[Win XP 64] Netwerk valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc in elkaar gezet.

Mobo: Asus p5n32-sli se deluxe
CPU: Core 2 Duo 6400
Ram: Kingston 2x 512mb pc5300
Netwerk kaart 1: Yukon 88e8053 PCI-E gigabit
Netwerk kaart 2: NVIDIA nForce Networking Controler

Hierop heb ik windows xp x64 edition gezet en werkte gisteren uitstekend.
Ik heb gesurfd, ge-irc'd e.d. en ook wat aan bit torrent gedaan.

Vandaag wou ik twee dingen binnen torrenten die best populair zijn en veel connecties maken... En na ongeveer een minuutje knalt mijn gehele netwerk er uit. (dit houd in geen intern, extern, ping... Alles weg. Geen netwerk verkeer.) Terwijl het netwerk op mijn laptop vroilijk door gaat.

Ik denk, Zal dat tcp limit gebeuren wel zijn en haal de patch er over heen.

Geen effect.

Ik probeer de tweede onboard netwerk kaart... Ook deze krijgt niets (wel IP), ik prik de kabel terug in de eerste netwerk kaart... en ik krijg geen ip meer (dhcp). Ook kan ik de netwerk kaarten niet meer uitschakelen en is de enige mogelijkheid die ik heb een reboot om mijn netwerk terug te krijgen.

Geprobeerd:
TCP Stack limit patch - werkt niet
Windows Firewall uit - werkt niet
Kaskersky AV uit (killed netwerk als je "aangevalen" wordt) - werkt niet

Ik dus ijverig aan het zoeken op got/google maar kan niets vinden wat gelijkenis toont met mijn probleem, Hier dus mijn draadje.

[ Voor 6% gewijzigd door Namu op 16-09-2006 16:22 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zoiezo knalt je netwerk er niet uit door die TCP connectie limiet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Dat probleem heb ik ook met m'n onboard lan (nForce4 ultra), en met ons nog wel wat mensen. Kijk eens in je 'apparaatbeheer' onder Systeemapparaten naar de eigenschappen van "NVIDIA nForce PCI system management". Iedereen die last had van z'n onboard lan had daar ook twee onbereikbare bronnen in het I/O bereik . (Ik dus ook: I/O 4C00 - 4C3F en I/O 4C40-4C7F) Simpele oplossing: pci netwerkkaartje kopen. maar dan hou je dus een of twee 'halve' onboard netwerkcontrollers.

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Ik heb geen "nForcePCI System management" wel "nForce System Management"

Deze kan zijn wat je bedoeld, mischien ook niet... Ik laat dat in iedergeval even weten.

In System Managment zie ik geen conflicten. Ik weet ook niet of dat is wat je bedoeld.

Mijn IO ranges zijn iig; dc00 - dc1f, 0600 - 063f en 0700 - 073f

de IO range van m'n netwerk kaart is: 9800 - 98ff

Bedoel je dat met buiten het i/o berijk vallen?

Ik neem aan dat dit probleem ook zal aanhouden als ik terug zou gaan naar de 32bit versie van windows?

[ Voor 25% gewijzigd door Namu op 16-09-2006 16:39 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Hmm, ik heb die "nForce system management" dan weer niet (Ik heb de 32-bit win xp, en volgens mij die andere mensen ook.) Als jij dus geen conflicten hebt op de bronnen tab van je eigenschappen zal dit het wel niet zijn dan. (Bij mij staan er twee conflicten op de bronnen tab (als ontbrekende I/O ranges))

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Welke drivers heb je geïnstalleerd? Neem aan gewoon de laatste NForce drivers van nvidia.com? Ik neem aan de netwerkdrivers, maar toch niet de suite/'firewall'? Die zorgt namelijk vaak voor problemen. Wat je ook nog eens kan proberen, is het vinkje weghalen bij 'de computer mag dit apparaat uitschakelen' en bij 'apparaat mag computer uit standby halen' bij de eigenschappen van je netwerkcontroller.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 16-09-2006 18:17 ]

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Allemaal gedaan. Ook de nieuwste drivers van marvell gedownload. Zo te zien is hij best stabiel... Kan er nog geen sluitend ordeel over doen.
Pagina: 1