Ander geheugen nodig bij nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 15:01
Hey,

Ik heb pas een nieuwe compi gekocht. We hebben hem in elkaar gezet maar toen we hem aandeden kregen we helaas geen beeld. Azerty denkt dat het aan het OCZ geheugen ligt icm met dit moederbord. Ik vind het zelf vreemd dat het aan het geheugen kan liggen dat je totaal geen beeld krijgt, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Het gaat om dit geheugen en moderbord.

OCZ OCZ26672048ELGEGXT-K, 2048 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz, 2 x
Asus P5B

Ik heb het geheugen nu teruggestuurd maar nu zit ik te denken welk geheugen ik dan het best kan nemen. Ik zoek iets in dezelfde prijsklasse met ongeveer dezelfde prestaties.Het liefst ook nog tot 3 dagen leverbaar bij Azerty. Ik zat zelf te denken aan 2 reepjes van:

10802 Kingston KVR667D2N5/1G 1024 MB DDR2, PC5300 5 non-ECC 1 x € 118,92

Is dit een goede keuze of zijn er betere alternatieven? En zal dit wel werken op het moederbord?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:29
Zijn volgens mij meer problemen met OCZ geheugen en die chipset icm een core2 duo...bios update?

• robvleeuwen
we kunnen het bios ook niet zien want er is gewoon totaal geen beeld

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Geeft hij ook geen piepjes etc.? En beginnen de fans te draaien. Brander er lampjes?

• robvleeuwen
hello_moto schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:31:
Geeft hij ook geen piepjes etc.? En beginnen de fans te draaien. Brander er lampjes?
Nee hij geeft geen piepjes.....wel als het geheugen er niet inzit....fans draaien gewoon, ook die van de videokaart en ook het lampje doet het gewoon.

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
aangezien je praat over azerty, die hebben (uit persoonlijke ervaring) een geweldige technische helpdesk (nu niet iedereen gaan bellen voor elk wisse wasje :+ )

is er een mogenlijkheid dat je naar hun toe gaat en met hun test
vinden ze over het algemeen niet zo'n probleem

kunnen ze even ander geheugen uit magazijn halen, en testen
en dan kan je dan ook gelijk afrekenen, als je klaar bent :)

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• robvleeuwen
Remond_FRL schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:14:
aangezien je praat over azerty, die hebben (uit persoonlijke ervaring) een geweldige technische helpdesk (nu niet iedereen gaan bellen voor elk wisse wasje :+ )

is er een mogenlijkheid dat je naar hun toe gaat en met hun test
vinden ze over het algemeen niet zo'n probleem

kunnen ze even ander geheugen uit magazijn halen, en testen
en dan kan je dan ook gelijk afrekenen, als je klaar bent :)
raalte ligt nogal ver weg dus dat wordt helaas moeilijk. Maar zij hebben aangegeven dat er vaker problemen zijn gekomen met deze combi dus ga ik er eigenlijk stiekem vanuit dat ze gelijk hebben. Maar die kingston dat is wel goed geheugen toch?

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 16:08

Banballa

(>'_')>

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Mijn systeem bootte wel maar ik kon niets starten met 2 reepjes geheugen in mijn systeem (p5w dh deluxe) met 1 reep deed ie het prima. Precies het geheugen waar jij ook problemen mee had.

Ik heb ook de boel terug gestuurd naar azerty en omdat de prijzen inmiddels 120!!! euro duurder zijn heb ik gekozen voor PQI pc5400 geheugen, volgens de helpdesk zijn er nog geen problemen met dit geheugen. Leveringstijd bedraagt wel 14 dagen :(

Verwijderd

iik heb dat probleem ooit gehad met 1 latje geheugen ma was wel geen dual core het zat gewoon in de verkeerde geheugen bank :/

heb je getest met 1 latje? op alle geheugen banken? misschien dat daar een probleem zat?

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:52:
iik heb dat probleem ooit gehad met 1 latje geheugen ma was wel geen dual core het zat gewoon in de verkeerde geheugen bank :/

heb je getest met 1 latje? op alle geheugen banken? misschien dat daar een probleem zat?
1 reepje heb ik ook geprobeerd ja op alle banken, maar werkte niet helaas....
Pagina: 1