Toon posts:

Asus moederbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb vandaag een asus moederbord gekregen (samen met allerlei andere onderdelen), maar hij werkt niet...
Heb alles wel goed aangesloten, moederbord krijgt wel stroom en dat zie ik aan een lampje op de board. Als ik het aanzet, dan is er een halve seconde stroom of zo, maar daarna wordt het systeem afgesloten, hoewel er nog wel stroom is in de moederbord (lampje brandt nog steeds).

Ik heb een asus p5gpl bord en een voeding van 550W max (LC6550GP). Kan iemand mij hiermee helpen, heb de info hard nodig!1

bvd,
Hussam

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb je, naast de standaard ATX-stekker, ook de 4-pins voedingskabel op het moederbord aangesloten?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel hoor, ik heb wel alles netjes aangesloten. die 4pins contact is slechts om te kunnen booten (volgens het boekje van Asus). Dus ook na aansluiten daarvan blijft het probleem...

• talat
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02-2021
Kun je het probleem iets beter omschrijven?

Krijg je beeld? BIOS te zien?

Wat voor geheugen processor?

TT

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Waar heb je het gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet in de bios en krijg geen beeld. Als ik opstart, is het systeem in een fractie van een seconde weer uit.
Ik heb 2x kingston 512 MB DDR geheugen dual channel, ik heb ook met 1 module geprobeerd, zonder resultaat.
Processor is een P4 3.0 GHz met HT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag het volgende geprobeerd:

Alle onnodige hardware verwijderd: Nu heb ik dus mobo+processor&cooler+geheugen+voeding.
Het moederbord en de voeding heb ik uit de kast gehaald (ik dacht nog aan een kortsluiting) maar het heeft niet geholpen het probleem blijft, ook met geaarde stroom....

Het systeem is gekocht bij eynstein.nl
Any ideas?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit lijkt me meer wat voor PMG, maar ik weet niet of het topic van voldoende kwaliteit is. Dat zullen ze daar even moeten beoordelen :)

Move DOC -> PMG

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.