Over A- en B-merken wordt een rare en foute opmerking gemaakt, dit netwerk hier draait met Compex RL2000-kaarten, een Winbond-chip (Repotech RP1651W-netwerkkaart), en een Realtek 8029-chip. Responsetijd ligt onder de milliseconde, collisions komen nauwelijks voor met 3 werkstations en 1 server en heel veel verkeer (internet, MP3 draaien vanaf de server, bestanden naar de server, bestanden van de server etc). Merk van de hub weet ik niet eens uit m'n hoofd (8-poorts ding).
Met 3Com-kaarten nog nooit anders als last gehad, moet altijd alles leeggooien voor die zooi, bovendien betaal je 3x zoveel voor nauwelijks meerwaarde.
M'n neef's "sublieme" netwerk met 2 3Com-kaarten en een 3Com-hub heeft niets dan problemen, PC's die elkaar pas na 5 minuten zien, sommige spellen willen niet, internet wil niet delen and so on and so on. Overal waar ik 3Com-kaarten zie zie ik netwerkproblemen.
Ik help mensen thuis ook wel eens met netwerken, als er problmen zijn heb ik de perfect oplossing:
Alles waar 3Com opstaat eruit, hardware van een ander merk erin, rebooten, configureren en nooit geen problemen meer.
3Com ZUIGT!
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b