Casema Cable delen mbv Linksys WAG354G

Pagina: 1
Acties:
  • 2.321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 16:50
Ik heb hier sinds een maand Casema internet via de kabel, ik zou deze verbinding graag willen delen met 2 pc's en een wireless netwerk.
Ik heb al een (annex B (ISDN)) WAG354G Linksys modem router. Nu is het probleem dat wat ik ook probeer, het lukt mij niet om de verbinding te delen.
Het enige wat in de buurt komt is wanneer ik de modem in een vrije poort van de router stop (dus niet in de line), dan krijg ik wel bedraad internet, maar kan ik niet meer inloggen op de router en krijg ik vreemde ip adressen te zien (83.81.222.xxx subnet 255.255.254.0). Om het internet op te komen zonder router hoef ik overigens niet in te loggen, een ethernet kabel en DHCP laten aanmeten is voldoende.

Ik zou dus graag willen dat ik mijn linksys gewoon kan gebruiken zoals ik vroeger deed toen ik nog ADSL had, met enig verschil dat er in de line poort geen telefoon kabel zit maar een ethernet kabel die van de modem komt. Waar ik niet achter kan komen is welke instellingen ik hiervoor moet aangeven op de router.
Zoals ik het zie moet er een manier zijn om de interne modem van mijn linksys te omzeilen, zodat deze verder alleen maar als router/switch/AP hoeft te fungeren.

Ik heb al verscheidene keren gezocht naar antwoorden op mijn probleem, en zowel hier als op andere fora vind ik soortgelijke problemen met oplossingen. Echter, deze waren allemaal met annex A routers (weet niet of dat erg veel uitmaakt) en de oplossingen werkten niet voor mij.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 13:16

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

log in op 192.168.1.1 of een ander adres dat de linksys nu heeft en stel hem in als bridge. Is je casema modem ook al een router of niet?

edit: Annex A of B maakt voor jouw niks uit, het is het verschil isdn / pstn...
dat subnet is wel raar, maar dat kan je gewoon op de router instellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mr_gadget op 16-09-2006 13:37 ]

• Rmanen
Ik heb geprobeert hem als Bridge mode only in te stellen, maar dan werkt het niet.

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/839/scrnlinksysat3.th.jpg

Zoals in de screenshot te zien is staat hij in bridge mode, omdat ik niet hoef in te loggen heb ik optional settings blanco gelaten.

Over de modem kan ik erg weinig info vinden op het net, ik heb er ook geen manual bij gekregen, dus ik weet niet zo 123 of hij ook een router intern heeft.

Dat subnet kan ik dus niet instellen, ik heb dat ip adres + subnet nergens ingesteld staan. In bridge mode geef ik gewoon 192.168.1.1 255.255.255.0 op.

Edit: de modem is trouwens een Motorola SBV 5120E, ik zie nu pas dat ik dat niet vermeld had |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Rmanen op 16-09-2006 14:41 ]

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

bridge mode werkt ook niet zie ik: Je moet je modem als bridge hebben, niet de linksys...

Ik denk dat je modem toch iets van een verkeerd subnet heeft...Kijk ff bij status => local network => dhcp local client table van de linksys. Zoek het ip van je modem en probeer daar in te loggen.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 11:11
Casema = kabel = WRT54G en dus geen WAG354G = modenrouter?

Dus dat gaat niet werken :) }:O

Anoniem: 106749

kan wel als ej de modem/router linksys apparaat dus in bridge mode zet en dan je ethernet die van je modem komt bijv in poort 1 stopt en van 2,3,4 naar je pc dan moet je wel alleen een static ip gebruiken

• Rmanen
Mr_gadget schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:33:
bridge mode werkt ook niet zie ik: Je moet je modem als bridge hebben, niet de linksys...

