ (is een programma?)

Verwijderd

Wat voor firewall heb je draaien, tenminste als je er 1 hebt.

//edit: nvidia firewall heeft nogal eens klachten meende ik over corrupte downloads en aangezien je een nforce chipset hebt is die kans weleens aanwezig.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 19:58 ]

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-01 15:53
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:53:
Ja ik ben 100% zeker van dat ik 1024 MB ddr geheugen heb, als ik onder eigenschappen van my computer kijk geeft die het ook op, in windows taakbeheer zit ik nu rond de 2- 5 % van memory usage.
Waar kan ik dat testen met memtest86+ (is een programma?)
Ja, dat is een progamma. Dat had je overigens ook kunnen vinden met google: klik.

Verwijderd

Topicstarter
een foutmelding bij het instaleren van Java, J2SE Runtime environment 5.0 update 7:
Error 1335. The cabinet file ' ja150000[1].cab' required for this installation is corrput and cannot be used. this could indicate a network error, an error reading from the cd-rom, or a problem with this package.
Kan het zijn dat ik ergens nog drivers voor moet instaleren?

Verwijderd

corrupte cab-, rar-, zip- bestanden wijzen nogal eens op een slecht geheugenlatje zoals hierboven al gezegd. Zelf heb ik hier ook een tijdje last van gehad. Zoals eerder vermeld: download gewoon eens memtest86 en laat dat een tijdje draaien (een paar uur). 1 pass is soms niet voldoende om een fout te vinden, dus laat die maar een nachtje lopen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Slecht geheugenlatje idd, of je pc is -nu- al gigantisch infested met spyware. Al gok ik het 1e.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer vanalles met memtest, en probeerde nederlandse handleiding te zoeken, maar niet gevonden,
Ik krijg hem niet aan het werk, weet je een ander programma- tje dat misschien zou kunnen helpen?

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 19:26
Het is de bedoeling dat je memtest86 kopieert naar een bv. diskette, zie daarvoor de readme-file meegeleverd bij de zip-file voor Windows.

Vervolgens memtest starten.

Heb je de tip hierboven over eventuele spyware of virussen al gelezen? Ben benieuwd.

Het is overigens aan te raden (ook pas net gelezen ;)) om memtest een nachtje te laten draaien aangezien het soms lang kan duren voordat-ie fouten vindt.

[ Voor 20% gewijzigd door usgaap op 17-09-2006 04:00 . Reden: info toegevoegd ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Memtest is niet een programma'tje dat je in een half uurtje kunt laten voltooien.

Lees dit eens goed door en installeer daarna het programma'tje

Installeer het en laat het gewoon een nachtje lopen. Kijk de volgende dag of je bepaalde errors hebt.
Zo ja, post deze dan even.

Je zegt ook dat je net een nieuwe pc hebt gekocht. Heb je losse onderdelen gekocht of heb je een compleet systeem gekocht? Ik merk aan je opmerkingen dat je er niet al te veel verstand van hebt.
Hierdoor wordt het ook lastig oplossen, met vage berichten over dit en dat.

Mensen kunnen wel zeggen: 'probeer memtest'. Maar als je hier nog nooit van gehoord hebt en niet al te initiatief nement bent ;) word het lastig.

Ga anders met je pc naar de winkel waar je 'em vandaan hebt en vertel wat je problemen zijn. Misschien wel handig om hier eerst even over te bellen met de desbetreffende zaak. Ze zullen je vast en zeker wel helpen.

Mijn eigen ervaringen met defecte geheugen reepjes zijn niet dit soort fout meldingen. Ik kreeg spontane reboots en ander soort kuren. Vastlopers, niet willen opstarten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows er nog geen dag op, toen ik eerste berichtje poste, daarnaast had ik toen nog geen kwartiertje internet, virusscanner laten draaien die vond niks, (norton internet security)
En ik heb inderdaad die nvidia firewall, als ik die gewoon uitzet, heb ik hetzelfde.
Ik had die readme file gelezen, maar kom er echt nie uit, Ik zet ' memtest.bin' op een floppy en start hem op door de floppy,

• usgaap
Opnieuw opstarten en dan "boot from floppy" in je BIOS. Opnieuw opstarten en dan een nachtje laten lopen.

Maar dat is alleen voor wat betreft eventuele fouten in je geheugen, mocht je er zeker van zijn je Nvidia-firewall uitgezet te hebben (wat in het verleden zeker de nodige problemen veroorzaakte) en je ook zeker weet geen virussen en spyware te hebben.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Download http://www.memtest.org/do...emtest86+-1.65.floppy.zip
Start rawrite.exe op, dan wordt er om een source file gevraagd. Hier vul je memtestp.bin in, daarna vraagt die naar je floppydrive, dit zal in de meeste gevallen A zijn. En dan enter drukken en dan maakt die een bootable flop voor je aan :)

Edit: hmm ik doe moeilijk zie ik alweer.. je kunt gewoon op install.bat klikken en dan doet die het ook :+

[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 17-09-2006 04:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst, ik krijg een foutmelding bij het openen van rawrite.exe
daar staat: c:\documents and setting\s.meerdink\local settings\temporary internet files\content.ies\ax2xojip\memtest86+-1.65.floppy[1]\floppy\rawrite.exe
The parameter is incorrect.

