Geen geluid naar speaker linksachter

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Hallo,

Ik beschik over de volgende speakerset, de Creative I-trigue 5600. Het betreft dus een 5.1 dolby surround set. Het vreemde is dat na een vakantie van een maand en een herinstallatie van Windows er geen geluid meer naar de speaker linksachter wordt verstuurd.

De speaker zelf is in orde. Als ik de stekkers verwissel tussen de speaker linksachter en de speaker rechtsachter, dan gaat het geluid dat voor de speaker rechtsachter is gewoon naar de speaker linksachter. De linksachter speaker is dus niet kapot.

Maar als ik de stekkers omwissel wordt er geen geluid verstuurd naar de speaker die rechtsachter staat (en dus het geluid ontvangt voor linksachter). Kortom; er wordt dus geen geluid verstuurd naar linksachter.

Dat er wel geluid wordt verstuurd naar rechtsachter betekent volgens mij dat dolby surround goed is ingesteld en dat ik de goede drivers (ik heb gewoon de officiele) heb voor de geluidskaart. Maar ergens gaat het mis. Het volume etc staat goed. Wat betekent dit? Wat kan ik nog proberren?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04
Wat voor geluidskaart is het? Welk OS?

• Hbeez
Het betreft een onboard geluidskaart van m'n Asus A8R-MVP moederbord. Ik heb de officiele drivers geinstalleerd.. Ik gebruik Windows XP.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:04
Wat voor kaart is dat? Realtek? En wat noem je officiële drivers, van de Asus site of bijv. van Realtek?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
Is de TS ook bekend van PB dvd's?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hbeez
De officiele drivers noem ik de drivers van Asus.. Maar als het een driverprobleem zou zijn dan zou hij toch helemaal niet naar de achterspeakers geluid versturen?

Ik heb de volgende geluidskaart:

ADI SoundMAX AD1986 6-channel CODEC S/PDIF.

offtopic:
ik ben bekend met het werk van m'n naamgenoot maar ik ben hem niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Hbeez op 16-09-2006 17:07 ]

Verwijderd

Misschien een brak snoer/aansluiting? Aangezien zowel de linker als rechter box wel in staat zijn om geluid weer te geven, en de het probleem zicht 'verplaatst' van links naar rechts vermoed ik dat het snoer of een van de aansluitingen het probleem is. Als je nu een snoer van een van de voorste boxen pakt en die even aansluit. Mocht zo wel links als rechtsachter het nu wel doen, dan weet je zeker dat het het snoer/aansluiting is.
Pagina: 1