Toon posts:

DNS vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal..

ik heb een netwerkje. met 1 domain. hierin draait een windows 2000 DNS server "active directory integrated". tot heden gebruik ik mijn eigen dns server voor het resolven van internet namen m.b.v. de root hints.

nu wil ik gebruik gaan maken van de dns servers van mijn ISP. ik hed het ip-adres van de dns server van mijn ISP als forwarder ingesteld op mijn eigen windows 2000 dns server. alle windows workstations gebruiken deze server als dns server.

wordt nu eerst mijn ISP DNS server gebruikt voor het resolven van internet namen of blijven de root hints leading op mijn eigen dns server ? (d.w.z. dat ik deze moet verwijderen van mijn locale dns server)

of probeerd hij eerts dns server van mijn ISP en als die down zijn of iets dergelijks dat hij dan pas mijn root hints gaat gebruiken ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DNS client queried' jouw DNS server.
Heeft deze de records nog gecached staan, dan retuned'ie die, als ze niet meer in de cache staan worden de forwarders gebruikt om deze op te zoeken (en gelijk in de cache te zetten).
Werken de forwarders ook niet (na 10 seconden default) dan idd roothints.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2006 13:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor de toelichting. is me nu helemaal duidelijk