Toon posts:

modem/router pakt ADSL niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik heb een nieuwe router/modem gekocht (ASUS am604g), dit omdat ik mijn oude setup met eerst een modem en dan een router zat werd. Nu heb ik alleen het probleem dat de nieuwe router/modem niet het internet op wil.

Ik heb alle instellingen van mijn oude modem overgenomen en ingevoerd in de nieuwe. Ook de gebruikers naam en wachtwoord meerdere keren opnieuw ingevoerd en netjes elke keer de modem/router opnieuw geboot.

Ook als ik het kabeltje uit de muur in de modem/router plug krijg ik geen lampje dat er een link is.

Weet iemand wat het probleem kan zijn en/of heeft iemand al ervaring met dit type modem/router?

Alvast Bedankt!

Verwijderd

kabeltje uit de muur in de modem/router plug
Mijn glazen bol is net stuk gevallen, dus ik kan niet raden over welke kabel het gaat. Gezien je al instellingen op het apparaat hebt gemaakt ga ik er van uit dat het om de 'dsl' kabel gaat.

Dat je geen dsl-link krijgt dan kan het zijn dat je username/password verkeerd staat, of misschien de VCI/VPI niet goed gezet? Het kan ook zijn dat je bij je provider het MAC adres moet doorgeven van je nieuwe modem, dit is bij Demon in ieder geval zo, ik krijg dan enkel een tijdelijk IP adres toegewezen waarmee ik nergens op kan komen.

Wat geven de lijntest in je modem? In denk dat je modem dat wel kan doen. Ik kan hier een ATM Loopback, Upstream noise, Downstream noise, enzovoort. Kan je kijken wat je modem hier weergeeft, misschien kan dat het probleem aangeven.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het gaat inderdaad om de dsl kabel (RJ-11).

Username/password heb ik nu meerdere keren opnieuw ingevoerd maar helaas nog steeds geen verbinding.

VCI/VPI heb ik overgenomen van de oude modem, dat moet dus wel goed zijn.

MAC adres zou ik eerlijk gezegd niet weten of mijn provider dat bijhoudt dit zou ik nog na kunnen kijken. Maar volgens de router/modem krijg ik geen ip toegewezen. (Ik heb op het moment Planet als ISP)

De lijntest die ik kon vinden in de modem gaf het volgende:
Test the connection to your DSL service provider
Test ADSL Synchronization: FAIL
Test ATM OAM F5 segment ping: FAIL
Test ATM OAM F5 end-to-end ping: FAIL

Test the connection to your Internet service provider
Test PPP server session: FAIL
Test authentication with ISP: N/A
Test the assigned IP address: FAIL
Ping default gateway: FAIL Help
Ping primary Domain Name Server: FAIL

Upstream/downstream noise kon ik niet vinden in de modem alleen het volgende:
Downstream Upstream
SNR Margin (dB): N/A N/A
Attenuation (dB): N/A N/A
Output Power (dBm): N/A N/A
Attainable Rate (Kbps): N/A N/A

Verwijderd

Hmz, dit is wel raar. Heb je een DOA ofzo? Signaal zelf moet je wel krijgen als de VCI/VPI goed staat. Zonder signaal kunnen ze geen IP adres uitdelen adhv het bekende MAC adres. Bel je ISP eens zou ik zeggen.

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Heb je een annex b modem/router gekocht terwijl je annex a hebt? (of andersom)

[ Voor 9% gewijzigd door hstuivenberg op 18-09-2006 20:52 ]