Divx Weergave over SVHS

Pagina: 1
Acties:

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09-2025
Hallo Tweakers,

Al enige tijd ben ik bezig met het soepel te laten werken van een (budget) HTPCtje. Het probleem waar ik tegenaan blijf lopen is dat het niet lukt om divx en gelijksoortig gecodeerde films vloeiend af te spelen. Ik vermoedde dat dit kwam omdat ik de onboard video van de barebone (SiS 315 Integrated Graphics) gebruikte. Vandaag kreeg ik echter mijn nieuwe videokaartje binnen (GF5200 pci) en de problemen zijn nog niet verdwenen. Mijn vermoeden is nu dat het te maken heeft met de output over de SVideo. Het beeld 'stottert' af en toe en het CPU gebruik fluctueerd ergens rond de 50 %. De programma's die ik geprobeerd heb zijn; MPC, Window Media Player, BSplayerPro en VLC.

De hardware configuratie is:
-Pundit Barebone
-Celeron 2800 Mhz
-512mb DDR intern geheugen
-AOpen Videokaart PCI GeForce FX5200 128mb DDR
-40gig Maxtor HD

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken? Weet iemand nog een programma dat ik kan proberen?

Thx.

[ Voor 0% gewijzigd door Narc op 16-09-2006 19:40 . Reden: tikvout ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-02 14:05
Het is svideo niet svhs.. maar het zou met gemak op je pc moeten lopen. welke divx codec gebruik je ? en is het bij alle divx' en?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 15:32
Als je een gewone monitor aansluit, speelt hij dan wel normaal af?

• Narc
m3gA schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:15:
Het is svideo niet svhs.. maar het zou met gemak op je pc moeten lopen. welke divx codec gebruik je ? en is het bij alle divx' en?
Ik gebruik de laatste officiele divx-codec. Het is bij alle divxen het geval.

• Narc
Big Daddy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 19:34:
Als je een gewone monitor aansluit, speelt hij dan wel normaal af?
Goed punt, moet ik nog even mee aan de slag.