[BenchDB] Benchmark fout en feature request

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Sparkle SPPX79SDH256 GeForce 7900 GS scoort in Call of Duty 2 33,7 fps op 1680x1050 - No AA en 39,0 fps op 1680x1050 - 4x AA. Dit lijkt niet helemaal correct.

Ook is het in de projectvergelijkingstabel niet mogelijk op de projectnaam te klikken om dat project te bekijken, dit zou wel handig zijn.

De prijs van de hardware inclusief link naar de pricewatch en misschien zelfs euro/fps waarden zouden denk ik ook een mooie aanvulling zijn.

http://tweakers.net/bench...1&DB=Nieuws&Query=Keyword

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb die test met CoD zelf gedraaid en meerdere malen geprobeerd om er een resultaat uit te krijgen wat in lijn met de verwachting lag (AA trager dan geen AA), maar vreemd genoeg bleef CoD resultaten produceren waarbij het omgekeerde het geval was. Het is voor mij ook onbegrijpelijk.

Er kan inderdaad nog wel het een en ander verbeterd worden met het aanenlinken van producten en andere informatie in de BenchDB. Het bereken van price/performance is nog niet zo eenvoudig. Er zou een instelling gemaakt kunnen worden die voor elk soort benchmarks de kolommen aangeeft die meegerekend moeten worden in de berekening van de price/performance (bij benchmarks van videokaarten is het duidelijk dat dit de videokaart moet zijn, maar bij RAID-benchmarks wil je de harde schijven én de controller meewegen).

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:15:
Ik heb die test met CoD zelf gedraaid en meerdere malen geprobeerd om er een resultaat uit te krijgen wat in lijn met de verwachting lag (AA trager dan geen AA), maar vreemd genoeg bleef CoD resultaten produceren waarbij het omgekeerde het geval was. Het is voor mij ook onbegrijpelijk.
Maar zelfs 4x AA 1680 x 1050 is 42% sneller dan 4x AA 1280 x 800 (terwijl er 72% meer pixels worden berekend).
Er kan inderdaad nog wel het een en ander verbeterd worden met het aanenlinken van producten en andere informatie in de BenchDB. Het bereken van price/performance is nog niet zo eenvoudig. Er zou een instelling gemaakt kunnen worden die voor elk soort benchmarks de kolommen aangeeft die meegerekend moeten worden in de berekening van de price/performance (bij benchmarks van videokaarten is het duidelijk dat dit de videokaart moet zijn, maar bij RAID-benchmarks wil je de harde schijven én de controller meewegen).
Dat klopt, maar het hoeft natuurlijk niet (meteen) bij alle soorten hardware te worden vermeld.