Toon posts:

VPN via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een vriend in het buitenland en graag zouden wij een VPN willen opzetten. Probleem is dat hij zowiezo niet gaat begrijpen om een VPN op te zetten (hij server, ik client) en om nu een retourtje vliegticket te doen vind ik ook niet echt de perfecte oplossing.

Nu dacht ik als je zoals logmein.com via internet remote control kan gebruiken, is er misschien ook niet een internetservice die ons met elkaar in verbinding kan brengen als VPN?

edit: waarom? onnodige vraag! its not why, its the solution i would like to see :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 13:41 ]

Verwijderd

Waarom wil je een VPN opzetten?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Als je alleen een VPN wilt aanleggen om bijv. files te sharen, kan je even naar Hamachi kijken :)

Edit; waarom is dus wel relevant. Wil je files sharen, wil je daadwerkelijk mee kunnen kijken met je vriend, wil je zijn computer kunnen overnemen, wil je bijv. een Exchange servertje draaien etc etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Peedy op 16-09-2006 13:43 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

Super_ik

haklust!

welk os ga je gebruiken? en http://openvpn.net/ is echt niet zo heel moeilijk op te zetten hoor

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Peedy schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:42:
Als je alleen een VPN wilt aanleggen om bijv. files te sharen, kan je even naar Hamachi kijken :)

Edit; waarom is dus wel relevant. Wil je files sharen, wil je daadwerkelijk mee kunnen kijken met je vriend, wil je zijn computer kunnen overnemen, wil je bijv. een Exchange servertje draaien etc etc.
Ach, alle dingen die jij noemt kunnen gewoon met een VPN. Hamachi vind ik dan ook een goede tip :).

Qua moeilijkheidsgraad voor het instellen van Hamachi zit je rond het laagste niveau wat er zo'n beetje is (mits je Windows hebt): paar keer next klikken en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 17-09-2006 10:24 ]