beste moment aankoop athlon X2

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
ik zit te twijfelen, ik wil voor mijn huidige systeem nog 1× een grote upgrade doen
van mijn huidige athlon64 3500+ (sckt 939) naar een athlon64 X2 4600+ of nog beter 4800+
(beide ook socket 939)

nu is de vraag, wanneer is eigenlijk het beste moment om dat te doen
aangezien over een kleine 3 maanden sinterklaas en de kerstman voor de deur staan
en ik maar een arm studentje ben die die hulp van 'sinterklaas' wel nodig is (op dit moment)

wat is het slimste:
* nog even wachten, want storm loopt het toch niet op de athlon CPU's (iig niet meer, omdat de conroe er is)
* nu aanschaffen, want de voorraden zijn bijna op
* halverwege november aanschaffen, want dan zijn de prijzen nog 'iets' gezakt, en heb je meer kans er nog 1 te bemachtigen
* je kan nog gerust wachten tot december, en dan 1 voor een mooi prijsje aanschaffen
* ''eigen aanvulling''

nou weet ik wel: ''als je wacht in de pc wereld loop je altijd achter'' enz enz :X :+
maar ik heb op het moment het budget niet, om nu al aankopen te doen
maar mocht 'sinterklaas'mij finaciëel bijstaan, dan is dat voor mij wel even wat aantrekkelijker
en daarom wil ik eigenlijk nog 3 maandjes wachten

wie o wie geeft mij wijze raad ;(
moederbord hoeft niet vervangen te worden (dus mensen hoefen ook niet ''koop gewoon een conroe'' te gaan roepen, want dat is dan een beetje te duur, ook voor sinterklaas en mij gecombineerd :9 )

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Remond_FRL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:08:
ik zit te twijfelen, ik wil voor mijn huidige systeem nog 1× een grote upgrade doen
van mijn huidige athlon64 3500+ (sckt 939) naar een athlon64 X2 4600+ of nog beter 4800+
(beide ook socket 939)

nu is de vraag, wanneer is eigenlijk het beste moment om dat te doen
aangezien over een kleine 3 maanden sinterklaas en de kerstman voor de deur staan
en ik maar een arm studentje ben die die hulp van 'sinterklaas' wel nodig is (op dit moment)

wat is het slimste:
* nog even wachten, want storm loopt het toch niet op de athlon CPU's (iig niet meer, omdat de conroe er is)
* nu aanschaffen, want de voorraden zijn bijna op
* halverwege november aanschaffen, want dan zijn de prijzen nog 'iets' gezakt, en heb je meer kans er nog 1 te bemachtigen
* je kan nog gerust wachten tot december, en dan 1 voor een mooi prijsje aanschaffen
* ''eigen aanvulling''

nou weet ik wel: ''als je wacht in de pc wereld loop je altijd achter'' enz enz :X :+
maar ik heb op het moment het budget niet, om nu al aankopen te doen
maar mocht 'sinterklaas'mij finaciëel bijstaan, dan is dat voor mij wel even wat aantrekkelijker
en daarom wil ik eigenlijk nog 3 maandjes wachten

wie o wie geeft mij wijze raad ;(
moederbord hoeft niet vervangen te worden (dus mensen hoefen ook niet ''koop gewoon een conroe'' te gaan roepen, want dat is dan een beetje te duur, ook voor sinterklaas en mij gecombineerd :9 )
Tis niet zozeer de conroe, tis meer dat AMD tegenwoordig op AM2 zit, en niet meer op 939. 939 processoren worden nu al niet meer gemaakt en de voorraden die er nu liggen zijn dus ook ongeveer de laatste. Dat zou kunnen betekenen dat hoe langer je wacht hoe duurder ze worden, maar dat is altijd een gok.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je kan het beste ff wachten idd. Ze hebben nu bij AMD tekorten voor x2 processors, ondanks de conroe. Dus de prijs blijft nog wel even op dit pijl, maar tegen november/december zullen ze het vast wel opgelost hebben, en is de 3600+ x2 er al een tijdje...

Ik doe het ook nog even met mijn 3500+ am2 :)

edit ; Rodie heeft een goed punt, ik had het feit dat het s939 was niet echt meegenomen.... dan kan je idd beter proberen ergens goedkoop een x2 op de kop proberen te tikken... want die worden logischerwijs steeds schaarser.

[ Voor 27% gewijzigd door Bartjuh op 16-09-2006 12:16 ]

• Remond_FRL
daarom gaf ik ook aan:
nu aanschaffen, want de voorraden zijn bijna op
ik weet dat ze niet meer geproduceerd worden, vandaar ook mijn dilemma

edit:
@bartjuh het ging over socket 939 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Remond_FRL op 16-09-2006 12:15 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Tsjah, moeilijk te zeggen. Maar er zal denk ik altijd nog wel een shop zijn die 'm dan nog heeft. Maar een 3500+ is toch een prima processor?

