Remklauw klemt, schijf heet, op te lossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
Hallo allemaal, sinds vanmorgen heb ik een schrapend geluid dat bij mijn remschijven vandaan komt. Nu heb ik zojuist even gekeken en de remschijf was heet! En ik kon hem niet makkelijk meer ronddraaien met de hand. Het lijkt erop dat de remklauw te dicht op de schijf zit. Weet iemand hoe dit komt en of ik dit makkelijk zelf op kan lossen?

Hail to the king baby!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Af laten koelen, voorzichtig naar de garage rijden, en kijken hoe ze het repareren.. :+

Anoniem: 46077

Voor of achter?
zijn je blokken niet op? want een remklauw klemt meestal niet
meestal klemmen de blokken in de klauw die dus aanblijven tegen de schijf ;)
adv: als je niet weet wat je doet iemand erbij halen die het wel weet (Garage/kennis etc)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je niet weet wat je doet, blijf ervanaf!
Echt wel. Heb deze week 5 remklauwen gefixed welke klemde door vochtophoping bij de rubbers.
Zijn verscheidene oorzaken voor. Als je niet weet wat je doet moet je ervanaf blijven. Remmen is een cruciaal onderdeel en als je daar niets vanaf kent moet je ervanaf blijven en door de garage laten kijken. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand geen remdruk heeft :X

[ Voor 83% gewijzigd door Chevy454 op 16-09-2006 20:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Inderdaad. Met mijn brommer ervaring opgedaan met brommer remklauwen, en die rubbers die je rem zuigers afsluiten gaan bij onzorgvuldig gebruik snel kapot.

.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Remmen vrij laten maken/uitdraaien....volgens mij heet dat zo?!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56
Ok, ik zal deze week eens naar de garage toe, ik moet ook nog voor de APK. Eens kijken wat ze er van maken. Volgens mij schuren de remblokken constant tegen de schijf aan, de velg ligt namelijk vol met remstof, en dat lijkt mij toch niet normaal.

Als ik een klein stukje gereden heb dan zijn de wielbouten ook zo heet dat ik ze niet meer aanraken kan, dat is toch ook niet normaal lijkt mij?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mja ik weet niet wat voor rijstel jij er op na houdt, maar meestal is het niet de bedoeling.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:11
urk_forever schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:30:
Ok, ik zal deze week eens naar de garage toe, ik moet ook nog voor de APK. Eens kijken wat ze er van maken. Volgens mij schuren de remblokken constant tegen de schijf aan, de velg ligt namelijk vol met remstof, en dat lijkt mij toch niet normaal.

Als ik een klein stukje gereden heb dan zijn de wielbouten ook zo heet dat ik ze niet meer aanraken kan, dat is toch ook niet normaal lijkt mij?
Ik zou er zo niet (ver) mee gaan rijden.. maargoed.

Ik denk dat je remklauwen vol zitten met zooi of dat er inderdaad vocht bij is gekomen waardoor de zuigertjes vast zitten. Als je velg al heet wordt is het niet veilig om door te rijden.
Weet iemand hoe dit komt en of ik dit makkelijk zelf op kan lossen?
Je kunt voor wat mij betreft overal zelf aan gaan lopen kloten, maar als je er geen verstand van hebt zou ik in iedergeval niet aan remmen beginnen. Als er iets niet leuk is, is het wel dat als je met 160 op een blinde bocht afvliegt en je remmen niet werken.

[ Voor 18% gewijzigd door FragDaddy op 18-09-2006 10:47 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:10
Als ik een paar keer flink geremd heb hoor ik een schurend geluid bij het remmen, klinkt net alsof m'n schijven krom zijn, maar dat is niet zo.
Ik hoor het ook als het betreffende wiel een buitenbocht neemt...

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18

paQ

loopt (ook) aan

vastzittende zuiger is vaak het geval.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mijn BMW had ik linksvoor ook een klemmende remklauw. Jammergenoeg moest ik nog een heel eind naar huis toe rijden en was de garage dicht (weekend). Die maandag daarna is dus de schijf vervangen omdat hij van de hitte krom was getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Wat mijn ouders hebben gehad is een steentje tussen de klauw en de schijf!
Gaf ook een schurend geluid. Aangezien er nog geen 10.000 km op de klok stond, leek het geen slijtage. Vanuit het buitenland de garage gebeld en die gaf als tip om even achteruit te rijden. Ja hoor: opgelost!

Anoniem: 165583

Hebben net hetzelfde gehad met de wagen. Het enige dat je kan doen is met de handrem remmen. Vanaf dat je de pedaal gebruikt klemmen ze terug en gaan zeer traag open. Als je dan file doet of iets dergelijks kan het zijn dat je aan de kant kan gaan staan en de rook overduidelijk zichtbaar zal worden.
Normaal kunnen ze dat op de garage wel fixen hoor. Wij hebben de onze verkocht en nieuwe gekocht en toevallig had de wagen het die dagen niet. Nadien kregen we telefoon of wij ook problemen hadden met de remmen. We wisten van niets :P

• Pino
  • Laatst online: 28-05 18:54
Anoniem: 165583 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:41:
Hebben net hetzelfde gehad met de wagen. Het enige dat je kan doen is met de handrem remmen. Vanaf dat je de pedaal gebruikt klemmen ze terug en gaan zeer traag open. Als je dan file doet of iets dergelijks kan het zijn dat je aan de kant kan gaan staan en de rook overduidelijk zichtbaar zal worden.
Normaal kunnen ze dat op de garage wel fixen hoor. Wij hebben de onze verkocht en nieuwe gekocht en toevallig had de wagen het die dagen niet. Nadien kregen we telefoon of wij ook problemen hadden met de remmen. We wisten van niets :P
Fijn dat je veratwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van je medemens! |:(

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1