Nieuw mobo, post pas na toetsaanslag

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:25
Gisteren nieuwe speeltjes opgehaald, Asus P5LD2-VM DH, Conroe E6600, 2x 1G Kingston PC5300, mATX-kastje van AOpen met 350W voeding, en nog wat andere zooi. Alles in mekaar gezet, werkt prima, op 1 klein dingetje na - hij start niet goed op.
Zodra je 'm aanzet gaan de fans op volle kracht draaien, keyboard krijgt een init (leds flashen), maar daarna blijft 't stil (geen beep) en zwart (geen beeld). Totdat ik op een willekeurige toets druk, dan schiet 't beeldscherm aan, netjes een post-beep, fans gaan langzamer (QFan!) en 't systeem begint op te starten. Verder prima stabiel, geen enkele crash of bluescreen.

Getest zonder harddisk, cdrom --> maakt niets uit
Geen toetsenbord of een ander toetsenbord --> geen verschil
Onboard video ipv PCI-Express --> geen verschil
Allerlei bios-instellingen (speedstep, qfan, memtimings) --> allemaal geen verschil

Ik heb weinig zin om terug te rijden naar de leverancier en er vervolgens achter te komen dat ik een klein dingetje vergeten ben, wat kan dit nog zijn behalve een slecht mobo/bios?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ook al bios reset uitgevoerd..? Wel vaag staat er geen optie in de bios dat hij opstart bij key aanslag..?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:25
MasterMike schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:49:
Ook al bios reset uitgevoerd..? Wel vaag staat er geen optie in de bios dat hij opstart bij key aanslag..?
Ik wordt seniel, geloof ik... 'k Zet 'm eventjes op m'n bureau voor een bios-reset, test nog eventjes snel met een gloednieuw toetsenbord, en hij start ineens gewoon op. Drie keer achter mekaar, dus geen gelukstreffer.

Blijkbaar is 'ie erg picky op z'n keyboards, en vindt 'ie 'oude' PS2-plankjes niet lekker. Misschien dat ze teveel stroom trekken, of zo. Anyway, hij start nu ook zonder keyboard gewoon op, en weigert alleen nog maar als een van de 'oude' toetsenborden is aangesloten. En dat doen we dus gewoon niet meer.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zou kunnen dat ie niet zoveel stroom levert ofzo op de PS/2 poort, bijv oude IBM PS/2 planken doen het ook niet altijd goed op nieuwere moederborden.
Wel raar dat ie dan na een keypress wel start, maar goed :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Misschien dat de init niet helemaal lekker loopt met die borden. Is een apart probleem, heb zoiets nog nooit gehoord :P.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
JF_ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:12:
[...]

Ik wordt seniel, geloof ik... 'k Zet 'm eventjes op m'n bureau voor een bios-reset, test nog eventjes snel met een gloednieuw toetsenbord, en hij start ineens gewoon op. Drie keer achter mekaar, dus geen gelukstreffer.

Blijkbaar is 'ie erg picky op z'n keyboards, en vindt 'ie 'oude' PS2-plankjes niet lekker. Misschien dat ze teveel stroom trekken, of zo. Anyway, hij start nu ook zonder keyboard gewoon op, en weigert alleen nog maar als een van de 'oude' toetsenborden is aangesloten. En dat doen we dus gewoon niet meer.
Erg grappig heb dit zelf nog nooit meegemaakt. Maar goed om te weten. Nou veel plezier met je computer.
Pagina: 1