Het was hoog tijd m`n oude configuratie te upgraden. De oude configuratie werkt overigens verder perfect. De oude configuratie is:
Moederbord:Asrock K7VT4A-Pro
Processor:Athlon 2400+
Geheugen:1x 512 MB Dane elec PC3200 en 1x 256 MB Dane elec PC2700
Videokaart: ATI Radeon X800XT AGP van Club3d
Harde Schijf: 120 GB IDE
DVD: 1x DVD RW op IDE en 1x CD RW op IDE
Voeding: 650 watt Sweex
Ik heb om dit setje te upgraden een Asrock 939dual-vsta moederbord gekocht in combinatie met een Athlon 64 3200+ socket 939
Na het oude moederbord omgeruild te hebben voor het nieuwe zette ik de pc aan. Gevolg:
Geen beeld, geen piepjes, wel draaiende koelers.
Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen:
* De pc zo kaal mogelijk geboot. Dus alleen mobo, proc, video
* De geheugenmodules eruit gehaald en een voor een geprobeerd in verschillende geheugensloten
* De voeding vervangen door een Aopen 400 Watt
* De videokaart eruit gehaald en vervangen door een 8 MB pci Kaartje
* Het moederbord geprobeerd zonder iets erop
* Bios van het moederbord gereset
Dit levert in alle gevallen: geen beeld, geen piepjes, draaiende koelers
Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen. Ik heb net m`n oude moederbord en processor weer ingebouwd en de pc werkt weer prima.
Heeft er iemand dit eerder meegemaakt met een Asrock 939dual-vsta? Heb ik ergens een jumpersetting op het bord over het hoofd gezien? Ik kan me dit overigens wel voorstellen, aangezien het bord geschikt is voor am2, 939, agp en PCI express.
Moederbord:Asrock K7VT4A-Pro
Processor:Athlon 2400+
Geheugen:1x 512 MB Dane elec PC3200 en 1x 256 MB Dane elec PC2700
Videokaart: ATI Radeon X800XT AGP van Club3d
Harde Schijf: 120 GB IDE
DVD: 1x DVD RW op IDE en 1x CD RW op IDE
Voeding: 650 watt Sweex
Ik heb om dit setje te upgraden een Asrock 939dual-vsta moederbord gekocht in combinatie met een Athlon 64 3200+ socket 939
Na het oude moederbord omgeruild te hebben voor het nieuwe zette ik de pc aan. Gevolg:
Geen beeld, geen piepjes, wel draaiende koelers.
Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen:
* De pc zo kaal mogelijk geboot. Dus alleen mobo, proc, video
* De geheugenmodules eruit gehaald en een voor een geprobeerd in verschillende geheugensloten
* De voeding vervangen door een Aopen 400 Watt
* De videokaart eruit gehaald en vervangen door een 8 MB pci Kaartje
* Het moederbord geprobeerd zonder iets erop
* Bios van het moederbord gereset
Dit levert in alle gevallen: geen beeld, geen piepjes, draaiende koelers
Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen. Ik heb net m`n oude moederbord en processor weer ingebouwd en de pc werkt weer prima.
Heeft er iemand dit eerder meegemaakt met een Asrock 939dual-vsta? Heb ik ergens een jumpersetting op het bord over het hoofd gezien? Ik kan me dit overigens wel voorstellen, aangezien het bord geschikt is voor am2, 939, agp en PCI express.