[iTunes] Losse nummers beheren

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
'morgen

Gisteren heb ik mijn mp3 collectie even op orde gebracht, netjes de covers erbij gezocht die iTunes7 niet automatisch vond. Allemaal heel mooi natuurlijk, alleen heb ik 1 probleem.

Ik heb namelijk een paar mappen met wat losse nummers, zoals wat nummers die je tijdens het eten af zou willen spelen etc. Maar deze horen niet bij een album en eigenlijk wil ik deze alleen los in een playlist hebben, maar niet in mijn libary. Is zoiets mogelijk ?

De reden dat ik dat wil is dat je namelijk een mooie cover view heb en die nummers allemaal bij een apart album horen en dus geheel los komen te staan. Dat vind ik niet echt fijn.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik gebruik hiervoor Libra (een plugin zowel voor Windows als Apple) waarmee ik twee libraries heb aangemaakt, één voor mijn albums en één voor mijn losse muziek. Werkt ook met iTunes 7. Misschien is dit een optie.

URL: http://homepage.mac.com/sroy/libra/

• Attilla
Opzich een leuk programma, werkt uitstekend. Alleen ik zoek meer iets dat je toch alles gelijk kan doen. Dus eigenlijk twee libaries tegelijk hebben.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Dat schijnt nogal onmogelijk te zijn. Dit is een mooie tussenoplossing. Gebruik het zelf al een geruime tijd en inderdaad, het is nog niet helemaal ideaal.

Wat een andere mogelijke oplossing zou kunnen zijn een smart playlist maken van je losse nummers

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je _schijnt_ meerdere libraries met iTunes 7 kunnen maken volgens hbokh in "Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie erva..."
Maar volgens mij is het nog niet gelukt.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Red schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:
Dat schijnt nogal onmogelijk te zijn. Dit is een mooie tussenoplossing. Gebruik het zelf al een geruime tijd en inderdaad, het is nog niet helemaal ideaal.

Wat een andere mogelijke oplossing zou kunnen zijn een smart playlist maken van je losse nummers
Precies, je library is gewoon voor _al_ je muziek en de playlists kun je gebruiken voor delen van deze muziek. Maak gewoon 2 playlists aan, daar zijn ze voor :)

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik had het zelfde probleem als jij, maar ik heb het alsvolgt opgelost. Alle losse liedjes heb ik in 1 album geplaatst met als naam Losse Nummers en ik heb het compilation tag ongevinkt. Als ik nu in mijn album view ga zie ik 1 album met al mijn losse nummers.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Meerdere libraries is met iTunes wel mogelijk. In het bovengenoemde topic wordt gemeld dat er meerdere libraries gemaakt kunnen worden door tijdens het openen van iTunes, je shift ingedrukt moet houden. Dan krijg je een schermpje waarbij je een nieuwe library kan aanmaken :)

edit: Zie ook MadFly in "Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie erva..."

[ Voor 13% gewijzigd door Scott op 16-09-2006 12:01 ]

• Attilla
wilko2 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:45:
Je _schijnt_ meerdere libraries met iTunes 7 kunnen maken volgens hbokh in "Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie erva..."
Maar volgens mij is het nog niet gelukt.
http://www.macosxhints.co...p?story=20060912174429807
Zo los je dat op, in feite hetzelfde dus als Libra.
ScottB schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:00:
Meerdere libraries is met iTunes wel mogelijk. In het bovengenoemde topic wordt gemeld dat er meerdere libraries gemaakt kunnen worden door tijdens het openen van iTunes, je shift ingedrukt moet houden. Dan krijg je een schermpje waarbij je een nieuwe library kan aanmaken :)

edit: Zie ook MadFly in "Nieuwe iTunes (7) wat denken jullie erva..."
Het probleem is alleen dat je het dan ook niet tegelijk kan gebruiken.
zirus schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:57:
Ik had het zelfde probleem als jij, maar ik heb het alsvolgt opgelost. Alle losse liedjes heb ik in 1 album geplaatst met als naam Losse Nummers en ik heb het compilation tag ongevinkt. Als ik nu in mijn album view ga zie ik 1 album met al mijn losse nummers.
Dit is inderdaad wel een oplossing een vriend van me zei dat gister ook, alleen snapte ik niet helemaal hoe het werkte. Maar ik heb het nu ingesteld, alleen als ik de album view pak, dan zie ik nogsteeds voor losse nummers steeds een album "various artists" die ik heb aangemaakt. Als ik het sorteer op artists natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Attilla op 16-09-2006 12:20 ]

• Attilla
Technicality schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:46:
[...]

Precies, je library is gewoon voor _al_ je muziek en de playlists kun je gebruiken voor delen van deze muziek. Maak gewoon 2 playlists aan, daar zijn ze voor :)
Ik snap dat ze het zo bedoelen, maar als ik dus een nieuw album toevoeg aan mijn libary moet ik die ook weer toevoegen aan een playlist. Het lijkt me dat dat de bedoeling niet mag zijn.

[ Voor 194% gewijzigd door Attilla op 16-09-2006 12:22 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

[Airwolf] schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:06:
[...]

Ik snap dat ze het zo bedoelen, maar als ik dus een nieuw album toevoeg aan mijn libary moet ik die ook weer toevoegen aan een playlist. Het lijkt me dat dat de bedoeling niet mag zijn.
Je kunt ook één playlist maken met je losse nummers, en een tweede smart playlist met als regel dat het nummer niet in "Losse nummers" staat of iets dergelijks... Hoef je dus alleen die playlist met losse nummers bij te houden.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Attilla
DiGiSTORM_ schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:40:
[...]

Je kunt ook één playlist maken met je losse nummers, en een tweede smart playlist met als regel dat het nummer niet in "Losse nummers" staat of iets dergelijks... Hoef je dus alleen die playlist met losse nummers bij te houden.
Op die manier had ik er nog niet aan gedacht. Dat werkt wel mooi, dankje.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ik zet al mijn losse nummers bij elkaar in eigen 'album' .. heet gewoon 'los'
met 'verzamelalbum' aangevinkt.. zo staan ze in library tenminste ook bij elkaar.

(en niet tussen de andere artiesten.. want ik zie graag alleen artiesten met complete albums..)
Pagina: 1