Toon posts:

Asus p5gpl werkt niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb onlangs losse onderdelen besteld om zo mijn pc op te bouwen. Helaas werkt het nog niet...

Ik heb een Asus p5gpl-x se moederbord icm een p4 3.0 GHz HT processor. Als ik het geheel heb aangesloten en probeer het aan te zetten, dan gaat het allemaal heel eventjes aan en dan gebeurt er niets meer (systeem valt uit). Mijn moederbord heeft wel de heletijd stroom, er is daar een controlelampje voor en die blijft de hele tijd wel branden.

Dus als ik het systeem aanzet, dan bewegen bijv. de fans een kwartslag of zo en dan gaat het geheel uit...

Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing voor?
Naar mijn weten heb ik het geheel wel goed aangesloten, er lijkt niets met de aansluitingen mis te zijn.

Bij voorbaat dank.
Hussam

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
lees dit eens door. Het kan ook zijn dat je de 4 polige stekker niet er in hebt gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door hello_moto op 16-09-2006 17:06 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Dit topic hoort hier dus niet thuis.

Bekijk dus inderdaad even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Het controleren van de kabels is een goede start, de vierkante 12V stekker wordt snel vergeten. Mocht die er wel inzitten probeer dan het systeem zo kaal mogelijk te maken. Ofwel, haal alle overbodige hardware uit de machine. Controleer verder of er nergens kortsluiting onstaat (afstandsbusjes tussen moederbord en de kast).
Mocht het niet lukken en heb je de GoT Search gebruikt dan kun je een nieuw topic starten in het juiste subforum. Vergeet dan niet te vermelden wat je zoal geprobeerd hebt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.