Toon posts:

[XP] Geldige product key gebruiken op andere windows cd

Pagina: 1
Acties:
  • 5.130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer aspire 3003 WLMI en ik wil deze formateren. De oorspronkelijke recovery cd's heb ik nu wel nietmeer. Graag zou ik met een cdtje van windows xp en de product key die onderaan op mijn acer plakt, windows opnieuw instaleren.

Mijn vraag is nu, gaat die, die code wel aanvaarden? Is er een beveiliging waardoor je enkel met de bewuste cd's van acer kan herinstaleren?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:33:
Ik heb een acer aspire 3003 WLMI en ik wil deze formateren. De oorspronkelijke recovery cd's heb ik nu wel nietmeer. Graag zou ik met een cdtje van windows xp en de product key die onderaan op mijn acer plakt, windows opnieuw instaleren.

Mijn vraag is nu, gaat die, die code wel aanvaarden? Is er een beveiliging waardoor je enkel met de bewuste cd's van acer kan herinstaleren?
Dat zou moeten kunnen, mits het om exact dezelfde versie en taal van Windows gaat. Een home key werkt niet op een pro CD en vice versa.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:26

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Normaal moet je officiële sleutel werken op andere installatie cd's. Zolang de versie juist is (home of pro).
Zelf gebruik ik ook verschillende installatiemedia.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Zou gewoon moeten werken als je een nederlandse OEM Windows XP Home CD gebruikt. Heb je een retail CD, dan is het mogelijk om die aan te passen zodat deze ook OEM CD-keys slikt.

Zie hier : http://www.petri.co.il/use_oem_version_to_upgrade_xp.htm

[ Voor 16% gewijzigd door labtech op 16-09-2006 11:51 ]

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Nou!
Ik heb 2 XP HOME SP1; van Medion en van Dell.
Als je het schijfje van de Dell gebruikt met de key van Medion of het schijfje van Medion met de key van Dell dan kun je niet installeren.

Dus, kijk goed uit!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Copy het bestand wpa.dbl uit je system32 folder en bewaar het even ergens op een memorystick oid. Vervang deze na het her instaleren van XP met de nieuwe wpa.dbl
Dit werkt alleen als je precies dezelfde XP gebruikt. Dus gebruik je nu Home en zet je Professional erop, dan is t no go :)

Wat ook kan. Bellen met Windows! :) Het klinkt echt idioot maar het is een goede optie. Je vertelt je verhaal en geeft je serial nummer van je laptop en je krijgt een nieuwe serial direct aan de telefoon overgeleverd. Mijn vader heeft dit al een paar keer op zn werk gedaan.

nikszolekkeralss.exe

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb een Asus laptop en wilde in feite precies hetzelfde doen.
Echter werkte mijn legale key niet met de XP setup die ik wilde installeren.
Ik moest en zou toen dus herinstalleren met de recovery CD's van mijn laptop.

Waarschijnlijk moet je dit dus ook doen met jouw Acer laptop.
Vaak kan je namelijk naar de helpdesk bellen, om te vragen of ze je nieuwe recovery CD's op willen sturen... :)
W3lta schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:36:
Normaal moet je officiële sleutel werken op andere installatie cd's. Zolang de versie juist is (home of pro).
Zelf gebruik ik ook verschillende installatiemedia.
Dit is dus niet waar, zie bovenstaand verhaal, heb dat met XP Pro gehad... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 16-09-2006 18:35 ]

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Ik blijf erbij: met een windows XP Home OEM versie, liefst in het nederlands, kun je hem gewoon installeren en activeren. Weliswaar moet je even bellen met MS omdat de activatie niet via Internet lukt. Dat komt omdat MS deze internet-activatie voor OEM CD keys een jaartje geleden heeft uitgeschakeld.

Geloof me, ik doe dit dagelijks...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 22:24
Dazsur schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:52:
Nou!
Ik heb 2 XP HOME SP1; van Medion en van Dell.
Als je het schijfje van de Dell gebruikt met de key van Medion of het schijfje van Medion met de key van Dell dan kun je niet installeren.

Dus, kijk goed uit!
Dat komt waarschijnlijk doordat Dell een aangepaste versie van Windows meelevert (en misschien Medion ook wel), waardoor ie dus niet overeenkomt met andere Windows XP Home SP1 versies.

The devil is in the details.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hou in de gaten dat bij de nieuwe computers OEM zit. Dat is iets anders een losse versie die je downloadt/koopt. Zorg dus dat je een OEM versie hebt anders gaat het niet werken.

Laatst bij een MyCom-pc die ranzige voorgebakken installatie eraf gegooid en zelf een home OEM gebruikt met de key die aan de zijkant staat, werkt prima.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:34:
Dat komt waarschijnlijk doordat Dell een aangepaste versie van Windows meelevert (en misschien Medion ook wel), waardoor ie dus niet overeenkomt met andere Windows XP Home SP1 versies.
Het schijnt dat de verschillende keys (en die zijn er genoeg voor XP) een eigen soort CD hebben, voor een volume license key moet je dus ook een volume license CD gebruiken... ;)
Pagina: 1