Eindelijk de boel aan het draaien, zit het geluid niet mee 
Configuratie:
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600
Windows Media Center
5.1 speakerset (waarvan alleen frontspeakers + subwoofer aangesloten)
Realtek audiostuurprogramma 5.10.00.5247
Het probleem is het volgende:
In de Realtek HD Audio Manager krijg ik netjes geluid via mijn frontspeakers + subwoofer als ik op de boxen klik (Audio I/O tabblad) maar zodra ik een DVD afspeel met PowerDVD of een MP3 afspeel met Winamp/WMP10 dan is het geluid over de frontspeakers een stuk zachter en heb ik geen bass
Wat heb ik allemaal gedaan:
1. op Asus-website gechecked voor nieuwste drivers
2. Configuratiescherm --> Spraak, geluid en geluidsapparten --> instellingen van de luidspreker --> ingesteld op 5.1 surround speakers en bij de tabbladen Audio & Spraak apparaat ingesteld op "Realtek HD Audio Output"
3. FFdshow codecs installed
4. Stekkers achterin het mobo zo'n beetje overal in geprobeerd
Met mijn vorige mobo (Asus A8V Deluxe WiFi) had ik echt fantastisch geluid. Als ik nu het volume van de subwoofer voluit zet en bijvoorbeeld in Windows Verkenner door mapjes heenblader hoor ik het geklik niet eens meer
Nu hoop ik dat het niet aan Windows Media Center ligt, want da's dan een dikke tegenvaller!
Ik hoop dat iemand dit probleem ook GEHAD heeft en het inmiddels op één of andere manier verholpen heeft.
Iemand suggesties / ideeen waar het aan kan liggen?
Configuratie:
Asus P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600
Windows Media Center
5.1 speakerset (waarvan alleen frontspeakers + subwoofer aangesloten)
Realtek audiostuurprogramma 5.10.00.5247
Het probleem is het volgende:
In de Realtek HD Audio Manager krijg ik netjes geluid via mijn frontspeakers + subwoofer als ik op de boxen klik (Audio I/O tabblad) maar zodra ik een DVD afspeel met PowerDVD of een MP3 afspeel met Winamp/WMP10 dan is het geluid over de frontspeakers een stuk zachter en heb ik geen bass
Wat heb ik allemaal gedaan:
1. op Asus-website gechecked voor nieuwste drivers
2. Configuratiescherm --> Spraak, geluid en geluidsapparten --> instellingen van de luidspreker --> ingesteld op 5.1 surround speakers en bij de tabbladen Audio & Spraak apparaat ingesteld op "Realtek HD Audio Output"
3. FFdshow codecs installed
4. Stekkers achterin het mobo zo'n beetje overal in geprobeerd
Met mijn vorige mobo (Asus A8V Deluxe WiFi) had ik echt fantastisch geluid. Als ik nu het volume van de subwoofer voluit zet en bijvoorbeeld in Windows Verkenner door mapjes heenblader hoor ik het geklik niet eens meer
Nu hoop ik dat het niet aan Windows Media Center ligt, want da's dan een dikke tegenvaller!
Ik hoop dat iemand dit probleem ook GEHAD heeft en het inmiddels op één of andere manier verholpen heeft.
Iemand suggesties / ideeen waar het aan kan liggen?