Toon posts:

[email/spamblocking] eMail wordt niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweetal vragen mbt wellicht spam bestrijding.

Ik heb het probleem dat mijn prive email niet wordt ontvangen door sommige mensen. Aan mijn zijde is er geen enkele indicatie dat er een fout is opgetreden. Het betreft een email adres van eigen geregistreerd domein, waarbinnen geen open relay voor wat betreft mailing bestaat (recent nog gecheckt... trouwens... het betreft maar 1 PC). Het vreemde is wel dat als ik reply op een mail van iemand die mijn mail niet heeft ontvangen, hij deze reply WEL ontvangt. Genoeg mensen, inclusief mijn collega's bij Philips ontvangen ze wel.

Mijn vragen zijn nu:
- Is het mogelijk dat mijn mails eruit zijn gefilterd door provider bij ontvanger op basis van (commercieel) spamfilter systeem? Zoja... waar kan ik dan controleren of dit het geval is?
- Is het mogelijk dat e.g. Outlook (niet Express) bij ontvangst het mailtje meteen weggooit. Zoja, waar vind ik dan de z.g. rules? Ik kan alleen mijn eigen rules terugvinden... niet de rules die door MS regelmatig worden geupdated.
- Iets anders?

Alvast zeer bedankt want het is erg irritant niet te weten of mijn mail nu wel of niet aankomt.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Uiteraard kun je speculeren wat er mis is, maar zou je mij willen mailen op graver@graver.xs4all.nl met het betreffende account?

Hier hangt namelijk een spamfilter met wat DNS-based checks achter. Bovendien heb ik toegang tot alle logfiles. Wordt meteen duidelijk waar de schoen zou kunnen wringen.

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:43:
Uiteraard kun je speculeren wat er mis is, maar zou je mij willen mailen op [no-spam]@[nospam].nl met het betreffende account?

Hier hangt namelijk een spamfilter met wat DNS-based checks achter. Bovendien heb ik toegang tot alle logfiles. Wordt meteen duidelijk waar de schoen zou kunnen wringen.
Bij dezen.
Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 11:46 ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Spanx, heb het inderdaad ontvangen.

Even samenvatten:
X-Spam-Status: No, score=0.0 required=6.3 tests=HTML_MESSAGE autolearn=ham 
	version=3.1.5
Received: from smtp06.wanadoo.nl (smtp06.wanadoo.nl [194.134.35.146])
	by graver.xs4all.nl (Postfix) with ESMTP id 35C1D56436

Dit komt dus allemaal netjes via de SMTP van wanadoo, zover geen probleem.

Je eigen IP is wel geblacklist, maar dat is logisch bij 'dynamische' adressen. Gezien het feit dat je netjes smarthost via de provider is dit geen probleem.

Echter staan enkele van de wanadoo-servers ook op de blacklist op dit moment (UCEProtect, level 3). _Mogelijk_ dat dit een probleem kan zijn bij sommige 'slecht' geconfigureerde mailserver (te streng blocken).

Bovendien staat de SMTP-server van Wanadoo niet geregistreerd als zijnde mailserver voor jouw domein. Ook kan dit in enkele strenge gevallen problemen opleveren. De geregistreerde servers zijn mail.dnsvr.com en mail2.dnsvr.com, maar dat wist je al.

Het vreemde in het verhaal blijft inderdaad dat replies wel aankomen :S

In ieder geval zijn de volgende dingen nog het proberen waard:

1) De mail verzenden via mail(2).dnsvr.com, indien mogelijk
2) De mailservers van Wanadoo (tijdelijk) met priority 100 opnemen in de DNS-records
3) Een SPF-record aanmaken, waarin je aangeeft dat je mail verzendt via Wanadoo (zie SPF wizard op http://www.openspf.org/)

Het lijkt erop als of de mail inderdaad ergens in een spamfilter blijft hangen, gezien het feit dat je geen foutmelding krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Hier kan ik voorlopig wel weer mee vooruit.

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn email adres is via DNS met een email forward richting mijn Wanadoo adres gericht, dus verder heb ik niet met mail gerelateerde zaken binnen mijn DNS records gedaan.

Oh... haal je email adres hier maar weer even uit... we willen toch niet nog meer adressen aan spammers aanbieden :)

Cheers