Voedings probleem met XFX 6800LE

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-07 22:00
Voor een casemod project waar ik mee bezig ben moest mijn hardware zo ong. 1 maand uit de behuizing. Vrijdag ben ik weer begonnen met het in elkaar zetten van de hardware echter loop ik tegen een probleem aan:
Aan het begin ging het allemaal goed computer startte gewoon op en ik zat vrolijk op internet. Na ongeveer 5 minuten nadat ik de pc had opgestart kreeg ik een zwart beeld maar de computer bleef gewoon aan. Ik heb dit wel is vaker gehad en bij het uitzetten van de voeding voor een paar seconden en daarna weer aan ging hij dan ook weer gewoon aan. Nu is het alleen anders als ik de computer aanzet gaat de computer maar 1 seconden aan en dan gaat hij helemaal uit. Ik heb toen wat hardware eruit gehaald om te kijken waar het aanlag.
Toen kwam ik erachter dat als ik de molex van de vga eruit haal de pc wel gewoon aangaat alleen krijg ik dan die irritante piep dat hij geen stroom krijgt. Als de vga eruit is maar de molex er nog in gaat hij ook maar 1 seconden aan.

Is mijn videokaart kapot? of is het wat anders? Ik heb al meerdere malen een bios reset gedaan en ook een andere voeding geprobeerd maar dat wou allemaal niet helpen. Ik zal binnenkort is een andere vga proberen en de 6800LE uitproberen op een pc bij mijn vriend. Kan iemand mij helpen? :o

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zou je aub allineas willen maken, zo krijg ik het serieus niet gelezen ;)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
FiXeR.nl schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:01:

• basprofessional
FiXeR.nl schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:01:
Beter?:)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jup, en dan het advies.. Probeer de graka eens in een andere PC, of een andere graka in jou PC ;)

EDIT: Dan lees ik het nog steeds niet goed |:( .. Maar dat zou je idd kunnen proberen, en controleer nog eens goed of alle stekkers er goed in zitten, of nog beter, begin weer opnieuw. :)

[ Voor 28% gewijzigd door FiXeR.nl op 16-09-2006 15:06 ]

• basprofessional
FiXeR.nl schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:05:
[...]

Jup, en dan het advies.. Probeer de graka eens in een andere PC, of een andere graka in jou PC ;)
Dat zeg ik;) dat ga ik dus nog doen. Nu eerst voetballen:) FF die zorgen van me pc kwijt:p Maar waar zou het aan kunnen liggen? Het lijkt wel alsof hij ergens kortsluiting maakt ofzo.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iew... Lijkt wel BSS maar dan vanaf boot :+
Ga er voorlopig nog maar even van uit dat het wat anders is.
Het lijkt mij inderdaad het beste om de kaart in een andere PC te testen. Dat zou je wat uitsluitsel kunnen geven. Wat heb je verder voor hardware in je PC zitten overigens?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• basprofessional
cybersteef schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:18:
Iew... Lijkt wel BSS maar dan vanaf boot :+
Ga er voorlopig nog maar even van uit dat het wat anders is.
Het lijkt mij inderdaad het beste om de kaart in een andere PC te testen. Dat zou je wat uitsluitsel kunnen geven. Wat heb je verder voor hardware in je PC zitten overigens?
Specs van me systeem:
Intel Pentium 4A 2666MHZ
2x512MB DDR400 Corsair Xpert
Aopen AX45F4-DN
2x120GB Seagate IDE
Silentmaxx 480Watt voeding
dvd-speler
dvd-brander

Ik zal kijken of ik morgen even een andere vga erin kan doen, heb vanavond verjaardag :O Wat ik dus ook al heb gedaan is de pc weer even opnieuw in elkaar zetten maar dat gaf geen resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door basprofessional op 16-09-2006 19:28 ]

Pagina: 1