Toon posts:

Hoe kom ik snel aan een goeie hub, welke is er goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dacht aan 3Com 100Mbit 4 poorts voor 300 gulden

of zoiets:

TP-Link Hub, 8prts. 100 Mbit FL 199,-

Whats the different?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb thuis een 8 poorts, 100mbit NexHub liggen. Kostte me 250 gulden, en het ding doet het prima. Waarschijnlijk zal dat TP-Link geval het ook prima doen.

Verschil tussen A (bv 3Com) en B (bv Realtek,TP-Link etc) merk is eenvoudig: Bij A merk netwerk heb je een responstijd van 0 ms en bij een B merk netwerk heb je een responstijd van 10 ms...lekker belangrijk dus :-)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Hub wordt wel aangesloten op 3Com 100mbit kaartjes

Verwijderd

ik heb ook een Nexhub 100 mbit werkt prima en kostte mij 225,-

als je nog uit wilt breiden kun je beter voor de 8 poorts gaan denk ik

ohja de Nexhub komt bij norrod vandaan

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ehm.. Vraagje.. Waarom heb je in hemelsnaam 8 poorten nodig om 2 Pc's aan elkaar aan te sluiten?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

wie zei er dat er maar 2 computers werden gebruikt timpie

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ikke

Verwijderd

Neem een bekend merk (minder collisions enzo) en neem er 1 met een metalen behuizing (minder storingsgevoelig)

Verwijderd

Thuis heb ik zelf een Farralon 8 poort UTP 10/100 autosense liggen. werkt bij mij perfect. Of je er nou een 10 of een 100 Mbit device inplurkt, hij doet et altijd.

kostte mij ƒ 365,00 ex.

Groet Beerke

Verwijderd

Voor het koppelen van 2 PC's kun je het beste een crosslink kabel gebruiken. Voor een netwerkje van een paar PCtjes kom je met een goedkope hub heel ver. Meestal is de netwerk belasting nog geen 4%.

Verwijderd

Hallo
Wij heben hier een 16 poorts hub van trust
Ja lachen goedkoop merk
Dus niet hij diet het prima
Ik geloof dat hij 200 piek koste
Btw hij heeft een metale behuising
en al het klopt wat ruud zei dan zou die minder storings gevoelig zijn
Btw2
Knakker
wij hebben hier een netwerk van b merken en de responstijd ligt hier op 0,7 ms 0 ms kan volgens mij helemaal niet want windoos rond het af naar boven of onder
0,5 naar boven
onder de 0,5 naar benden
Groeten

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Over A- en B-merken wordt een rare en foute opmerking gemaakt, dit netwerk hier draait met Compex RL2000-kaarten, een Winbond-chip (Repotech RP1651W-netwerkkaart), en een Realtek 8029-chip. Responsetijd ligt onder de milliseconde, collisions komen nauwelijks voor met 3 werkstations en 1 server en heel veel verkeer (internet, MP3 draaien vanaf de server, bestanden naar de server, bestanden van de server etc). Merk van de hub weet ik niet eens uit m'n hoofd (8-poorts ding).
Met 3Com-kaarten nog nooit anders als last gehad, moet altijd alles leeggooien voor die zooi, bovendien betaal je 3x zoveel voor nauwelijks meerwaarde.
M'n neef's "sublieme" netwerk met 2 3Com-kaarten en een 3Com-hub heeft niets dan problemen, PC's die elkaar pas na 5 minuten zien, sommige spellen willen niet, internet wil niet delen and so on and so on. Overal waar ik 3Com-kaarten zie zie ik netwerkproblemen.
Ik help mensen thuis ook wel eens met netwerken, als er problmen zijn heb ik de perfect oplossing:
Alles waar 3Com opstaat eruit, hardware van een ander merk erin, rebooten, configureren en nooit geen problemen meer.
3Com ZUIGT!

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1