| High-End - Van-alles-wat Systeem |
| Hallo Binnen 2/3 maanden zal ik mijn huidig amd 1,3ghz / 256MB / 9200Pro systeempje gaan upgraden. Dit zal mijn eerste 100% zelfgekozen pc worden (Maar heb wel veel ervaring ermee ivm werk). Ik heb al een samenstelling gemaakt, maar nou ben ik toch wel onzeker over bepaalde onderdelen. |
| Mijn eisen/bezigheden |
| - Graphics Design (Photoshop CS2, Flash, DreamWaver, 3dsMax, Video Bewerking) - Programmeren - Gamen - Internetten + en tekstverwerken Dit alles gaat altijd samen met Winamp en MSN Messenger en Firefox. Nuttige/Nutteloze details: - Muzieksmaak: Modern Metal/Deathmetal (vanwege Geluidskaart/speakers/headset keuze) - Games: veel RTS, daarnaast nieuwe FPS games. (Veel AI op mijn scherm, vanwege geheugen/vga keuze ?) |
| Het Systeem ... |
| Intel Core 2 Duo E6700 2.67 GHz, 1066 MHz, Boxed (€ 509,00) |
| Dualcore is een logische keus voor mij, en de C2D al helemaal. Er zal de eerste 2 jaar GEEN overclock op mijn systeem komen, dus ik wil graag een cpu die al snel is van zichzelf. E6600 zal dus niet mijn eerste keus zijn. |
| 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL5 (G.Skill, F2-6400PHU2-2GBNR) (€ 220,00) |
| Hier heb ik mijn twijfels over, Dit is zomaar geheugen wat mij goed leek. OCZ werkt niet goed samen, en Corsair en Twinmos liggen mij niet echt lekker. Dus dat wordt Kingston Geil of Gskill. Na het artikel gelezen te hebben op madshrimps. http://www.madshrimps.be/...&artpage=1963&articID=472 Denk ik dat dit de beste keus is |
| 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) ( € 189,80) |
| Goedkoper dan het G.Skill geheugen. Verder loopt deze synchroon met de FSB van de Conroe. |
| Asus Moederbord P5W DH Deluxe (€ 208,00) |
| Genoeg PCI sloten, Multi-GPU mogelijkheid. Keuze was Intel Badaxe of deze P5W DH Deluxe. Deze leek me leuk om zijn features, maar de Bad Axe leek me ook wel een mooi mobo. |
| Intel Bad Axe D975XBX (€ 234,49) |
| Genoeg PCI sloten, Multi-GPU mogelijkheid. Keuze was Intel Badaxe of deze P5W DH Deluxe. Geen onboard meuk zoals asus heeft. |
| Be Quiet Straight Power 600W (€ 96,07) |
| Stille PSU, Krachtig, Lange kabels (ivm P180b). Deze nieuwe psu leek me perfect voor de P180b vanwege lange kabels. Hij is stil en levert genoeg vermogen. |
| Asus VGA Radeon EAX1900XT 512 MB (€ 263,00) |
| De X1x00XT zijn erg in prijs gezakt en presteren uitermate goed, dus wederom is dit een goede keuze. Tegen de tijd dat 2008 zal aankomen, en Vista + Dx10 uit is, dan zal ik deze gaan upgraden. (crossfire of R600) |
| Samsung TFT SyncMaster 215TW 21 Inch, 8 Ms, Geen Speakers, Zilver / Zwart (€ 504,00) |
| Kleurecht, snel en veel ruimte. Dat is deze monitor. Dell 2007WP is een mogelijke keuze maar uitgesloten als deze alleen maar op de Dellsite te koop is. |
| Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 (€ 94,00) |
| Stil, Betrouwbaar, Snel, Groot. Do i need to say more ? |
| NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart (€ 17,01) |
| Stille en betrouwbare brander, genoeg voor mij. |
| Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail (€ 103,99) |
| Ook weer een twijfelachtige keuze. Het leek me een mooie kaart, maar verder ook weer "duur". Downgraden naar de SoundBlaste Audigy 4 of een TerraTec kiezen ? |
| Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic OEM (€ 73,99) |
| Ook weer een twijfelachtige keuze. Het leek me een mooie kaart, maar verder ook weer "duur" en overkill. OEM is goedkoper dan de Retail en beid net zoveel voor mij. |
| Antec Behuizing P180b Zwart, Geen Voeding, 3 X 120mm (€ 131,00) |
| Stille behuizing, Mooi uiterlijk, Genoeg plaats. Dit is geen keuze, dit is een MUST voor mij. |
| Logitech Mouse MX518 Gaming-Grade Optical PS/2 & USB, Grijs / Zwart (€ 42,99) |
| Goede muis, Goede looks, Goede snelheid. Goede ligging, Goede prijs/prestatie verhouding. |
| Logitech Keyboard Internet Pro PS/2, Zwart, Qwerty (€ 9,70) |
| Goedkoop toetsenboord, goed genoeg. |
| Logitech Speakerset X-230 2.1, Zwart (€ 37,00) |
| 2.1 is genoeg voor mij, 5.1 is te veel. Deze kwam het beste uit. Mijn muziek is Modern metal dus Veel bass en mooie tonen is een pre. |
| Headset ? |
| Verder wil ik nog een headset voor de prijs van 70/80 euro ongeveer. 5.1 is leuk maar kan iemand mij bewijzen dat dit niet nodig is ? - Creative HQ2300D - Zalman ZM-RS6F |
| Budget |
| Totaalprijsje: 2393,87. Budget is ongeveer 2400 Euro. Totaalprijsje: 2201,00 Super, bedankt Er kan nog wel wat af van de prijs bij het Geheugen/geluidskaart/scherm ? |
| ... |
| Mijn grootste twijfels liggen bij het geheugen, moederbord, geluidskaart. Kunnen jullie mijn twijfels bevestigen of zeggen jullie dat het een goede keus is? Hopelijk is de startpost goed, zo niet dan: "Roept u maar" |
[ Voor 6% gewijzigd door ImmortalSoul op 19-09-2006 16:23 . Reden: Layout ... toegevoegd. ]