gsm module --> linux pc --> mysql db

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• cheazers
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:18
Ben nogal een noob op dit gebied, ondanks hoop ik dat iemand me op weg kan helpen.
Het volgende wil ik creeeren:

Via een gsm module, kan ik een tcp connectie opzetten. Dit wil ik met een linux pc doen. vervolgens moeten er real-time kleine datapakketjes (enkel coordinaten + code) verwerkt in een mysql database. Welk protocol kan ik hier het best voor gebruiken, heb enkel ftp,http tot de beschikking, of raw tcp), of moet er een nieuw protocol worden gemaakt? Kan iemand me een simpel script voorbeeld geven om dergelijke gegeven in een nieuwe row te plaatsen.

tnx

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je vraag is nogal breed en je toont geen enkele inzet die je zou hebben gepleegd. Heb je al iets gezocht? Iets geprobeerd? Wat werkt er niet?
Het toevoegen van een Rij in MySQL is toch wel basic (om niet te zeggen les 1 databases, "Insert Into"). En je vraagt in dit topic ook nog eens expliciet om een script, iets waar wij in PRG al helemaal niet aan doen.

Je topic gaat daarom dan ook op slot. Je mag gerust een nieuw topic openen als je met concrete vragen zit waarmee we je kunnen helpen, maar lees dan voordat je dat topic opent eerst even dit door (wel doen! ;) ).

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 16-09-2006 17:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.