[php] urlencode werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 88352

Topicstarter
Ik heb een script dat het volgende moet doen. Ik wil graag een link openen, maar dan wel met daarboven een frame van een site van mij. Dit is dus een soort van reclame Dit frame is 60 hoog en bevat 'n clickable plaatje van mijn site. Eronder komt een frame met als source de site waar het om gaat.

Om dit te realiseren heb ik de volgende frameset.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
//if(!isSet($_GET['target']))
//  header("Location: http://www.mijnsite.nl");
?>
<html>
  <head>
    <title>mijnsite.nl</title>
  </head>

<frameset rows="60,*">
    <frame frameborder="0" noresize scrolling="no" src="mediaPlayer/top.htm">
    <frame frameborder="0" noresize scrolling="auto" src="<?php echo($_GET['target']); ?>">
  </frameset>
</html>

mediaPlayer\top.htm bevat dus de 'reclame' van mijn site. Het frame eronder bevat de inhoud van de url. Alleen hier gaat het fout. Ik denk dat het met de url te maken heeft die mee wordt gegeven als GET-element. Probeer *knip* maar eens. Het vreemde is dat als ik het op m'n eigen server probeer, zoals *knip*, dan gaat het wel goed. Ik weet echter niet waar ik op moet zoeken om dit probleem op te lossen.

Ik heb al geprobeer om het gedeelte wat ik achter TARGET zet in de browser-adres-balk eerst te 'urlencoden()'. Dit geeft echter hetzelfde resultaat. Wat kan er op mijn server anders zijn dan op de server van mijn provider? Kunnen jullie me steekwoorden geven waarop ik moet zoeken?

[EDIT]
Sorry voor de (eventueel) ongewenste content, maar het gaat om het idee. Als je de twee links die ik in deze post zet volgt, dan verschijnt er niets 'schokkends' op het scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 16-09-2006 15:41 ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

***? ***? die **** hoort hier echt niet thuis.

[ Voor 37% gewijzigd door iH8 op 16-09-2006 16:11 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Topicstarter
Sorry... ik zal het wel even veranderen zodat het wel met een voorbeeld duidelijk wordt.

Anoniem: 20531

Als eerste moet je de backslash even andersom zetten in: mediaPlayer\top.htm -> mediaPlayer/top.htm

[edit]
Dit is iig een server configuratie fout en geen script probleem. En je moet wel de url urlencode()en anders gaat het mis met de extra vraagtekens in de target url.

Controleer ook even of $_GET['target'] wel aanwezig is in de array anders krijg je een foutmelding.

if(true === isset($_GET['target'])) { do stuff } else { do not do stuff :P }

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 16-09-2006 13:36 ]

Topicstarter
Hij is gevuld, tenmiste... als ik hem vul met 'ditiseentest', dan is ie daarmee netjes gevuld. Als ik de volledige (ge-urlencode) waarde meegeef, dan verschijnt de server-error. Waarmee heeft dit te maken? Ik heb safe-mode op beide server op 'off' staan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 88352 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:52:
Sorry voor de (eventueel) ongewenste content, maar het gaat om het idee. Als je de twee links die ik in deze post zet volgt, dan verschijnt er niets 'schokkends' op het scherm.
Dat is mooi, maar toch ben ik na 1 keer klikken op een pagina waar wèl schokkende dingen te zien zijn, en daar hebben we hier geen trek in. Laat dergelijke linkjes in de toekomst dus maar gewoon achterwege, want ze illustreren niets, behalve dat het inderdaad zoals je zegt op de ene server wel werkt en op de andere niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Topicstarter
Je hebt gelijk, maar ik denk dat GOT'ers nu niet weten wat ik bedoel.

Anoniem: 20531

Anoniem: 88352 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:09:
Je hebt gelijk, maar ik denk dat GOT'ers nu niet weten wat ik bedoel.
Of je zet het op een nette server of je maakt een screenshot zodat mensen het kunnen zien.

Je krijgt in ieder geval een interne server error waar ik verder geen kaas van heb gegeten en geen tijd heb om het uit te zoeken. Dus misschien kun je met de bovenstaande tip andere op weg helpen.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://blackspotsoftware.com/files/private/got/2006-09-16_servererr.pngDeze error dus bij die url.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 16-09-2006 16:16 ]

Topicstarter
Dankje!

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit. Er wordt gebruik gemaakt van de apache module: mod_security. Ik heb het opgelost door `http://www` zelf, statisch toe te voegen.
Pagina: 1