Toon posts:

[XP] NTLDR not found, maar alleen in RAID1 opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een Asus P5W DH Deluxe moederbord, met 2 WD schrijven in Raid1 opstelling. Ik heb windows XP geinstalleerd en ook F6 gedrukt om de juiste drivers te installeren. Alles goed, heb een paar dagen in die opstelling gedraaid en programma's geinstalleerd. Nu heb ik daarna ook ongeveer 2 dagen zonder raid opstelling gedraaid (foutje van mij) en dan ziet hij gewoon de 2 schrijven apart in windows xp. Maar nu komt het probleem: als ik de raid instelling weer aan zet in de bios (ik gebruik de intel raid oplossing) dan start hij op met een NTLDR not found, press CLTR-ALT-DEL to reboot melding!
Komt dit misschien omdat de 2 schrijven nu heel erg afwijken van elkaar? Ik heb opgezocht wat NTLDR voor staat, maar het vreemde is dat ik die melding alleen krijg als ik de RAID weer aanzet. Als ik RAID uitzet dan start hij meteen weer goed op. Zou het kunnen zijn dat de bootfile op de schrijf die die als source ziet in de RAID kapot is? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je gedachte klopt. De array rebuilden, als je RAID1 wilt behouden, is de oplossing.

(en let een beetje op je schrijfstijl, maak alineas ipv een brei van letters)

ARME AOW’er

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:36
Rebuild je array, mik je windows cd er weer in en ga naar de recoveryconsole, en tik ff fixboot en fixmbr in, en zorg dat je met je array blijft werken :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Onnodig. Er is een goed werkende schijf in de ARRAY dus een rebuild is voldoende.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik weet alleen nog niet echt hoe ik moet rebuilden. Tijdens booten kan ik CTRL+ I indrukken, zodat ik in de intel storage manager (of zo iets) kom. Ik zoek wel verder over dit onderwerp, bedankt :)