hallo WEB-tweakers,
Ik heb een probleem met absolute waarden voor UL elementen in mijn css. Ik heb de volgende geneste lijst:
met die classes doe ik nog niets, maar dat komt bij het uiteindelijke stylen.
Ik wil hiervan een menu maken met grote knoppen van 140x140px, waar je dan op klikt om vervolgens een submenu in die knop te krijgen. Eronder is makkelijk, maar erboven niet.
Ik heb het geprobeerd met de volgende CSS:
In firefox doet hij het vrijwel perfect (op één of andere manier onstaat er een margin tussen mijn 'grote' knoppen) maar in IE springen de twee sub-items helemaal naar links. Ook onstaat er dan een nóg grotere ruimte tussen de grote knoppen.
Een live-voorbeeld bevind zich op http://www.hoteloverbosch.nl/dev/.
Waar kijk ik overheen?
edit: om de knoppen te laten zien of niet gebruik ik "aqdd" (zie deaqdd site).
Ik heb een probleem met absolute waarden voor UL elementen in mijn css. Ik heb de volgende geneste lijst:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <ul class="aqdd"> <li><a class="mainbutton" href="./info.php5">Informatie</a><br/> <ul> <li><a class="subbutton" href="./info.php5?page=contact">Contactinformatie</a></li> <li><a class="subbutton" href="./info.php5?page=route">Routeinformatie</a></li> </ul> </li> <li><a class="mainbutton" href="./prijzen.php5">Wij verzorgen:</a><br/> <ul> <li><a class="subbutton" href="./prijzen.php5?page=feestelijkheden">Feesten</a></li> <li><a class="subbutton" href="./prijzen.php5?page=vergaderingen">Vergaderingen</a></li> </ul> </li> </ul> |
met die classes doe ik nog niets, maar dat komt bij het uiteindelijke stylen.
Ik wil hiervan een menu maken met grote knoppen van 140x140px, waar je dan op klikt om vervolgens een submenu in die knop te krijgen. Eronder is makkelijk, maar erboven niet.
Ik heb het geprobeerd met de volgende CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| ul { margin: 0; padding: 0; } li { margin: 0; padding: 0; } ul.aqdd, .aqdd li ul { list-style-type: none; } .aqdd li ul li a { display: block; width: 140px; height: 20px; margin-top: 1px; border-top: 1px solid white; } .aqdd li ul li a:hover { backround-color:#B30000; } .aqdd li ul { position: absolute; margin-top: -130px; } ul.aqdd li a { display: block; [b] width: 140px; height: 140px;[/b] background-color: #990000; color: white; } |
In firefox doet hij het vrijwel perfect (op één of andere manier onstaat er een margin tussen mijn 'grote' knoppen) maar in IE springen de twee sub-items helemaal naar links. Ook onstaat er dan een nóg grotere ruimte tussen de grote knoppen.
Een live-voorbeeld bevind zich op http://www.hoteloverbosch.nl/dev/.
Waar kijk ik overheen?
edit: om de knoppen te laten zien of niet gebruik ik "aqdd" (zie deaqdd site).
[ Voor 3% gewijzigd door Technicality op 16-09-2006 14:28 ]