Asrock 939dual-vsta + 3200+ boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35
Het was hoog tijd m`n oude configuratie te upgraden. De oude configuratie werkt overigens verder perfect. De oude configuratie is:

Moederbord:Asrock K7VT4A-Pro
Processor:Athlon 2400+
Geheugen:1x 512 MB Dane elec PC3200 en 1x 256 MB Dane elec PC2700
Videokaart: ATI Radeon X800XT AGP van Club3d
Harde Schijf: 120 GB IDE
DVD: 1x DVD RW op IDE en 1x CD RW op IDE
Voeding: 650 watt Sweex

Ik heb om dit setje te upgraden een Asrock 939dual-vsta moederbord gekocht in combinatie met een Athlon 64 3200+ socket 939

Na het oude moederbord omgeruild te hebben voor het nieuwe zette ik de pc aan. Gevolg:
Geen beeld, geen piepjes, wel draaiende koelers.

Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen:
* De pc zo kaal mogelijk geboot. Dus alleen mobo, proc, video
* De geheugenmodules eruit gehaald en een voor een geprobeerd in verschillende geheugensloten
* De voeding vervangen door een Aopen 400 Watt
* De videokaart eruit gehaald en vervangen door een 8 MB pci Kaartje
* Het moederbord geprobeerd zonder iets erop
* Bios van het moederbord gereset

Dit levert in alle gevallen: geen beeld, geen piepjes, draaiende koelers

Ik heb geen idee wat ik nog meer kan proberen. Ik heb net m`n oude moederbord en processor weer ingebouwd en de pc werkt weer prima.

Heeft er iemand dit eerder meegemaakt met een Asrock 939dual-vsta? Heb ik ergens een jumpersetting op het bord over het hoofd gezien? Ik kan me dit overigens wel voorstellen, aangezien het bord geschikt is voor am2, 939, agp en PCI express.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Zeker weten dat alle voedingsstekkers erin zitten? Met name de P4 stekker, een vierkant blokje van 2x2 pinnen die in de buurt van je CPU zit. Die had je op je vorige bord waarschijnlijk niet nodig, maar nu wel.

• Nomis
Ik neem aan dat je gewoon de extra 12 volt voor op het moederbord bedoeld. Dat 4 polig stekkertje had ik inderdaad aangesloten. Ik heb het trouwens niet zonder dat stekkertje geprobeerd. Misschien is dat nog een optie...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou het pc2700 reepje sowieso niet gebruiken, ook als de pc wel wilt booten.

• Nomis
Ik kijk nog even voor 512 MB extra. Maar eerst dit setje zo maar eens aan de praat krijgen. Ik heb het trouwens wel gewoon geprobeert zonder de 256 MB erin.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
dit had ik ook met m'n eerste asrock 939-dualsata2 bordje, gewoon alleen koelers draaien verder niks.
moederbord omgeruild voor een nieuwe en het probleem was opgelost :) (gewoon brak moederbord dus)
de vsta is ongeveer hetzelfde alleen dan vsta voor marketing.

http://specs.tweak.to/15535

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb 2x Dane-elec 256MB en is hier geen go voor het Dual-sata2 mobo, ik kan ff niet bij de bewuste reepjes(ivm reepjes ingebruik door mijn zus en die zit nu achter haar pc) kan dus ook niet kijken welke chipje het zijn.

Heb je ander geheugen liggen?

• Nomis
nee, maar het zijn wel verschillende 2 geheugenrepen met verschillende chips, verschillende timings en verschillende volumes. Geen van beide werkte

Misschien ligt het inderdaad toch aan het geheugen. Aan de andere kant heb ik het moederbord ook aangezet zonder geheugen erin. Geen piepjes. Das toch vreemd. Ik denk zelf aan een defect moederbord, maar voor de zekerheid: Kan het zijn dat er jumpers verzet moeten worden om het bord met een socket 939 processor en een AGP kaart te gebruiken?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:29
ik heb hier 2 van die problemen liggen.

Nieuw uit doos, en niet werkend.
Ik ben terug gegaan naar de winkel (DCH Dordrecht). En daar kreeg ik te horen dat ik ze kapot had gemaakt.

Ik was het hier totaal niet mee eens maar dat doet er verder niet toe.

Wat ik je iig kan zeggen is dat dat moederboard voor 100% defect is.

- knip -

• Nomis
Ik denk dat ik het moederbord maar gewoon op RMA stuur. Het lijkt me sterk dat het de processor zou zijn die kapot is.

Ik zal net wel dat de verlengsnoer naar mijn pc niet geaard is. Kan daar ook een probleem in schuilen? Het huidige moederbord doet het perfect, dus die heeft er geen last van.

• Nomis
Als er verder geen ideeen over zijn wordt het moederbord vanavond als RMA teruggestuurd.

Verwijderd

jumpers weet ik 100% zkr dat ut niet aan ligt, heb utzelfde bord en pakt gewoon agp :D
het lijkt mij idd aan kapot bord te liggen
Pagina: 1