Toon posts:

beeldverlies na antenneversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een antenneversterker geplaatst, en sindsdien heb ik overal slecht beeld.
Situatie; versterker, vcr, tv,splitter kabel naar boven splitter naar tv en kabel naar zolder, tv.

Ik krijg er een beetje tabakvan van het geklooi om goed beeld te krijgen.

kan ik een versterker halverwege, dus op de tussenverdieping plaatsen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

Een versterker moet je plaatsen waar het signaal nog sterk genoeg is, maar waar het daarna minder wordt. Tevens kun je een versterker normaal gesproken bijstellen. Dit moet dan ook gebeuren. Te veel versterken levert namelijk ook slecht beeld op!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien zelfde fout als paps en ik hadden..:
paps haald antenne versterker omdat op zolder nogal sneeuwde (en hij van mijn geklaag af wou ;) ). ding in meterkast geplaatst, ff naar boven. nog méér sneeuw.

Paps en ik op doosje kijken: regelbare versterker. ok, de versterking zal dan wel op 0 staan of zo.
De versterker minstens 10* aan alle kanten bekeken, geen draaiknoppie oid. 11e keer, ja hoor, zat beetje verstopt. versterking op max gezet en beeld is nu perfecto :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 16-09-2006 19:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Gewoon vanaf punt van binnen komen goede kabels gebruiken en passieve versterkers gebruiken. De actieve versterkers verterken alles wat binnen komt, dus ook ruis.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

passieve versterkers ? actieve versterkers ? leg uit.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Laat me raden, een goedkoopie versterker van de bouwmarkt ?
Ik den dat je in deze situatie beter een goede actieve versterker van bijv. Hirschmann kunt nemen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mikenl schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:17:
passieve versterkers ? actieve versterkers ? leg uit.
Ik ben ook benieuwd...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of eerst overal goeie kabels en stekkers gebruiken, scheelt ook al een hoop. En je moet meteen achter de versterker splitsen, niet pas na de video die achter die versterker zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle tips mensen, ik merk dat ik nog wat aanvulling heb te melden;

Het is een regelbare versterker maar welke kant ik ook opdraai, het heeft niet voldoende resultaat.
Het is een versterker van de bouwmarkt inderdaad.
En goeie kabels... tja hoe weet ik wat goed is?
Kan het met de zelf aangebrachte stekkers te maken hebben. Om de kabels te trekken moest ik immers zelfs mijn stekkers monteren.

Hoe werkt zoiets. Is het gewoon een kwestie van teveel metaal geeft teveel verlies...?
Pagina: 1