Toon posts:

ethernetkabel werkt ineens niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik zit hier met een raar probleem. Ik zit hier met mijn laptop normaliter aan een netwerkkabel. De laptop is een Apple Powerbook. nu krijg ik alleen geen signaal meer, simpelweg geen connectie. Op de switch zouden de lampjes continu aan moeten zijn maar dat is dus niet het geval, wat er wel gebeurt is dat ze knipperen, dus aan - uit.
Dit zou opzich kunnen betekenen dat de kabel gaar is, het gekke is alleen als ik de acer van mn pa eraan hang dan doetie het wel.
Dan zou je zeggen, de ethernetpoort van je laptop is gaar. Maar als ik nu naar de andere kamer loop en een andere kabel erin plug dan doetie het wel weer :?
Ofwel ik snap er geen zak van, iemand ideeen of suggesties nav dit vage probleem?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Kun je het ip van je Powerbook pingen?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
En die 2 kabels zijn aangesloten op dezelfde switch? En wat gebeurd er als je kabel 2 aansluit in kamer 1 op je Powerbook..?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:00:
Kun je het ip van je Powerbook pingen?
ip krijg ik van de router (dhcp) er is geen connectie dus geen ip. Of bedoel je iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:00:
En die 2 kabels zijn aangesloten op dezelfde switch? En wat gebeurd er als je kabel 2 aansluit in kamer 1 op je Powerbook..?
Ja zitten idd in dezelfde switch. Nou dat gaat niet 123, kabel komt uit de muur en zit achter mn bureau ergens, is lastig, zal het zo is proberen. Het rare is dus dat ie het op de windows laptop van mn pa wel doet, precies dezelfde kabel die het in mijn laptop niet doet, heel apart 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Oke, goed nieuws, het is gefixt ;) Er liepen wat profielen door elkaar heen :) Lekker suf maargoed.
iig allemaal bedankt voor de moeite.
Pagina: 1