Vorige week kocht ik een Antec SLK 3700BQE kast die voorzien is van een Antec SP350P voeding bij Perfect Systems (www.perfect-systems.nl) te Enschede. De voeding bleek DOA.
Tijdens assemblage (ik was nog de steunschroefjes voor mijn moederbord er in aan het doen), zag ik dat de rear fan van de voeding een flinke deuk in de grill had. Door de deuk zit het ijzer van de grill tegen de plastic vinnen van de rear fan van de voeding. De rear fan kan zo nooit draaien.
De deuk is niet tijdens transport gekomen, er kan namelijk nooit iets daar tegen aan hebben gezeten. Ik vermoed daarom dat hier sprake is van een fabrieksfout.
De voeding heb ik er uit gehaald en vervolgens naar Perfect Systems gebracht. Een paar uur laten vertelden zij mij het volgende:
Hebben jullie soortgelijke ervaringen en hoe hebben jullie gehandeld?
(p.s. ik wil gewoon een goed werkend product voor het geld dat ik heb betaald; ik ben niet van plan om een andere voeding te kopen)
Tijdens assemblage (ik was nog de steunschroefjes voor mijn moederbord er in aan het doen), zag ik dat de rear fan van de voeding een flinke deuk in de grill had. Door de deuk zit het ijzer van de grill tegen de plastic vinnen van de rear fan van de voeding. De rear fan kan zo nooit draaien.
De deuk is niet tijdens transport gekomen, er kan namelijk nooit iets daar tegen aan hebben gezeten. Ik vermoed daarom dat hier sprake is van een fabrieksfout.
De voeding heb ik er uit gehaald en vervolgens naar Perfect Systems gebracht. Een paar uur laten vertelden zij mij het volgende:
Als Antec dus beweert dat het hun schuld niet is, dan moet ik voor alle kosten opdraaien waar ik geen schuld aan heb. Ik heb nog niet gehandeld, omdat dat kan leiden tot impliciete schulderkenning.Zoals gezegd hebben we de schade bekeken. Zoals u zelf ook al aangaf is het onmogelijk dat de schade tijdens transport ontstaan kan zijn. Het ziet er naar uit dat de schade ontstaan is doordat de voeding op een scherp voorwerp, bijvoorbeeld een hoek van een tafel, gevallen is.
Zoals gezegd wil ik voor u proberen de voeding vergoed te krijgen bij Antec. In de tussentijd kunt u gewoon een nieuwe voeding van ons krijgen. Mocht Antec achteraf aan kunnen tonen dat de voeding toch door een fout van u beschadigd is, moeten we u de kosten hiervoor helaas doorberekenen.
Hebben jullie soortgelijke ervaringen en hoe hebben jullie gehandeld?
(p.s. ik wil gewoon een goed werkend product voor het geld dat ik heb betaald; ik ben niet van plan om een andere voeding te kopen)