Toon posts:

Voeding DOA, Perfect-systems geeft mij de schuld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week kocht ik een Antec SLK 3700BQE kast die voorzien is van een Antec SP350P voeding bij Perfect Systems (www.perfect-systems.nl) te Enschede. De voeding bleek DOA.

Tijdens assemblage (ik was nog de steunschroefjes voor mijn moederbord er in aan het doen), zag ik dat de rear fan van de voeding een flinke deuk in de grill had. Door de deuk zit het ijzer van de grill tegen de plastic vinnen van de rear fan van de voeding. De rear fan kan zo nooit draaien.

De deuk is niet tijdens transport gekomen, er kan namelijk nooit iets daar tegen aan hebben gezeten. Ik vermoed daarom dat hier sprake is van een fabrieksfout.

De voeding heb ik er uit gehaald en vervolgens naar Perfect Systems gebracht. Een paar uur laten vertelden zij mij het volgende:
Zoals gezegd hebben we de schade bekeken. Zoals u zelf ook al aangaf is het onmogelijk dat de schade tijdens transport ontstaan kan zijn. Het ziet er naar uit dat de schade ontstaan is doordat de voeding op een scherp voorwerp, bijvoorbeeld een hoek van een tafel, gevallen is.

Zoals gezegd wil ik voor u proberen de voeding vergoed te krijgen bij Antec. In de tussentijd kunt u gewoon een nieuwe voeding van ons krijgen. Mocht Antec achteraf aan kunnen tonen dat de voeding toch door een fout van u beschadigd is, moeten we u de kosten hiervoor helaas doorberekenen.
Als Antec dus beweert dat het hun schuld niet is, dan moet ik voor alle kosten opdraaien waar ik geen schuld aan heb. Ik heb nog niet gehandeld, omdat dat kan leiden tot impliciete schulderkenning.

Hebben jullie soortgelijke ervaringen en hoe hebben jullie gehandeld?

(p.s. ik wil gewoon een goed werkend product voor het geld dat ik heb betaald; ik ben niet van plan om een andere voeding te kopen)

Verwijderd

je leest niet helemaal goed. het gaat er niet om wat antec beweert, het gaat erom wat ze aan kunnen tonen :)

//overigens heb jij met de fabrikant niets te maken. dat die winkel de reparatie (en eventuele bewijsvoering van user abuse) wil uitbesteden aan de fabrikant is buitengewoon verstandig, maar het blijft een probleem tussen jou en de winkel.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 09:49 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
laat hun maar een rapport opmaken met de oorzaak en een goede technische verklaring van de deuk. zolang ze dat niet hebben heb jij altijd recht op garantie. en die garantie is nu dat je een nieuwe voeding krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de supersnelle replies!

Ik vind net als gunhead dat ik niks te maken heb met de fabrikant, maar betekent het wel dat Perfect-Systems gerechtigd is om eventuele onderzoekskosten die daaruit voortvloeien aan mijn door te rekenen zijn?

Aan Decoy88, bedankt voor je reply! Ik heb nog een vraag op jouw reactie: wat als de fabrikant niet aan kan tonen dat er een goede technische verklaring voor is, en dus vervolgens de schuld in mijn schoenen gaan schuiven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:04:
Alvast bedankt voor de supersnelle replies!

Ik vind net als gunhead dat ik niks te maken heb met de fabrikant, maar betekent het wel dat Perfect-Systems gerechtigd is om eventuele onderzoekskosten die daaruit voortvloeien aan mijn door te rekenen zijn?
Nee, dat hoort bij de garantie. zolang je garantie hebt is het hun taak om het probleem op te lossen en geen kosten daarvoor af te schuiven op de klant.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In dat geval is er een probleem. Dan zul jij je moeten verweren door aan te tonen dat er geen sprake kan zijn van user abuse.

Een oplossing kan zijn het rooster voorzichtig terug te buigen met een tangetje. Problem solved. :)

Overigens vallen garantieperikelen onder SG.

ARME AOW’er

Verwijderd

dat wordt een welles-nietus spelletje. laat ze dan eerst maar eens aantonen dat ze jou in de eerste plaats een goed product geleverd hebben.

los daarvan word je door een serie van die europese richtlijnen vrij goed beschermd (te goed eigenlijk :P ). er geldt in de meeste gevallen een soort "vermoeden" van een productiefout, fijne weet ik er alleen ook niet van.

• DECOY88
(overleden)
perfect systems moet de voeding onderzoeken. en die moet zien te bewijzen dat jij het was. zeg jij simpel weg nee omdat jij het in de ts zo ontvangen had. dan moeten ze wat anders verzinnen klopt ook die verhalen niet, dan is het hun probleem. zo lang jij garantie heb moeten hun beweizen dat jij iets heb gedaan waardoor ze geen garantie hoeven te leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals allemaal bedankt!

Vraag aan Guardian Angel: bedoel je met SG de standaard garantie? (daarnaast is het probleem eventueel door mezelf op te lossen door een nieuwe rear fan + grill in de voeding te doen, alleen hoort dat natuurlijk niet zo en vind ik dat ik een goed werkend product hoor te krijgen)

Op basis van jullie replies zit ik te denken om als volgt te handelen:
1. Ik haal een de nieuwe voeding op
2. Ik wacht op de resultaten van Antec's onderzoek
3. Indien de resultaten beweren dat het mijn schuld is, en Perfect-Systems de rekening naar mij doorschuift, weiger ik te betalen.

Verwijderd

tsja dat kan natuurlijk ook. zelfs al heb je zwaar ongelijk, als je niet betaalt houdt het op :P

of ze moeten willen procederen voor die paar tientjes...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SG = het Stuffis Generalis forum. :)

Ik vind je oplossing acceptabel alhoewel er naderhand weleens nogmaals een probleem kan ontstaan. Vooralsnog is dat een geval "ver van mijn bed show".

Voeding omruilen en de kwestie gewoon laten rusten.

ARME AOW’er

• DECOY88
(overleden)
bij punt 3 warom ben ik dan schuldig? bewijs het eens.
punt 4 alsnog niet betalen.:P
Pagina: 1