Ik denk dat je modem toch iets van een verkeerd subnet heeft...Kijk ff bij status => local network => dhcp local client table van de linksys. Zoek het ip van je modem en probeer daar in te loggen.
Moet hierbij de modem in de Line of in de switch poort zitten? Ik heb nu internet door direct aan de modem vast te zitten, wanneer ik mn gateway adres opvraag in Firefox krijg ik een Connection was reset fout. Ook kan ik niet naar dit adres telnetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmanen
Kleine kick:

Ik ben erachter dat de modem alleen als bridge werkt en dat het vreemde IP adres dat ik krijg is mijn internet adres dat ik van casema heb gekregen. ik zou graag willen dat mijn router dit snapt en alle pc's hier in huis een lokaal ip toewijst.

Ik kan bij encapsulation kiezen tussen:
RFC 1483 bridged
RFC 1483 routed
RFC 2516 PPPoE
RFC 2516 PPPoA
Bridge mode only

Ik denk zelf dat deze op routed moet staan (kan het verkeerd hebben).
Als ik deze routed heb staan, en ik vul alle IP gegevens in die ik normaal gesproken op mn pc heb als ik deze direct op de modem aansluit, krijg ik wel een normaal lokaal ip adres toegewezen, zoals ik dat wil. Ik krijg echter geen verbinding met de buitenwereld.

Afbeeldingslocatie: http://l33ch.neonninja.net/images/Scrndumplinksys.JPG

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat ik misschien een cross cable nodig heb, tussen Line van de router en de modem.

Anoniem: 14027

Ik ben bang dat het niet gaat werken, aangezien we het hier over een ADSL modem+router hebben. Die kan alleen overweg met ADSL verbindingen. Je zal toch echt een ander apparaat moeten gebruiken als je je Casema internetverbinding wil delen (zoals de WRT54G, wat alleen een router is).

De encapsulation settings waar je het over hebt hebben dan ook alleen betrekking tot ADSL-verbindingen...

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 14027 op 27-09-2006 11:02 ]

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het werkt wel zeg de TS in de Topicstart....hij heeft internet door het modem in een van de netwerkpoorten te stoppen.

Rmanen wat wil je nu precies bereiken?
Je hebt nu immers internet en als je je router wil vinden zou ik met bijvoorbeeld look@lan kijken wat het ip van je router in de nieuwe setup is.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:50

lier

MikroTik nerd

Mr_gadget schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:35:
Het werkt wel zeg de TS in de Topicstart....hij heeft internet door het modem in een van de netwerkpoorten te stoppen.

Je hebt nu immers internet en als je je router wil vinden zou ik met bijvoorbeeld look@lan kijken wat het ip van je router in de nieuwe setup is.
Natuurlijk werkt het als zijn modem/router als switch gebruikt wordt, je gebruikt dan alleen de switch functionaliteit van het modem/router.

Zoals eerder opgemerkt, deze opstelling (modem/router alleen als router laten werken) gaat niet werken !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mr_gadget schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:35:

Ja, das nogal logisch dat het dan werkt, maar dan werkt het wel maar op 1 PC. Je gebruikt dan namelijk alleen het switch gedeelte van de WAG354G en doet helemaal niks met routing en NAT. Dan krijgt een PC die je opstart dus gewoon rechtstreeks een IP van Casema en kan het internet op. Als je daarna met nog een PC online wil dan verliest de eerste zijn verbinding, of de tweede krijgt geen IP ofzo.

De enige manier waarop het heel misschien zou kunnen werken is door de WAG in bridge mode only te zetten, maar ik vrees dat het zelfs dan nog niet werkt, omdat een ADSL modem (en router, maar dat doet er hiervoor niet toe) nu eenmaal niet bedoeld is om achter een kabelmodem te hangen. Die verwacht op zijn internet poort een ADSL signaal en geen ethernet pakketjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 27-09-2006 11:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rmanen
Ok, alles geprobeerd en nu opgegeven, k ga maar eens shoppen naar een router, of linux server _/-\o_
of misschien custom firmware :*)

Bedankt allemaal
Pagina: 1