[autocad] na fatal error kan ik geen tekeningen meer openen

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Zoals het topic al aangeeft heb ik een probleem met autocad.
Hier op het werk gebruik ik nog de 2000iLT versie en daar doet zich dan ook het probleem in voor.
Op dit moment krijg ik regelmatig een fatal error in de tekening waarin ik bezig ben.
Op zich al erg genoeg, waar het niet dat er nog een erger probleem voor doet.
Na het (verplicht) opnieuw opstarten van Acad kan ik geen tekeningen meer openen via de reguliere methode. (file-open). Elke keer als ik op open druk komt de volgende zin in de command line te staan. 'Enter name of drawing to open <.>'. Hij vraagt in principe dus naar het path waar de tekening staat die ik wil openen.
Zoals te begrijpen is dat behoorlijk irritant als je bij elke tekening die je wilt openen steeds 'C:\documenten\blabla\blabla\xxx.dwg' in moet typen.

Tot nu toe is mijn enige oplossing geweest om autocad weer opnieuw te installeren. Maar daar begin ik een beetje ziek van te worden.
Wie kan me helpen, zodat ik weer tekeningen kan openen op de normale manier???

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Autocad is niet het goedkoopste pakket; ik zou het bij de leverancier aan gaan kaarten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Daarom heet het ook een "fatal error" :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 11:14 ]

• Mich007
niemand??.......anders moet ik hem zo meteen weer opnieuw gaan installeren, want het is weer raak! :(

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zo te horen heeft autocad zelf de grafische interface uitgeschakeld

probeer via command options en menuload even je menus en profiel opnieuw in te laden.

• Mich007
Bar-Le-Duc schreef op maandag 18 september 2006 @ 08:17:
zo te horen heeft autocad zelf de grafische interface uitgeschakeld

probeer via command options en menuload even je menus en profiel opnieuw in te laden.
Als ik dus menuload in type in de command-line...
Krijg ik dus ook geen menu zoals gebruikelijk, maar het commando:
'enter name of menu file to load'........dus in principe hetzelfde probleem als met openen

• Okasha
  • Niet online
ja dat komt omdat de grafische interface uitstaat. Je kunt ook gewoon eens proberen correct op de vragen die in de commandline worden gesteld te reageren, dus gewoon textueel je tekening locatie op te geven. anyway, probeer eens niet te beginnen met MENULOAD, maar met OPTIONS. vervolgens dubbelklik je in options het profiel wat je normaliter gebruikt

• Mich007
Als ik options intyp in de commandline, kom ik gewoon terecht in het standaard optiemenu.
Maar in dit menu kan ik nergens terugvinden waar ik de grafische interface weer kan inschakelen.

N.B.
als ik alle vragen netjes beantwoord kom ik inderdaad wel in de tekeningen, maar dit is natuurlijk vrij omslachtig.

• Okasha
  • Niet online
je moet in options naar de profielen gaan en daar jouw profiel dubbelklikken! (is zo'n ARG bestand) in dat ARG bestand staan al jouw persoonlijke instellingen mbt grafische interface, menus etc.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47
Je bent volgens mij gewoon je file-dialoog kwijt.
Tik eens op de command-line in AutoCad

filedia

en verander de waarde naar 1

• Mich007
dat was hem! Filedia....
Bedankt.....Bar-Le-Duc: uiteraard ook bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1