Ik heb bij Gistron bv een systeem samengesteld en via internet besteld, laten assembleren, en kreeg hem thuis niet werkend, omdat er een s- ata kabeltje mistte, en nog meer kabeltjes die ik niet nodig had, maar er ook niet bij zaten. Nu had ik mijn IDE harde schijf hierin gezet en daar windows op geinstalleerd, een andere harde schijf met nog bestanden erop van mijn vorige computer, (hier staat niks op geinstaleerd waar die foutmeldingen geeft. Alles doet het verder, behalve het instaleren van de meeste programmatjes.
Ik heb nu msn messenger wel kunnen instaleren en ook google pop-up blocker, maar verder geen nero, geen azureus, helemaal niks verder.

Kan het ook iets zijn met bepaalde drivers die ik nog ergens moet instaleren,
(voor zover ik weet heb ik alle drivers wel geinstaleerd,)

Toen ik net windows erop heb gezet, heb ik wat programma`s geinstaleerd die niet van internet afkwamen, daar geen last van gehad, dus dan zou het toch niet aan m'n werkgeheugen kunnen liggen? maar iets met internet alsnog, ?

• Xof
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Je moet die zip bestand eerst even netjes uitpakken, dan zal het wel werken :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 08:56

Arfman

Drome!

Laat memtest eerst een nachtje draaien voordat je verder gaat. Dit heeft helemaal geen zin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Oh ja over de Nvidia Firewall: Disablen veroorzaakt altijd nog problemen.
Je moet die volledig Uninstallen en Rebooten voordat het weer goed is, probeer dat eerst even

Om memtest86 te laten werken doe dit:
1. Kopieer ALLE bestanden in de .zip bestand http://www.memtest86.com/memt32.zip naar C:\memtest
2. Doe een lege diskette in de diskettestation
3. Dubbelklik op install.bat
4. Enter target diskette drive: a
5. Druk op ENTER zoals daar staat
6. Reboot en zorg dat het systeem vanaf de diskette opstart.
7. Laat memtest minimaal 6 uur draaien en kijk of er errors komen, als je al vrij snel meer dan 20 errors voorbij ziet komen dan kan je al afbreken want dan weet je al dat het geheugen niet goed is en ga dan naar stap 9.
8. Report hier in deze topic hoeveel errors er komen.
9. ALS er errors komen haal een latje geheugen eruit en test allebei de latjes apart met memtest86 om te kijken welke brak is.

Duidelijker dan dit kan volgens mij haast niet, behalve met een plaatje of via Remote desktop :)

Als je het nog meer wilt testen gebruik Prime95: http://mersenne.org/gimps/p95v2414.exe
Ga naar Options > stress Test: gebruik de 2e optie In-Place FFTs en laat het ongeveer 8 uur draaien. Als de icon eerder dan 10 uur lang al geel wordt of de pc loopt vast/restart dan is er iets mis met het geheugen, moederbord of processor. Waarschijnlijk in dit geval het geheugen dus.
Het is meer een stress test voor de hele computer en niet voor het geheugen.

Wat je ook kan doen is een latje geheugen eruit halen en de andere erin laten zitten. Als de foutmelding weer optreed plaats de andere latje geheugen erin.

Zie ook de wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Prime95

[ Voor 8% gewijzigd door Archimond op 17-09-2006 04:27 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:11

lordsnow

I know nothing

'k zou idd eens de nVidia firewall verwijderen:
http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=17028

Verwijderd

Topicstarter
JA !!

hehe, Iedereen hartstikke bedankt, ik heb de nVidia firewall compleet verwijdert, en het werkt :D
Dus het lag niet aan mijn geheugen, maar aan die firewall,,

• usgaap
usgaap1976 schreef op zaterdag 17 september 2006 @ 04:11: ....."mocht je er zeker van zijn je Nvidia-firewall uitgezet te hebben (wat in het verleden zeker de nodige problemen veroorzaakte)"...
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:56:
Wat voor firewall heb je draaien, tenminste als je er 1 hebt.

//edit: nvidia firewall heeft nogal eens klachten meende ik over corrupte downloads en aangezien je een nforce chipset hebt is die kans weleens aanwezig.
Toch blij om te horen, lol, gratz!

[ Voor 15% gewijzigd door usgaap op 17-09-2006 05:49 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Smeerdink, welkom op GoT! Er is hier op het forum heel veel te lezen en te leren over o.a. de zaken waar je nu mee in aanraking kwam. Als je van plan bent meer te gaan doen met je PC en deze zelf gaat beheren, is het misschien handig om een tijdje ook gewoon "mee te lezen" en oudere topics opzoeken en lezen als je weer met en probleempje zit. Daar leer je (vaak) een hoop van. Engels is trouwens helaas moeilijk te omzeilen in het wereldje. je zou er toch beetje bij beetje mee moeten leren werken. Maar dat komt meestal wel "vanzelf" als je meer leest :)

De anderen: O+ @geduldige hulp.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1