Toon posts:

Hoe groot is de kans op een dode pixel na enkele weken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals mijn vraag al doet vermoeden zou ik graag weten hoe groot de kans nu is dat je na enkele dagen/weken/maanden nog een dode pixel krijgt bij een TFT-scherm.
Ik las als je na 24 uren geen dode pixel had, dat de kans dan zeer klein is dat je na enkele dagen er eentje ontdekt, maar ik las toch al verschillende keren dat mensen na een week een dode (sub)pixel krijgen. (ik las het oa in het Dell UltraSharp topic) Wat denken jullie hierover ?

Alvast bedankt voor de reacties,
Jochen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Volgens mij valt dat wel mee, als je hem bij aankoop nog niet hebt dan zal het wel los lopen.

Het komt uiteraard wel voor, maar volgens mij is het procentueel gezien niet veel. :)

Edit:
Vergeet niet dat je op internet en forums als deze een scheef beeld krijgt, de meeste mensen gaan pas posten over hun spullen als er een probleem is. Dus lijkt het alsof alles brak is ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 16-09-2006 13:58 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 21:48

Xof

Als ik kijk in de afgelopen jaar hoeveel TFT's ik verkocht heb en hoeveel terug zijn gekomen met een dode pixel dan is dat minimaal. Zo'n 1 op de 30-40 heeft hier last van (of die mensen komen gewoon niet terug)

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 14:37
Het is maar net hoe je erop let...
Kijk, zit er 1 linksonder in de hoek, dan valt die minder op dan eentje in het midden van je scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar, maar ik heb er liever toch geen hoor ;)

• Pouwper
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik gebruik deze om te kijken of een TFT dooie of vast zittende pixels heeft
Ook is het best handig voor instellen van je crt

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 09:01

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Zonder aanwijsbare reden heb ik nog nooit zomaar dooie pixels zien opduiken de eerste maanden, vaak komen pixels na 'even de monitor schoonmaken' of 'ik wees alleen maar wat aan', computerwinkels zullen dat soort verklaringen nooit bij een scherm met defecte pixel(s) ontvangen denk ik ;)

[ Voor 24% gewijzigd door OruBLMsFrl op 16-09-2006 16:23 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Ik lees dat vele mensen pas na enkele weken dode (sub)pixels krijgen bij hun Dell 2007WFP of 2407WFP ???

• Gonadan
  • Laatst online: 18:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:20:
Ik lees dat vele mensen pas na enkele weken dode (sub)pixels krijgen bij hun Dell 2007WFP of 2407WFP ???
Waar lees je dat?

Ik zeg het nog maar een keer: Veel mensen posten pas hun 'bevindingen' als ze problemen hebben. Dus als je over een scherm dat je niet wilt gaat lezen dan vind je net zo veel problemen als over het scherm waar je in eerste instantie naar zocht. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1