Verwijderd

Nou Remond ik zat er ook mee want ik had een 3700 en wilde de 4800, maar door de prijsverlaging een tijdje terug was er z`on stormloop op alles wat x2 was dat ik de hoop had opgegeven want de 4800 en zelf de 4600 was bijna overal weg onder de 300€ grens.
Maar nu is de rust een beetje gekeerd en kan je hier en daar wel weer wat krijgen.
Als je bij s939 blijft zou ik niet te lang wachten en zeker niet als je een 4800 wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 12:26 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Gewoon wachten. Tegen die tijd kun je hem waarschijnlijk ook voor een zacht prijsje in V&A vinden omdat een ander wel het budget heeft te upgraden naar AM2 of Conroe ;)

• Remond_FRL
hello_moto schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:19:
Tsjah, moeilijk te zeggen. Maar er zal denk ik altijd nog wel een shop zijn die 'm dan nog heeft. Maar een 3500+ is toch een prima processor?
ja, maar ook nog single core, en dat is niet echt toekomst meer
en aangezien ik altijd een heleboel dingen tegelijk doe (o.a. muziek+photoshop+msn+internet+torrents+cd/dvd rippen)
dus een logische upgrade is dan dual-core en aangezien ik het dan goed wil doen, gelieve gelijk de 4800+

@CVN-68
u get my point

@frickY
eigenlijk wil ik hem dan wel nieuw hebben... en anders natuurlijk de V&A. Maar nieuw vind ik persoonlijk het beste, ook al kost het dan vaak wat meer

en ja, natuurlijk kan ik tegen die tijd ook upgraden naar een Conroe (werd meende ik toch nog ergens genoemd) Maar ik heb nog een goed moederbord, met de juiste functie's
en een CPU koeler die zeker weten op dit moederbord past (2 mm ruimte tussen koelvinnen en mem. heatspreaders)
en aangezien de grootte van die koeler weet ik niet of die ook op dat desbetreffende nieuwe mobo past.

dus dan moet je die ook weer upgraden, en dan is er nog wel iets, en nog iets, en nog iets
terwijl voor mij alleen een cpu upgrade voldoende is

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 23:05
Misschien kan je als tussen stap een Asrock Dual-VSTA mobo kopen i.c.m. een Core 2 Duo e6300.
Dat ben je 60,- + 190,- = 250,-
Dan zit je kwa prijs tussen de 4600+ en 4800+ ;)

Met deze setup ben je veel sneller uit dan jou eerder genoemde opties :) Als je dit hebt kan je later altijd nog upgraden naar DDR2 geheugen ;)

En verder denk ik dat je dit Topic beter over 3maanden had kunnen openen. Er is tegen die tijd zo veel veranderd O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Dubbel Fristie op 16-09-2006 13:51 ]

• Remond_FRL
dat mobo geeft dan problemen met mijn huidige cpu koeler (of de passieve nb koeling, of de 20pins voedings aansluiting, of de combinatie van die 2)
+dat ik dan een aantal leuke feature's moet opgeven

dus dan zou ik al een extra moederbord moeten kopen, met mindere specificatie's (waarvan ik er enkele wel gebruik, zoals firewire, en al mijn usb poorten)
en een nieuwe cpu koeler, waarvan ik er dan 1 wil met +/- dezelfde specificatie's, dus dat word dan weer een 20 á 30€
plus een cpu die dan belemmerd word door mijn 'trage' geheugen (pc3200)

dus al met al kom ik dan niet zo goedkoper uit, aangezien ik dan later mijn geheugen weer 'moet' upgraden en eigenlijk mijn moederbord ook, dus mag ik er dan in totaal nog eens een 200 tot 250€ tegenaan gooien

dank je de koekoek

en als je kijkt naar tijdlijn... tsja, ze worden niet meer geproduceerd, dus ik vond dit wel het juiste moment ;)

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 18:02

CdD

Ik zou lekker nu een socket 939 cpu kopen.

Ik heb zelf de 3500+ variant, werkt prima, is echt snel genoeg en kost nu overal zo rond de € 100,-.

Mocht je geen standaard koeler willen bij je CPU, dan kan je voor ongeveer € 80,- (!) de Bulk versie kopen.

99pixels.nl

Verwijderd

Ik denk:
-nu aanschaffen, want de voorraden zijn bijna op

Alles word nu Am2, en de 939 gaan eruit. Dit is dus Het moment om nog goedkoop aan een X2 op de 939 socket te halen. Kijk eens rond op wat webshops en als je een mooie aanbieding ziet, zou ik daar voor gaan. Ze staan immers niet voor niets in de aanbieding, dit zijn de laatsten en daar willen ze zo snel mogelijk vanaf.

• Remond_FRL
CdD schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 14:08:
Ik zou lekker nu een socket 939 cpu kopen.

Ik heb zelf de 3500+ variant, werkt prima, is echt snel genoeg en kost nu overal zo rond de € 100,-.

Mocht je geen standaard koeler willen bij je CPU, dan kan je voor ongeveer € 80,- (!) de Bulk versie kopen.
heb je uberhaupt de startpost wel doorgelezen? ik heb nu al een 3500+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus puur koffiedik kijken - koop als je *nu* iets nodig hebt datgene wat *nu* het beste levert voor de beste prijs. Iedere poging om te gokken wat het morgen gaat doen levert hooguit teleurstelling op :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.